Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-04-17 07:27:26 följande:

Fråga till er som inte kan motstå att köpa lite kläder till bebis redan hur tänker ni med storleken? Stl 50 känns relevant men tänk om bebis är lång och lite tjock blir det 56 då ? Är så sugen att köpa nåt enstaka plagg ibland men jag är väldigt osäker på storleken! Eller kan alla nyfödda ha stl 50?

Jag har köpt både 50 och 56. Men min tanke är att han ska kunna ha 50 i början. Om han skulle vara lika liten som storasyster var när hon kom så har jag några få plagg i stl 44.
  • Curlingmorsan

Jag kände samma sak med nr 2, var inte alls lika engagerad. Då hade jag fyllt upp med dottern som var 2 år. Men denna gången känns det lite som att börja om på nytt. Barnen är stora och klarar sig själva så jag kan ta till mig den här graviditeten på ungefär samma sätt som med nr 1. Mysigt!

• Curlingmorsan

Jag stannar gärna på BB någon/några dagar. Med huset fullt med ungar så känns det skönt att stanna på BB lite och få en lugn och mysig start med Lillebror. :)

• Curlingmorsan
    skattenmust skrev 2016-04-19 10:14:11 följande:

Någon mer som har en tonåring hemma i detta nuet?

Bonussonen är snart 14 år. Men han revolterar inte så mycket. Sitter mest instängd på sitt rum. Min dotter däremot som fyller 12 år till hösten, oj oj!! Fasar för när hon blir 14-15...
  • Curlingmorsan
    skattenmust skrev 2016-04-19 11:09:05 följande:
    ahh, okey...ja ditt nick får mig att tänka på mitt misstag, jag curlade min dotter å har alltid gjort extremt mycket, nu kommer resultatet- fullskaligt krig...Hon är 17 år...men jag tror att tjejer är mer "jobbiga" än killar är....
    Nmg skrev 2016-04-19 10:43:18 följande:

En 12 åring har jag

hehe ohh nästan så jag längtar tillbaka till den tiden då min dotter var 12...å snäll, gosig, är helt övertygad om att hon blivit besatt av en demon just nu...Håller med, telefonförsäljare e rena skiten, visst dom är gratis men dessa är så snåla tycker jag, men då jämför ju jag med 2010 :)
    Ja jag tror också tjejer är betydligt "jobbigare" än killar. Vi har ofta krig redan nu, så det där med att 12-åringar är snälla och gosiga vet jag inte om jag håller med om. ;)
  • Curlingmorsan

Någon mer som fortfarande mår illa? Har ätit Lergigan Comp och Primperan 3ggr/dag. Men Primperan ska man inte äta i slutet av graviditeten så läkaren sa att jag ska försöka fasa ut den och from v 27 får jag inte ta dem alls. Bara Lergigan hjälper inte. Hon skrev ut B-vitamin (pyridoxin) och tipsade om ingefärskapslar. Hoppas de ska hjälpa! Börjar inse att jag förmodligen kommer må illa resten av graviditeten. :(

• Curlingmorsan
    HJohannesson skrev 2016-04-19 20:59:48 följande:

Hur lång tid har ni tänkt att ni ska jobba innan ni går hem?
    Och vad jobbar ni med ?

Jag jobbar på kontor. Tänkte gå hem 18 juli, har BF 29/8.
  • Curlingmorsan

Är era bröst fortfarande svullna och stora? Mina är nästan som innan jag blev gravid igen. Inte alls svullna och stora längre. Blir lite orolig. Har inte känt av bebis lika tydligt heller. Känner lite men blir osäker på om det verkligen är han eller tarmarna.

Svar på tråden BF Augusti 2016