BF Augusti 2016
Curlingmorsan tredje barnet, en kille BF 29/8
Curlingmorsan tredje barnet, en kille BF 29/8
2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka
3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön
7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka
17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka
19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke
21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka
22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke
25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke
27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön
28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke
29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke
Fråga till er som inte kan motstå att köpa lite kläder till bebis redan hur tänker ni med storleken? Stl 50 känns relevant men tänk om bebis är lång och lite tjock blir det 56 då ? Är så sugen att köpa nåt enstaka plagg ibland men jag är väldigt osäker på storleken! Eller kan alla nyfödda ha stl 50?
Jag kände samma sak med nr 2, var inte alls lika engagerad. Då hade jag fyllt upp med dottern som var 2 år. Men denna gången känns det lite som att börja om på nytt. Barnen är stora och klarar sig själva så jag kan ta till mig den här graviditeten på ungefär samma sätt som med nr 1. Mysigt!
Jag stannar gärna på BB någon/några dagar. Med huset fullt med ungar så känns det skönt att stanna på BB lite och få en lugn och mysig start med Lillebror. :)
Någon mer som har en tonåring hemma i detta nuet?
En 12 åring har jag ![]()
Någon mer som fortfarande mår illa? Har ätit Lergigan Comp och Primperan 3ggr/dag. Men Primperan ska man inte äta i slutet av graviditeten så läkaren sa att jag ska försöka fasa ut den och from v 27 får jag inte ta dem alls. Bara Lergigan hjälper inte. Hon skrev ut B-vitamin (pyridoxin) och tipsade om ingefärskapslar. Hoppas de ska hjälpa! Börjar inse att jag förmodligen kommer må illa resten av graviditeten. :(
Hur lång tid har ni tänkt att ni ska jobba innan ni går hem?
Och vad jobbar ni med ?
Är era bröst fortfarande svullna och stora? Mina är nästan som innan jag blev gravid igen. Inte alls svullna och stora längre. Blir lite orolig. Har inte känt av bebis lika tydligt heller. Känner lite men blir osäker på om det verkligen är han eller tarmarna.