Inlägg från: Emmasofiabe |Visa alla inlägg
  • Emmasofiabe

BF Augusti 2016

Serah skrev 2016-03-28 10:17:41 följande:

Bara psykiskt... Därför det är så svårt att förklara för gyn att jag vill ha en koll.. :( har inte ätit nåt. Ska försöka göra det nu. Tycker magen ser mindre ut och gör lite ont som mensvärk. Men det kansle bara är växtvärk och magen är väl mindre för att jag inte ätit nåt... Hoppas bara att nån tar mig på allvar imorgon. Annars vet jag inte vad jag gör.

Orkar inte vara förälder idag heller. Men måste som sagt då maken ligger i soffan och inte kan röra sig..

Jag har haft likadant dom senaste dagarna när det kommer till att magen blivit mindre och mensvärken , känt så sen i fredags! Trodde att det var pga mycket stress och spänningar i kroppen men kanske är normalt ??
  • Emmasofiabe

Skickar allt stöd och tänker på dig och din familj Serah , måste vara fruktansvärt kan inte ens tänka mig! :'(

Känns dumt nu men har varit på ultraljud och fick se en helgalen tjej som rullar runt och boxas pch sparkas , detta gör hon även när vi skulle lyssna på hjärtat hon bara sparkar och vänder på sig så det är jättesvårt att hitta hjärtat ! Jättesött!

Känner mig lättad men ändå orolig då jag hade mycket menssmärtor förra helgen och det har kommit tillbaka efter RUL .... Men jag försöker glädja mig iallafall!

Vi har långt ifrån bestämt oss namn men vi gillar både Fiona och Gabriella av olika orsaker

Min mans brorsdotter ville att hon skulle heta Elsa från frozen och jag kollade upp det och visade sig att min mormors mor hette Elsa så det får bli hennes andra namn :D

• Emmasofiabe

Glömde också skriva att både bikarbonat testet och den kinesiska födelsekalenden stämde för mig !

• Emmasofiabe

Till oss sa dom ingenting om könet förrän vi frågade och jag frågade henne om hon var säker så många gånger att jag fick tillslut lägga mig och göra ett till för att hon skulle våga säga säkert men det var en tjej :D

• Emmasofiabe

Drömmar!!!!!

Herregud asså fyfan drömmer såna obehagliga jävla drömmar , var på stan med mina kompisar och helt plötsligt börjar någon skjuta , kulor flög överallt och män liknande i bröderna Lejonhjärta som bara kommer fram och plockar dig ur mängden fy var och varannan natt och vågar inte somna om, ligger och kollar på sovrumsdörren i panik att nån ska komma in och ha ihjäl mig ! Usch

• Emmasofiabe
    skattenmust skrev 2016-04-07 17:23:23 följande:

Hjäääälp, molvärk i denna veckan???? Har inte haft på länge, någon mer som har det??

Ang sd så får jag det inte ofta, bara när jag blir riktigt arg..

Har mycket molvärk till och från , hade mycket hela veckan innan RUL och fortsatte efter dock mådde bebis jättebra !
  • Emmasofiabe

Hej alla tjejer! Jag ville bara se om någon annan upplevt samma här på familjeliv (inte i denna tråd för ni är fantastiska)

Men att det är väldigt många som har dålig attityd och dömer dig och använder sig av personliga påhopp när man diskuterar saker i andra trådar? Jag är helt chockad hur otrevliga dom flesta är, jätte tråkigt :(

• Emmasofiabe
    Nmg skrev 2016-04-12 19:02:03 följande:

Ja tyvärr Väldigt ofta förekommande på FL. Jag skapade en tråd förut gällande en annan sak och blev påhoppad av massa personer, tyckte det var helt sjukt hur man kan döma folk utan att veta hela historien bakom det hela. Men men så är vissa ibland. Tror dig veta bättre än alla andra.

Ja jag har också skapat några trådar då jag trodde jag skulle få råd och stöd från andra kvinnor och mammor men bara påhopp pch elaka kommentarer så att man mår sämre än man gjorde innan, tur att alla ni är så fina iallafall! :D
  • Emmasofiabe

Hämtade ut en Box från Apoteket hjärtat, fick detta innehåll, pysventil, våtservetter både bamse och Apotekets egna, mousse wash, två olika plåster, ett vagnhänge, örontops, salvor prover till bröstvårtor tandkött och kräm till ansikte och schampoo

• Emmasofiabe

Är det någon av er som har moderkakan i bak som kan säga ungefär när ni började känna något??

• Emmasofiabe

Jag tänkte vara hemma till maj ungefär och sen jobba maj, juni, juli deltid medans min sambo tar semester och pappaledigt och sen tar jag mina sparade dagar och jobbar samtidigt på kvällar/helger under hösten och så får hon börja på dagis i januari :)

• Emmasofiabe
    skattenmust skrev 2016-04-30 18:16:50 följande:

hahaha ser inte heller ngn bild, trodde hon undrade om man kunde se nu alls, haha 

Min man var inte sådan från början, ( en klassiker) men ju större jag blir med magen desto med kontrollerande,svartsjuk vill stänga inne å isolera mig, förstår inte alls varför jag har behov av mina vänner eller familj, jag har ju honom å det räcker. 

Jag har försörjt honom hela tiden på min sjukskrivning, han försöker inte lära sig svenska eller hitta ett jobb....Jag ordnade ett jobb via min bror men ingen ville jobba med honom så det var kört, sedan denna- jag är din man du SKA LYDA mig!!! eh va???!!!! Detta har dock inte så mkt med religion att göra utan med kultur och tradition. Från att säja att han hatar sin egen kultur och älskar den svenska till att bli mer å mer inbiten i sin egen kultur och tänkande. Att man som kvinna ska behaga sin man....eh dra mig baklänges, NEJ den funkar inte för mig.

Tack så mkt vännen, vi mår bättre nu och jag slappnar av mycket mer i min graviditet nu med. 

Oj! Va bra att du lämnat innan det gick för långt!

En vän till mig kom in i en relation med en man från Libyen och han var fantastisk och tog hennes dotter som sin egen men när hon bar på hans barn blev han, precis dom du förklarar mer kontrollerande och när flickan föddes slutade han helt hjälpa till han var ute och var otrogen , han började misshandla och trycka ner henne och det blev värre och värre och hon drog sig undan från slla, nu fyra barn senare har hon konverterat och tagit på sig burka och umgås inte alls med svenskar längre. Så jävla tragisk, och hans regler från religionen enligt honom , han får ha hur många tjejer han vill men bara en fru, han får slå henne om hon inte skött sina uppgifter, preventivmedel och abort är absolut förbjudet och jaaa, inte skulle hAn tänka sig hjälpa till med barnen heller, fyfan sådär skulle jag aldrig klara av att leva men man fastnar säkert om man inte lämnar i tid :(

Ursäkta att det blev så långt jag blev så upprörd , hormoner kanske haha
  • Emmasofiabe

Haha det där om snön! Ja fy fan va jag har saknat sommaren, blir illamående när jag tänker på snö för att jag mådde så illa den perioden usch hoppas det har försvunnit till nästa snöfall! Kan ju hålla hela livet att man blir illamående av samma saker som man blev under graviditeten :( hade grova problem att gå ut när det var kallt och snö mådde så illa fy, så lycklig att det äntligen är sommar :D

• Emmasofiabe

Hej tjejer! Har sett massa tråkiga trådar här på familjeliv som handlar om bonusbarn hit och dit "måste jag ta dom fast min man inte är hemma" osv.

Blev intresserad i detta ämne då jag själv lidit mycket av att vara någons oönskade bonusbarn när jag var liten.

Mina föräldrars skilsmässa och mina styvföräldrar har gjort att jag aldrig i livet skulle sätta mina barn till världen om skilsmässa var ett alternativ till ett knakigt förhållande. Jag var väldigt noga att se till att jag ska kunna leva med min mans brister resten av livet för att barnen ej ska lida innan jag började försöka bli gravid.

Ville se här i tråden hur alla ni känner omkring skilsmässa och bonusbarn? Tycker ämnet är intressant och värderar självklart alla åsikter! :)

• Emmasofiabe

Hej alla! Följde denna tråd jättemycket i början. Mitt kära barn har fortfarande inte valt att titta ut håller på att bli tokig här hemma..... Är det någon som skulle kunna lugna mig då jag ständigt går och tänker på allt hemskt som kan hända i slutet och under en förlossning!! Oroar mig att hon är för stor och navelsträngen ska snurra sig runt henne och att barnmorskan inte ska se det eller att jag helt plötsligt inte längre ska känna att hon rör sig men inte hinna upp i tid ja ni kan tänka er..

Hur slutar man tänka så hur får man bort tankarna????

Svar på tråden BF Augusti 2016