Hazel Grace skrev 2016-05-26 23:51:01 följande:
Tack! Ja det är inte lätt att förklara vad som är jobbigt. Jag är skitkass argumentation och förklaringar så att förklara varför jag inte kommer palla jobba är skitsvårt.
Kan tyvärr inget om fk och utbetalningar, men att ringa är ju alltid säkrast. Hoppas det löser sig!
Det här med att amma ute hoppas jag att jag kommer "våga" göra. Jag hade en kund på jobbet häromdagen som ammade medans hon la upp varor på bandet :) så tuff, sket fullständigt i blickar och hanterade allt omkring som ingeting. Jag är en gnutta blyg när det gäller mig själv dock. Jag kommer nog vilja gå undan och ha en filt eller något som skyler lite iaf. Oavsett så ska folk bara acceptera att hey, där är en mamma med sitt barn som hon ammar, matar med flaska eller whatever. Jag tror att våra bebisar kommer få världens mest toleranta och underbara föräldrar :) den här gruppen äger!
Jag håller fullständigt med dig, speciellt om dom ringer. När man skriver själv har man ju god tid på sig att formulera sig rätt och tänka ut exakt vad som behöver vara med.
Jag är precis som dig där, är väldigt blyg och kommer endast kunna amma med skydd över av något slag. Att andra ammar helt öppet utan något tycker jag är skitcoolt men tror inte jag hade känt mig bekväm, och är inte jag bekväm tror jag inte bebis heller är det. Har även sagt att jag kommer nog bara våga amma framför min sambo och min mamma. Vill inte att halva familjen ska se mina tuttar. Även fast det är så himla naturligt så är det en spärr jag har. Åh, det är jag helt säker på. Att så många underbara kvinnor har lyckats samlas på ett och samma ställe är amazing.