BF Augusti 2016
Jag har en väninna som jag pratade med ofta innan jag fick barn även om vi inte bodde nära varandra. I helgen skickade jag ett SMS och berättade att jag är gravid och ska ha kejsarsnitt den 8 augusti. Hon svarade 'oj, det har du gått tyst med'. Jag tänker ju bara att kommunikation går åt två håll så hon kunde ha ringt eller skrivit och frågat hur det går, då hade hon ju fått veta tidigare att jag är gravid. Om hon var på Facebook hade hon kanske också haft en aning om läget.
Facebook är faktisk jätte bra ställe att hålla kontakt med kompisar som inte är nära. Jag är dansk och bor i Lund och har tidigare bodd några år i Tyskland och i Holland så kontakt med vännar går över internettet. De kompisar som jag har här i Sverige är egentligen min dotters kompisars föräldrar.
Ska på föräldrautbildning på MVC på måndag. Ska bli interessant om där finns någon där som är intresserad i att träffas sen när man är mammaledig. Jag tycker att det är tufft att vara hemma från jobbet i ett helt år, så om man kan träffas med andra i som också går hemma då kanske tiden går snabbare.
Undrar faktisk också om det blir stressigt att jag måste hämta dottern på dagis senast kl 14 varje dag. Det blir ju lite annorlunda att vara mammaledig med barn nr två.