• Mal Mal

BF Augusti 2016

En fråga till er som fått fler barn.. Vad vägde de i förhållande till bf?

Som sagt är jag rädd för stor bebis om jag får gå över. Min man och hans bror + svärfar var stora. Vet inte om jag klarar att gå över två veckor utan att bryta ihop fullständigt... Min mans bror fastnade även vid fl, så bm bröt armen på honom så han kom ut, då läget för både honom och svärmor vart akut!

Min 1:a bf-10 igångsatt pga kompl 3160g 49cm
    Min 2:a bf+5 spontan fl 3860g 51cm

• Mal Mal

Tycker också teet är gott. Äter en ananas nästan varje dag och dricker oftast 2-3 koppar te. Är väldigt glad i ananas alltså! Känns skönt att ha lite ritualer som får en att må bra. Förutom det som vilar jag mycket och umgås med barnen... På måndag börjar de sina 15 timmar och jag undrar redan vad jag ska göra med tiden om bebis inte kommer snart.....

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-28 14:46:51 följande:
    O vad bra att du påminde mig om de 15 timmarna! Måste lägga om dotterns schema när jag går på föräldraledigt ju!
    Måste man anmäla till kommunen på nåt vis när dom går från heltid till 15h/veckan?
    Ja till vår kommun måste man lämna in nytt schema oavsett hur liten el stor ändringen är.. Jag lämnade in det nya (fr 1/8) tillsammans m sommarschemat så jag skulle slippa komma ihåg det nu....
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-28 15:06:15 följande:
    Jo jag är med på att man måste lägga in nytt schema men justeras avgiften automatiskt då?
    Jag går på föräldraledigt från den 11/8 men måste jag göra ändringen redan från månadsskiftet eller kan man bryta så halvvägs in?
    I vår kommun justerar de avgiften månaden efter om man ändrar exempelvis mitt i månaden. Det är inte alltid man vet om kommande ändringar i ex jobbschemat i förväg och då justerar de också i efterhand..
  • Mal Mal

Bf på onsdag med mitt tredje barn, men känns ändå som alla andra här känner mer än mig... Får sd vid mkt rörelse och när jag kissar (som jag gör konstant), men inget sondotter besvärar mig nämnvärt. Hade mensvärk/molvärk en stund till och från inatt men inget som eskalerade även om det gjorde mer ont än det tidigare gjort...

Kom på mig själv med att le inatt när jag kände att det faktiskt gjorde ganska ont! XD

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-29 09:15:27 följande:

Äh man kan ju ha känningar låååångt innan och sen ändå gå över flera dagar så det känns inte som att det är nån tillförlitliga tecken. Rätt vad det är så brakar det bara loss för dig istället :)

Ja man vill ju ha ont eftersom smärtan leder till nåt positivt ;) Men visst känner man sig lite rubbad när man går omkring och önskar sig lite mer ont ha ha ha

Jag har haft en vansinnes natt i natt. Klådan som jag hade för några veckor sedan med utslag har kommit tillbaka fast sju resor värre. Trodde först jag hade fått ännu fler myggbett men fattade snart vad det handlade om :/
    Känns helt onödigt att ringa min bm igen. Dom kollade ju levervärdena och dom var ok så då finns det inte så mycket att göra mer än att försöka behandla med kylbalsam och kortison.
    Smorde in mig i Aloe-gel i natt och efter andra omgången la det sig lite så jag kunde somna, då hade klockan hunnit bli halv fyra X(
    Så nu har jag precis lämnat dottern på dagis och ska passa på att sova en timme innan det är dags att ta tag i dagen.
    Ska ha gäster ikväll (såklart!) så vill hinna röja undan lite i småbarns stöket ;)

Oj!! Ha gäster är inte dåligt.. En annan försöker hålla folk härifrån för jag orkar inte med dem... Hälsar gärna på andra dock, men hemma vill jag bara va ifred. Och på tal om att röja, detta evighetsgörat. Rensar barnens kläder för att se behovet inför hösten. Känns som jag tagit mig vatten över huvudet....orkar inte, tog en paus o lade mig i sängen istället XD
  • Mal Mal

moen
    De som får en jobbig latensfas med väldigt lite sömn kan få hjälp på fl med att få sova. Tycker du ska ringa och prata med dom. Kanske även en undersökning, var i arbetet du befinner dig. Säg att du inte klarar en sån natt till. Du ska se att de hjälper dig och snart lär bebis vara här!

• Mal Mal
    moen skrev 2016-07-30 08:18:44 följande:

Nmg, oj en hel vecka! Fy de skulle jag inte orkat :O

Dom ville att jag skulle komma på undersökning vid 10 så nu blir det frukost och dusch :) borde man ta med sig förlossningsväskan eller är det att ta i?! :O Är super taggad haha..

Om jag var du skulle jag ta med väskan Va skönt att du ska in på koll! Hoppas du kommer få vila lite idag innan det blir allvar, så du orkar! Lycka till!
  • Mal Mal

Beräknad till onsdag. På måndag börjar barnen gå sina 15 timmar. Vad ska jag göra med dem? Just nu känns det som jag bara vill sova! Jag som annars är en väldigt rastlös person vill bara få ligga i sängen. Det är skönt för denna tunga och gravida kropp! Ska nog inte boka in en massa utan ta en dag i taget? Hoppas på att inte grubbla för mkt el må dåligt av att gå över tiden... Att inte bryta ihop isf kommer bli en utmaning...

• Mal Mal
    moen skrev 2016-07-31 06:42:52 följande:

Åh så skönt blev inskriven nu på SöS och är öppen 4 cm. Hade såna fruktansvärd värkar inatt men ojämna både i styrka och tid emellan, allt från 5 till 10 minuter. Kl halv 5 fick jag nog och efter en panikattack åkte vi in. Visade sig att jag hade 1 minut emellan värkarna! Va det kan ändra sig. Ville bara uppdatera er :)

Lycka till nu!! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016