• Mal Mal

BF Augusti 2016

Kela1981
    Jag har 30 minuter till sjukhuset, så är varken långt bort el nära tycker jag. Jag har tänkt på det, att kanske ringa dit. Avvaktar till efter morgondagens bm-besök så får vi se. Men om vattnet går så antar jag att jag ska lägga mig ner o ringa ambulans? Eftersom han låg högt och rörligt....

• Mal Mal
    Mulan91 skrev 2016-08-02 18:15:32 följande:

Är det skillnad mellan rörlig och ruckbar?

Rörlig då har bebis inte glidit ner alls i bäckenet. Ruckbar då är den nere i bäckenet men sitter inte helt fast. Min första var ruckbar och enligt bm kan det bero på rymligt bäcken el gott om plats i livmodern. Vilket förmodligen är anledningen till att min bebis inte glider ner nu utan fortf ligger högt.
  • Mal Mal
    anlili skrev 2016-08-02 18:58:52 följande:

Har haft värkar nu ända sen jag vaknade klockan 8 imorse. Har kommit lite blod också så på gång måste det ju ändå vara nu. De har blivit kraftigare under dagen men är fortfarande fullt hanterbara. Regelbundenhet skiftar men oftast är det 2-4 minuter mellan värkarna nu. Fast sen kan det plötsligt gå tio minuter. Har så nära till sjukhuset att jag avvaktar in i det längsta, men snart kanske det är dags att åka in på en koll ändå. Gud vad svårt det är att veta hur man ligger till!

Vad spännande! Håller tummarna!
  • Mal Mal

Bf, dagen D... En del mensvärk inatt och ont i magen men inget mer. Känt mig redo i många veckor. Men senast igår kväll kom jag på mig själv att känna mig rädd för smärtan. Även om det gick fort med tvåan så var smärtan vidrig och väldigt intensiv. Vill bara ha det gjort nu..... Den oron man känner handlar kanske mest om att inte veta hur det blir, att inte ha kontroll.

Jag blir så glad när jag läser om er andra som har fått och som är på g!

• Mal Mal

Mulan91
    Värkarna kom väldigt snabbt på kvällen, så åkte in 21.30, han var ute 4 timmar senare.

Nmg
    Här är det väldigt tungt att andas. Idag konstaterade läkaren att bebis låg ganska fast med huvudet neråt (igår verkade han helt rörlig och med oklart fosterläge hos bm). Blir inte riktigt klok på bm. Eftersom jag har moderkakan i framvägg så har jag väldigt svårt att själv känna hur han ligger och för två veckor sen låg han som sagt i vidöppet läge. Trycker enormt uppåt oavsett. Hoppas det lättar för dig snart!

• Mal Mal

Nmg
    Jag har bf idag.... Känner mig jätte konstig i kroppen, som om jag blivit överkörd av ett tåg. Helt matt, dåligt humör. Har dock sovit dåligt två nätter pga mensvärk/molvärk. I måndags hade jag så mkt energi och var på så bra humör, hade gärna fortsätta må så..

• Mal Mal
    HJohannesson skrev 2016-08-03 13:55:42 följande:
    Hoppas det !

Jag har haft mensvärk i 1 vecka nu. Börjar bli tröttsamt. Har lite sammandragningar men inget som gör särskilt ont. Det som gör mest ont är när huvudet trycker mot livmodertappen (eller vad det nu än är som sitter där nere) hela tiden. Känns som små knivhugg haha.

Jag är så dålig i magen nu med.

Bf idag :) hoppas att den tittar ut snart!
    Kul med en till som har bf idag! Håller tummarna för oss! :)
  • Mal Mal
    Nmg skrev 2016-08-03 23:58:08 följande:

Ursäkta gnället men jag orkar inte Vara gravid nåt mer, jag orkar verkligen inte! Ligger i sängen nu och det spelar ingen roll hur jag ligger så är det tungandat. Jag vill få ut honom nu!!! Jag står inte ut utan luft i 3 v till, helt seriöst! Tips på att få igång förlossningen mottages tacksamt!

Förstår dig!! På natten när jag ska byta sida så funderar jag först på om jag kanske ska upp o kissa snart, så jag ligger på rätt sida för att kliva ur sängen, och inte behöver byta sida en extra gång bara för att kunna ta mig upp. Och när jag väl ha lagt mig, med kuddar överallt så är jag inte så lätt att flytta på.. Det är såå tungt o ta sig upp!

Ännu en natt med molvärk/mensvärk, tredje i rad. Gjorde mer ont vid minsta rörelse.. Längtar så tills det drar igång! :) :) :) 40+1 idag.
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-08-04 09:50:15 följande:

Jaaaaa! Bebis har fixerat sig!!! Wiiiiiiii!

Jippi!!! :)
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-08-04 13:15:56 följande:

Håller tummarna för dig Mulan!

Ja min sambo gillar inte färdknäppen heller, antar att det inte blir nåt mer nu när han vet att bebis ligger så långt ner ha ha ha ha.

Malmöfestivalen börjar nästa fredag tror jag så funderar på att åka in där om inte bebis har kommit tills dess. Minimunkar, brända mandlar, langos....mmmmmm......

Låter gott Kela1981! Var matmässa i Karlstad nyligen som jag missade :( Funderar på vad man ska hitta på i helgen om inte bebis kommit. Något kul med barnen, el nåt på tu man hand? Vi har gjort så mkt hela juli så har lite slut på idéer. Vi har inte gjort ngt värre el dyrt men vi har absolut inte gått hemma o haft tråkigt!
Svar på tråden BF Augusti 2016