Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Ja färsk ananas är det som gäller :)

Tror att du kan sluta oroa dig Mulan. Bebisen är ju färdig nu och ska bara lägga på sig lite till så den får vad den behöver först och sen kommer vi mammor i andra hand :) Kroppen är rätt fiffig på det sättet <3

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-07 17:06:27 följande:
    Jag hitta ingen mogen ananas i affären :( haha.

Tack <3 ska försöka tänka så. Blir nog mindre stress för mig då!
    Ha ha ha du får kolla nästa vecka när dom får nya varor ;)
    Jag ska nog också ta en tur i fruktdisken nästa vecka :P det kan ju inte skada :)
  • Kela1981
    moen skrev 2016-08-07 19:47:04 följande:

De här med bebisar som spyr. Min lilla tjej spyr konstant (och bajsar så jag vet att det kommer ner iallafall). Det är verkligen så jobbigt! :S vad jag än gör så spyr hon. Har hjälpt lite att amma henne när hon sitter upp men kommer fortfarande upp spya, men inte lika stora mängder. Kan inte heller ha på henne kläder för hon bara blir blöt och nerspydd hela tiden :( inte så skönt! Försökt rapa men ger inte direkt effekt.

Någon som har nåt tips eller trick att dela med sig av :D?

Kaskad-spyr eller typ att det kommer upp lite som om hon ätit för mycket?
  • Kela1981
    moen skrev 2016-08-07 21:07:13 följande:
    Rinner mer ur henne, typ som att hon ätit för mycket? :S även om jag avbryter henne så hon bara ätit en liten mängd. Är så jobbigt för vad jag än gör så kommer det upp. Om hon får hicka, om vi ska byta blöja, om hon sitter, om hon ligger, om jag så mycket som snuddar vid henne kommer det :(
    Jag har inga direkta tips att ge dig tyvärr. Dottern hade samma när hon hade ätit för ofta eller för mycket men det var inte så jätteofta det hände har jag för mig.
    Prata med din BVC-sköterska, hon bör ju veta. Eller ring amningsmottagningen kanske?
    Vissa barn är ju kräkisar men jag vet inte varför.
    Hoppas ni får rätt på det snart så du kan ta på henne lite kläder ;)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-07 21:36:36 följande:

Och måste bara få gnälla lite..

10 dagar till BF och har svärisar boende i stuga utanför stan som helst vill umgås varje dag. Och på tisdag kommer min mamma och syster ner och bor på hotell två nätter för att umgås. Alltså, förstår att alla vill träffas och se hur vi har det i nya lägenheten, men måste de göra det så nära BF? :/

Jag har blivit så sjukt osocial nu på slutet av graviditeten. Stör ihjäl mig på svärmor som ska kramas och pussa på kinden varje gång vi träffas och skiljs (och det är typ varannan dag nu). De enda jag vill ha nån slags kontakt med är min man och dotter. Resten kan hålla sig på avstånd!

Nån mer som kör taggarna ut så här på upploppet?

Gnäll på bara! Det är delvis därför vi är här ju ;)

Kan inte din man och dotter träffa svärisarna själv nån dag så du får lite andrum?
    Jag hade inte ens velat träffa mina egna föräldrar så ofta ha ha ha....

Tror att det är ganska vanligt att man blir lite anti till att träffa folk när man närmar sig bf. Det är nog kroppens eget sätt att mentalt också förbereda sig på vad som komma skall. Man vill ha sin närmsta familj nära för att man vet att det är bara en kort tid tills allt förändras, å då framför allt om man har barn sedan innan. Det är ju inte deras val att fä ett syskon så därför vill man rå om dom lite extra sista tiden :)

Du kanske kan fejka en potentiell förkylning eller nåt för att slippa svärmors pussande? ;)
  • Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-08-07 22:25:43 följande:

Nu har jag tvättat mig med desinfektionstvål och ska se om jag kan somna. Totalt konstigt att veta att jag ska få se den bebis som har snurrat runt i magen imorgon.

Ska vara på sjukhuset kl 7 så vi får gå upp redan kl 5 om vi ska hinna.

Nästa gång jag skriver är jag två-barns-mamma!

Ååååå vad spännande!
    Jag vet precis hur konstig den där känslan är!
    Lycka till i morgon! Snart har ni er guldklimp <3
  • Kela1981

Lycka till i morgon Mika! Hoppas allt går bra :)

Jösses vilken svärmor du har misszandra! Jag hade blivit vansinnig!

På tal om vansinnig så ska jag gå loss på hantverkarna här hemma i morgon. Idag är andra dagen på två veckor som dom bara skitit i att dyka upp! Å dom hör inte av sig heller!
    När dom började bygga så blev det en del förseningar pga material som inte levererats i tid och det är ju ok. Men då sa jag också till dom att ni måste vara färdiga oavsett vad en vecka innan jag är beräknad för jag tänker inte komma hem från BB med en massa hantverkare springandes i trädgården. Å jo då det lovade dom dyrt och heligt att det skulle dom vara!
    Idag hade dom ett annat jobb på fm och sen skulle dom komma efter lunch. Tror att dom sket i det pga att det kom en rejäl regnskur precis vid lunch men efter det så har det varit soligt och fint så dom hade lugnt kunnat jobba i några timmar på em utan problem.
    Så i morgon när dom kommer tänker jag göra mitt absolut bästa för att utnyttja mina hormoner till fullo ;)

Dessutom tänker jag kommendera ut min pappa i morgon så att han kan hjälpa min sambo att möblera om på nedanvåningen ha ha ha..... Sambon vet bara inte om det än XD

• Kela1981
    moen skrev 2016-08-08 18:39:26 följande:

Lycka till Mika!! :)

Misszandra, känner igen mig med folk som snor åt sig MIN bebis!! Visst kan väl folk få hålla henne. Men har gått så långt att svärmor inte lät mig amma när jag ville. Jag har inte lust att bli osams med svärmor.. Men hallå?! Det är min bebis! Får riktiga panikkänslor när folk snor åt sig henne och jag inte kan ta henne när jag vill. Kanske låter larvigt.. :/

Det låter inte alls larvigt! Det låter som att du precis fått barn <3
  • Kela1981

Hela dagarna går jag omkring och är helt trött, matt och orkeslös. Dottern går upp runt 06 så från dess är set fullt ös i stort sett. Försökte lägga mig när hon vilade middag idag men kunde inte somna. Samma nu ikväll. Tog nästan två timmar att få henne att somna och då brukar jag vara helt färdig efteråt men jag känner inte det som att jag hade kunnat somna.
    Har nån oro som kryper i kroppen på mig och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Blir bara irriterad när jag ser att sambon kan somna hur lätt som helst, som om det inte vore tillåtet ha ha ha....
    Antar att det är en ny del av "vänta på bebis" ångesten men störigt är det i alla fall :(

• Kela1981

Vad bra att du kommer med massa amningstips mal mal!
    Jag ska försöka amma för första gången med nummer två nu så jag suger åt mig allt jag kan :)

Min släkt är ganska hanterbar och dom är vana vid att jag blir ganska bitsk om jag inte är nöjd med något ha ha ha....
    Den enda som är sjukt dryg är min mormor. Jag har 12 dagar kvar till bf och i helgen ringde hon och frågade om det händer något snart. Brukar försöka vara ganska diplomatisk och lite snällare mot henne men där rann sinnet på mig så jag sa bara att bf är inte förrän om två veckor och om hon ska ringa och efterlysa bebis varje dag fram tills dess så kommer jag att sluta svara! Då backade hon och menade på att hon bara var nyfiken på att se vad det är för liten som bor där inne. Vad tror du jag är som har burit på henne i evigheter?!?!
    Man skulle ju kunna tycka att kvinnor som själva fått barn skulle vara lite mer förstående än andra men dom verkar nästan vara värst XD

Angående sömn så somnade jag vid 01 och vaknade vid 05 och kunde inte somna om. Känns som att kroppen stället om inför att bebisen ska komma ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016