Snuttispluttis skrev 2016-08-07 21:36:36 följande:
Och måste bara få gnälla lite..
10 dagar till BF och har svärisar boende i stuga utanför stan som helst vill umgås varje dag. Och på tisdag kommer min mamma och syster ner och bor på hotell två nätter för att umgås. Alltså, förstår att alla vill träffas och se hur vi har det i nya lägenheten, men måste de göra det så nära BF? :/
Jag har blivit så sjukt osocial nu på slutet av graviditeten. Stör ihjäl mig på svärmor som ska kramas och pussa på kinden varje gång vi träffas och skiljs (och det är typ varannan dag nu). De enda jag vill ha nån slags kontakt med är min man och dotter. Resten kan hålla sig på avstånd!
Nån mer som kör taggarna ut så här på upploppet?
Gnäll på bara! Det är delvis därför vi är här ju ;)
Kan inte din man och dotter träffa svärisarna själv nån dag så du får lite andrum?
Jag hade inte ens velat träffa mina egna föräldrar så ofta ha ha ha....
Tror att det är ganska vanligt att man blir lite anti till att träffa folk när man närmar sig bf. Det är nog kroppens eget sätt att mentalt också förbereda sig på vad som komma skall. Man vill ha sin närmsta familj nära för att man vet att det är bara en kort tid tills allt förändras, å då framför allt om man har barn sedan innan. Det är ju inte deras val att fä ett syskon så därför vill man rå om dom lite extra sista tiden :)
Du kanske kan fejka en potentiell förkylning eller nåt för att slippa svärmors pussande? ;)