• Mulan91

BF Augusti 2016

Tack Hazel! Man har inte riktigt nåt val haha :/ d e bara att vänta. Kul att åka ut och träffa släkten, du verkar må mycket bättre? :)

Jess06 jag har asont i ljumskarna spec på kvällstid haha men inget i ryggen :/ olika det kan vara haha. Men det låter som att NÅT händer på din front iaf :) mensvärk har jag också, hoppas att det innebär att man öppnar sig lite?

• Mulan91

Åh spännande! Ja precis måndag :)

Tänker också att man måste väl ha ont av en anledning... Hoppas det iaf :P

• Mulan91

Okej så sen cirka 2-3 timmar tillbaka började jag få värkar igen.. Men de kom bara när jag gick och väldigt oregelbundet.. Ringde in till förlossningen för cirka 20 min sen och hörde mig för ifall det bara e förvärkar eftersom d avtagit när jag suttit eller vilat.. De sa att jag skulle avvakta och vila, de tror jag är i latensfasen. Skulle värkarna fortsätta och tillta fastän jag vilar så skulle jag ringa in igen. Just nu har jag ont var 5:e minut (men har varit ute, kom hem precis). Ska vila och se om det lugnar ner sig. Slempropp och vatten är intakt än så länge !

• Mulan91

Känns som att allt gick väldigt fort men idag 22:42 kom vår pojke :) äntligen! 3,5 kg och 50cm haha (vi är korta). Kan skriva mer detaljerat imorgon (senare idag), nu måste jag sova lite.

Hejar på er som är kvar! Rätt som det är så händer det! Många styrke kramar, hoppas allt går bra på er koll :) <3

• Mulan91

Svårt att få en ledig stund för o skriva men har läst :)

Grattis anonym och heja Nmg äntligen är det på G! Jag tycker man ska lyssna på sin kropp, alla är så olika. Kanske du e mer öppen än vad de tror!

Jag ringde in och de sa till mig att vila hemma innan det sätter igång ordentligt. La mig ner och vilade och mina värkar fortsatte. Kände på mig att det faktiskt var dags och började ordna med barnvakt och packa det sista.

En timme efter att jag pratat med förlossningen första gången så ringde jag in igen och sa att jag kmr behöva komma in snart. Värkarna är hanterbara men ökar i intensivitet.

Så runt kl 19 skrevs jag in när de hade kollat barnets hjärtljud, mina värkar och blodtryck osv. De kollade och jag var öppen 7 cm redan.

Körde på TENS (som var helt ok inget spec) och lustgas hela vägen och valde att föda stående på knäna med kroppen lutad över sängen som de hade höjt. Kändes bra faktiskt men Gud va ont det gjorde att krysta utan epidural haha trodde jag skulle dö. Så 3 timmar efter jag skrevs in så föddes vår son :) fick sy lite så nu är man öm haha. Jäkla eftervärkar shit dom e jobbiga!

Min son är nu knappt två dygn gammal och ligger klistrad på mina bröst som är helt ömma och nästan såriga :( de sa att han kommer att fortsätta tills mjölken rinner till. Gah haha knappt sovit för att han bara vill amma ! Men e så glad att han äntligen är här ! Vilken befrielse att inte vara gravid längre!

Lycka till ni som är kvar :)

PS tror läkarna räknar fel ibland, min son va 50 cm och 3,5 kg fastän jag gått över tiden! Tror faktiskt han var fel beräknad för annars hade han ju varit pytteliten på BF!

• Mulan91

Oj Nmg va jobbigt! Hoppas det går framåt snabbare snart ! <3 håll ut!

Snart blir min kille 3 dagar... Och jag har inte sovit många timmar alls... Han vill ju bara ligga och amma... HELA TIDEN?! Har ni andra också haft så? Jag överdriver inte ens när jag säger hela tiden.. Har blåsor och jätte ont i bröstvårtorna buhu :(

• Mulan91

Tycker du borde få komma in och bli omhändertagen Nmg :( att föda barn e jobbigt nog även när det går snabbt! Du måste ju orka sen också!

Snuttispluttis tack för rådet! Jag har plana bröstvårtor så vi jobbar på taget o så :/ d bättre nu iaf än me min första, tror han lyckades suga ut dom lite xD då var det ännu värre, hade blåsor i typ två månader trots amningsnapp!

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-09-07 20:42:15 följande:

Värkarna blev tätare så jag åkte in, hon undersökte och tydligen är tappen forfarande bakåtlutad så hon skulle höra med en läkare hur de ska gå vidare. Sitter i ett rum och väntar på svar. Tydligen har man fastnat i nåt mitt emellan läge mellan latens och aktiv. Kul...

Nej men åh va jobbigt! Det var då en envis bebis där inne <3 skönt att du ska få hjälp i alla fall, snart är det över!!
Svar på tråden BF Augusti 2016