Svårt att få en ledig stund för o skriva men har läst :)
Grattis anonym och heja Nmg äntligen är det på G! Jag tycker man ska lyssna på sin kropp, alla är så olika. Kanske du e mer öppen än vad de tror!
Jag ringde in och de sa till mig att vila hemma innan det sätter igång ordentligt. La mig ner och vilade och mina värkar fortsatte. Kände på mig att det faktiskt var dags och började ordna med barnvakt och packa det sista.
En timme efter att jag pratat med förlossningen första gången så ringde jag in igen och sa att jag kmr behöva komma in snart. Värkarna är hanterbara men ökar i intensivitet.
Så runt kl 19 skrevs jag in när de hade kollat barnets hjärtljud, mina värkar och blodtryck osv. De kollade och jag var öppen 7 cm redan.
Körde på TENS (som var helt ok inget spec) och lustgas hela vägen och valde att föda stående på knäna med kroppen lutad över sängen som de hade höjt. Kändes bra faktiskt men Gud va ont det gjorde att krysta utan epidural haha trodde jag skulle dö. Så 3 timmar efter jag skrevs in så föddes vår son :) fick sy lite så nu är man öm haha. Jäkla eftervärkar shit dom e jobbiga!
Min son är nu knappt två dygn gammal och ligger klistrad på mina bröst som är helt ömma och nästan såriga :( de sa att han kommer att fortsätta tills mjölken rinner till. Gah haha knappt sovit för att han bara vill amma ! Men e så glad att han äntligen är här ! Vilken befrielse att inte vara gravid längre!
Lycka till ni som är kvar :)
PS tror läkarna räknar fel ibland, min son va 50 cm och 3,5 kg fastän jag gått över tiden! Tror faktiskt han var fel beräknad för annars hade han ju varit pytteliten på BF!