BF Augusti 2016
Låter kanske mer som förvärkar nu när du säger att magen blir hård :/ Har det lugnat sig? Om du får ont ska du nog ringa till din bm eller förlossningen så dom får kolla dig.
Det kan knappast bara vara jag som verkligen H A T A R värmen? Jag lider verkligen, är så himla svullen och känner bara att "jag orkar inte" inte en dag till med denna värme. Känns som att jag smälter bort snart.
Jag är ingen sol/värme älskare i vanliga fall. Jag är den människan som saknar sommaren när det är vinter och vintern när det är sommar, aldrig nöjd med andra ord!
Men nu är det ju hemskt, sen att det känns som man blir 5 storlekar större gör ju inte saken bättre. Vill bara gå i ide tills han kommer. Jag hoppas verkligen att det blir lite svalare, vill inte ha regn och kallt men detta är too much för mig.
Alltså kalla mig galen men jag vill ha sån värme, sån sommar :( haha känns som att det aldrig riktigt blir sommar här... Jag hatar kylan och mörkret som dominerar för det mest :(
Åh jag känner också mig läcker... Not haha. Är gigantisk ju :o hur kan man bli större?
Måste fråga er en fråga om vikt.
Är i vecka 32 (31+5) och har gått upp ca 15 kg redan. Har börjat tänka att det är ju nu bebisen börjar väga en del och nu börjar den "riktiga" viktökningen. När jag vägde mig förra veckan hade jag gått upp 15 kg och nu när jag vägde mig har jag gått ner något enstaka kg, har hört att det inte är bra att gå ner i vikt då gifter frigörs av viktminskningen, men är det farligt? Jag äter mindre, eftersom magsäcken inte får plats och jag har fett att ta av, är långt ifrån undernärd. Så min fråga är, spelar något kg hit eller dit nån roll för bebisens hälsa?
Har också varit sugen på kinamat superlänge, min sambo är dock inget stort fan av det så har inte blivit av att vi ätit nåt. Har planerad tripp till Malmö om en vecka, ska passa på då. Längtar redan! :O
Nä nu blev jag orolig!
Har lämnat ett urinprov för odling pga att min barnmorska trodde jag hade urinvägsinfektion. Fick ett samtal av en läkare (för min BM är på semester) som säger att jag har streptokocker B? Säger mig ingenting och hon frågar om jag har några symptom. Säger till henne flera gånger att jag inte vet för jag inte vet vad streptokocker B innebär! Hon säger att hon skriver i min journal att jag har det här (som jag fortfarande är osäker på vad det innebär) så att man vet om det när jag kommer in på förlossning.
Googlat lite och får upp info som att bebis kan bli smittad och drabbas av lunginflammation, blodförgiftning och hjärnhinneinflammation efter förlossningen!? Också att bebisar bara kan dö när som även om man är långt gången! Blir såklart super orolig! Vad innebär det här? Ska till barnmorskan om 2v när hon är tillbaka från semester och fråga då. Men borde man inte få behandling? :( urs va rädd jag blev!
Någon som vet nåt? :'(
Samma här, Kela! Jag har haft järnbrist och B12 brist för något år sen så var rädd att det skulle bli så under graviditeten igen men det verkar som min kropp har fixat det galant, vilket jag är superglad över. Fast kanske inte ska "fira" i förväg, då jag har BM-besök på måndag och har känt mig otroligt hängig den senaste tiden, trött, sliten och febrig.
Någon här pratade om "mensvärk" och att hon skulle tillbaka till läkaren om det inte gick över. Är det dåligt? Jag har haft mensvärk i ungefär 2 veckor och det blir bara värre och värre, ska till bm imorgon och prata om det men blev lite nervös när jag läste det. Min bebis rörde sig ytterst lite för några dagar sen men igår var han väldigt aktiv, sparkade och levde rövare, men mensvärken är riktigt svår nu.