• Mulan91

BF Augusti 2016

Skönt att jag inte e ensam! Haha :)

skattenmust skrev 2016-03-17 21:41:22 följande:

så lite rara du  Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :DJag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH

Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha

Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)

Hahaha stackars män ändå... De har lust men samtidigt är tanken på stackars bebisen som får besök hemsk för dom HAHAHA vad roligt att du skämtade så med honom!

Lite obehagligt d ju ändå att tänka att de känner av eller hör nåt av själva akten haha... Försöker typ förtränga den delen xD
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-03-18 06:44:29 följande:

Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?

I början var det när jag låg på rygg :) är i v 17 nu, och sen typ två veckor sedan började jag känna mer och mer när jag satt eller stod. Nu spelar det inte så stor roll vad jag gör :) mini känns av dagligen.. Igår kände jag av hur mini vände på sig inte bara "sparkar" eller s.k buffar. Det var kul :D

Jobbigt med hostan hörru :/ krya!!
  • Mulan91
    Zarizen skrev 2016-03-18 12:58:32 följande:

Nån som har tips på ett gott alkoholfritt vin?

Sååå sugen på ett glas vin men vill inte köpa nån "äcklig" sort.

Säg till om du hittar nåt nice! Är också sugen ! :)
  • Mulan91
    Serah skrev 2016-03-18 14:48:28 följande:

Det var långt flyttat! Men det betyder väl inte att bebisen mår dåligt? Kan det inte vara så att ni bara blivit gravida senare än ni trott? Låter galet jag vet. Men kan inte komma på nån annan lösning :/ förstår ändå att du är orolig. Har du pratat med din bm för att se om hon har nåt klokt och lugnande att säga?

Tror att Serah har rätt, du blev nog gravid senare än ni räknat. Är ganska säker på att de hade sagt till om det fanns något att oroa sig för, det är ju deras skyldighet? Försök att inte stressa för mycket, ring BM och prata med henne om det hjälper. Det blir bra ska du se <3
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-03-18 12:46:22 följande:

Gick in i vecka 19 idag. Det innebär ju att jag är typ halvvägs igenom !!! What?! Vad hände? Tyckte det var nyss jag plussade!

Rul om en vecka och sen sätter allt det roliga igång ;)

Vill bara säga att jag tycker det är såååå himla roligt att det är så aktivt här inne. Oavsett vilken tid på dygnet man går in så är det alltid något nytt som hänt :)

Puss på er allihop <3

Håller med! Jätte roligt verkligen :) och jaaa tiden har flugit herregud minns när man startade tråden haha var i vecka 7. Nu har det redan gått 10 veckor. Heja oss :D
  • Mulan91

Skattenmust jag är glad att du mår bättre :( fy vad obehagligt det måste ha varit! <3

Jag har försökt hitta en vagn jag e helt nöjd med men det är alltid nåt som kan störa mig på en vagn vilken jag än kollar på haha:( djungel indeed. Har också kollat på Emmaljunga Viking det enda som stör mig e hjulen haha, super Viking har bättre hjul tycker jag att det verkar som men jag tycker om att Viking är liten.... Hmm jakten fortsätter..

Tänkte börja handla in mer saker nu under kommande månader :) och håller med er, man e lite otålig redan haha ;)

Brukar ni spela någon speciell musik för magen än? :) förutom spinnande katter haha

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-03-20 21:52:44 följande:

Är det nån här inne som har använt eller tänkt sig att använda typ belly bandit?

Jag hade inte det förra gången men en kompis till mig hade det efter hon fått tvillingar och sa att det dels hjälpte med magen och sen gav bra stöd för ryggen direkt efter fl :)

Vad är det? Aldrig hört :o
  • Mulan91

Oj vad man missar mycket!

Jag har också växtvärk, känns som mensvärk som ni beskriver. Dagen efter känner jag att magen e större haha. Haft det i en vecka eller så...

Ang hjärtlig är det som en skriv tidigare, svårt att höra ljuden innan v 25 och antar att många mödrar mått dåligt och stressat förut pga detta o drf kör en hel del BM på den rutinen... Jag tror personligen jag vill vänta, skulle få panik om det var tyst i rummet även om man vet om att risken är stor att det blir så :o

Jag tror definitivt att stresshormoner från mamman påverkar barnet i magen, med tanke på hur det verkar vara forskat kring... Däremot tror jag inte att det uteslutande betyder att barnet tar skada... Är olika tror jag. Som ex min mor, hon mådde psykiskt dåligt med mig och mina två systrar. Jag mår toppen men en syster råkade tyvärr ut för psykisk ohälsa senare i tonåren. tror det är så relativt till vilka förutsättningar man har i livet. Min far är helt frisk men min systers far var också ostabil så jag e säker på att förutsättningarna är den mest påverkande faktorn :)

Man får göra sitt bästa för att inte stressa nu men sen spelar ju uppfostran och miljön en kritisk roll, svårt att inte stressa när hormoner flyger vilt och om man har omständigheter runt en som man inte kan påverka...

Svar på tråden BF Augusti 2016