• Mulan91

BF Augusti 2016

katrinp skrev 2016-04-02 23:12:42 följande:

Tack så mycket? själv fick jag ganska mycket bristningar med min son dessvärre så är beredd på att det kommer att bli ännu fler denna gången. Har redan blivit nästan lika rund om magen som när jag var höggravid med sonen... vet ni andra vad ni väntar för något? Till oss sa de att de inte skulle berätta pga risk för selektiv abort så har ingen aning vad som sprallar runt i magen.

Gör man så? Kanske beror på vart man går? De flesta i tråden har tagit reda på könet under RUL, vissa tidigare... Jag själv vill inte veta kön så det var mitt eget val annars hade de talat om det under ultraljudet... Jag går till Mama Mia i Stockholm
  • Mulan91

Låter som ett blodtrycksfall, så brukar jag känna och så fort jag spytt mår jag snabbt bättre!

Viola heter min mormor faktiskt!

• Mulan91

Tycker att brösten lever sina egna liv nu haha, pirrar, ilar, ömmar you name it. Jag har gått upp lite mer än två storlekar och lär nog gå upp lite mer. Ser rätt ådrigt ut haha inte nice :( jag har läckt råmjölk redan, kanske för att det är andra barnet? Hände under natten, tror jag sov på brösten haha..

Ska alla amma här? :) jag ska om Gud låter mig !

• Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-03 23:10:39 följande:

Måste säja en sak så det inte blir missförstånd, jag pendlar oerhört mycket i mitt humör, första gången jag är gift och lever ihop med någon 24/7 så allt detta är en stor omställning för mig, har bott ensam i 22 år trots tidigare barn så var vi inte sambos ;)

Min man är den mest underbara som finns och jag älskar honom oerhört mycket, skulle inte vilja vara utan honom en dag, Skulle det inte vara för honom så hade jag nog mått betydligt mycket värre, jag gnäller på honom, ja det gör jag, jag skäller på stackarn, ja det gör jag...men jag älskar honom innerligt mycket med.

Han är den jag vill dela resten av mitt liv med, och han delar min sorg, oro och glädje med skratt med mig, just nu så känner jag inte ens igen mig själv....Vem är detta gravidmonster?? För jag är inte sådan...kan bara utgå ifrån att det är just pga hormoner, och hoppas att jag kan bli mitt vanliga glada, spralliga jag igen när lillan kommer ut..

Vilket tålamod min man har, vilken kärlek han ger, vilken tur jag har. Allah shukur för min älskade make. 

Kärlek är vackert!
  • Mulan91

Jag hade mer jobbiga drömmar tidigare i graviditeten, nu är det lugnt. Haha stackarna jag vet hur det känns :( det går över !

Jag håller inte heller riktigt med om amning. Sålänge man inte röker, dricker eller får i sig annan skadlig substans tycker jag att amning är det bästa för barnet. Sen har vi ju alla olika omständigheter... Stressar man eller mår dåligt av amning ska man såklart inte göra det. Har också en syster som fick en massa allergier och hon blev inte ammad, jag har inga och blev ammad. Kanske är ett sammanträffande bara vem vet! Jag fasar dock över att få såriga bröstvårtor igen... :(((( tyckte nästan det var värre än att föda haha. Kunde svära på att mina bröstvårtor skulle ramla av x(

• Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-04 11:30:33 följande:

hahaha ramla av, *asg* jotack, min ena bröstvårta klöv sig på mitten, min son kräktes och bajjade mitt blod, jag grät och det var ångestladdat under denna tid att amma, men jag höll ut, sedan hade jag 8 st mjölkstockningar med honom, så illa en gång att sjukhuset tog in mig, hade då hög feber med, men jag fortsatte ändå, för jag anser det vara bäst för barnet och det gav ju med sig när kroppen reglerar rätt mängd och bröstet vänjer sig :)

Haha fyy :( kändes ju som det haha! Tror min ens också klöv sig en del haha. Ingen som varnade en för det inte... Fick också mjölkstockning :( tyckte inte min BM hjälpte alls, hon bara avfärdade det och sa att jag bara skulle amma vidare så går det över. Men jag hade feber och spydde, gick ner all graviditetsvikt på en vecka! Känns bra att vi har den här gruppen och kan dela med oss av erfarenheter :)

Jag hade amningsnapp men jag tyckte knappt att den hjälpte :o ändå har jag köpt in nya igen haha. Det och lite hygiensaker har jag införskaffat. Och en overall. Tänkte köpa vagn denna månad och lite kläder sporadiskt under månaderna som kommer.. Men sjukt svårt att hitta unisex kläder tycker jag!
  • Mulan91

Wow jag är rädd för att föda, igen! Haha jag tyckte det var förjävligt och hoppas bara på att det ska gå bättre och snabbare denna gång. Det gick ganska snabbt egentligen så borde väl inte klaga haha but the pain, the pain..!

Jag är också ute efter en brio smile! Varför har jag inte tänkt på blocket :o

• Mulan91

Haha åh hoppas den går bättre än första! Tack för det :)

Sitter här och känner mig skyldig :( blev arg på min som för han spillde ner sin säng med blåbärssoppa (igår spillde han också trots förbud med dricka i sängen). Hormonerna fick mig extra arg buhuu :( hur fungerar det med era andra barn spec du Mika dom har så många? Tar ert tålamod slut också? Jag har haft bra med tålamod men nångång så har det kokat över.. :(((( #skyldigmorsa

• Mulan91

Jag är inte heller mycket för försäkringar! Är inte skrockfull däremot är jag troende och jag vet inte vill lägga förtröstan på Gud istället. Men det är klart, händer något så hjälper säkert en försäkring rent ekonomiskt!

Jag tog epiduralen under min förlossning och den var fantastisk. Påverkade inte mina krystvärkar :) hade dock ont i korsryggen efteråt men vet inte om det var sprutan eller bara graviditeten/förlossningen som slet ut ryggen. Blev bra efter mycket träning!

Svar på tråden BF Augusti 2016