• Zarizen

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-03-24 09:04:04 följande:

Någon annan som fått sin hormonrand? Äntligen syns min :)

Nä ingen rand här!
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-24 14:19:02 följande:

Oki, min har börjar synas lite mer nu, haha tom så mannen frågade- Är det hår?? hahahahah

Jag älskar mina barn och jag älskar att vara gravid, det är himla mysigt, Men jag tror inte att jag är en sådan person som mår så bra av att vara det av någon anledning, har gråtit hela dan nu och känner mig värdelös, jag vill bara kunna slappna av och njuta, men såå händer det saker i vardagen, bussen bromsar in snabbt å hårt, mina barn kivas, man halkar osv- jag får nippran!!!

Allt jag vill är att få njuta av min gravidtet, men jag blir en drake och är mest orolig över saker som händer i vardagen....

Pratade med mvc idag ang lyft och det är bara för mammans skull, fogar, bäcken osv som man ska undvika det.

Jag trodde jag skulle ÄLSKA att vara gravid, har verkligen sett fram emot det så länge jag velat ha ett barn till! Men oj, oj, oj vad jag hade fel! Detta är verkligen inte jag! Men tror jag skulle känt lite annorlunda om jag mått bättre än jag gör.

Jobbigt med ditt humör/känslor! Jag är ganska lugn faktiskt där och inte alls känslig eller så. Tycker jag iaf! Min sambo kanske inte håller med mig
  • Zarizen
    Curlingmorsan skrev 2016-03-25 12:25:37 följande:

Tack för välkomnandet! Kul med en aktiv tråd! :)

På tisdag ska vi på RUL. Ska bli skönt att se så allt är bra. Och förhoppningsvis få veta om det är en liten lillebror eller lillasyster.

Välkommen! 36 fyllda år här så är oxå bland "de äldre"
  • Zarizen
    Serah skrev 2016-03-28 08:18:02 följande:

Ååh jag mår så jävla piss idag! Känner mig helt nere och deprimerad! Det är som en känsla att nåt är fel. Ringde 1177 som hörde med gyn akuten som vägrar lyssna på denna "känsla" så himla ledsen och känner inte för att göra nåt. Men istället måste jag ta hand om allt eftersom maken är "dödssjuk". Han ställer iaf upp lite när alvedonen verkar men jag vill verkligen inte vara bland familj eller folk idag...

Får helt enkelt hålla ut till inorgon så får jag försöka få tag på nån privat gyn men de har väl inte nån tid just imorgon... :(

Usch vad jobbigt! På vilket sätt mår du dåligt? Har du något fysiskt oxå eller är det bara psykiskt du känner? Hoppas det går över och att du mår bättre snart!
  • Zarizen

Jag har lite "värk" i nedre regionerna titt som tätt nu. Liknas ungefär som vid mensvärk.. Undrar om det är växtvärk eller typ sammandragningar? Känns inte nått i magen.

• Zarizen
    Zarizen skrev 2016-03-28 13:05:46 följande:

Jag har lite "värk" i nedre regionerna titt som tätt nu. Liknas ungefär som vid mensvärk.. Undrar om det är växtvärk eller typ sammandragningar? Känns inte nått i magen.

Ingen annan med samma bekymmer?? Googlat lite och blir lite bekymrad.. Foglossning kanske? Många skriver att trycket i underlivet har blivit för dem när barnet fixerat sig och i slutet av graviditeten! :-O det vill man ju verkligen inte!! Får nog ringa bm imorgon..
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-28 18:27:51 följande:

Jag ringde 1177 i samma stund som jag skrev, hon tror att bebis säkert kan känna av att jag är stressad men att det inte skulle skada på något vis, å jag pratade med min man om det och han sa- Det är ju inte bra med stress för varken barnet eller dig, Men jag tror inte det skadar, i mitt hemland så är det fullskaligt krig, bomber faller varje dag, våra familjer dör, Men vi föder nog mer barn än andra, och jag får ju inga sd av det. DET fick jag däremot extremt mkt med min lille son pga stress, blev ändå igångsatt.Jag skrev för en tid sedan om ett tryck neråt fiffin, kunde tom vakna av det, min bm sa att det kan vara så att bebis trycker ner rumpen eller huvudet men är på tok för liten för att fixera sig än..Tror inte det är farligt utan bebis som busar ..

Okej, ja jag hoppas att det inte är någon fara. Har känt detta förut ibland men då har det kommit och gått då och då. Nu har jag känt av det mer sista dagarna och idag ihållande rätt länge.. Bara hoppas de inte är nån fara och att det går över snart..
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-28 19:07:26 följande:

jag har haft liknande, flera gånger, det brukar ge med sig efter ett litet tag.....

Till er som inte känner liten, jag har upptäckt att när jag gäspar eller drar in luft så kommer små puffar, hahaa blir la trångt, hahaha

Får hoppas på det! Tack för svar

Har även rådfrågat min mamma (barnmorska) och min svägerska (oxå barnmorska) och de trodde inte det var någon fara. Har varit rätt aktiv sista dagarna så kan bero på det och att det är antingen ligament eller lite överansträngd. Skönt att ha 2 barnmorskor nära att fråga. Men även skönt att kunna fråga er :)
  • Zarizen
    Serah skrev 2016-03-28 23:01:57 följande:

Skattenmust: usch vad jobbigt att få eksem mellan fingrarna så! Det är svårt att hålla sig lugn när man väl oroar sig över något. Det tråkiga är ju bara att man som du skriver inte får nån att lyssna på en. De bara nickar och säger att de förstår men så sjasar de ändå iväg en och ber en att avvakta... Blir så arg på det! Satt och grät i telefonen när jag förklarade min oro och känsla. Min bm tycker ju att jag fått se liten på kub så jag kunde ju gott vänta till rul. Ibland undrar jag ens om de som jobbar som bm någonsin varit gravida.. Var de helt iskalla då? Eller var de helt utom sig av oro? De borde ju ha mer förståelse tycker jag. Eller är det bara jag som lyckas träffa de mest oförstående?

Försökte ditt trick med att gäspa och dra in luft men inga rörelser för mig... :/

Zarizen: det är inte lite känning av foglossning du känner då? Det brukar ju komma smygandes när man rört sig mycket.

Själv känner jag mig fortfarande nere. Ska ringa runt till privata gyn imorgon och se om de har nån tid nu i veckan då... Men det känns ganska lönlöst.

Nmg: åh spännande med rul! Du får uppdatera imorgon hur det gick! Skulle ni ta reda på kön eller förblir det en överraskning till bebisen kikar ut? :)

Ja det är möjligt att det är.. Foglossning alltså. Har varit lite lugnare idag så hoppas de håller sig så.

Hur känner du dig idag? Bättre hoppas jag!
  • Zarizen
    Kela1981 skrev 2016-03-29 21:09:07 följande:

Är det fler som har känningar i magen?

Alltså att det drar och sliter och sticker till lite då och då. Speciellt om jag suttit på ett sätt länge och sen ska röra mig, då kan det dra till eller sticka i livmodern känns det som.

Har för mig att bebisen växer mycket nu några veckor så det är väl kanske för att livmodern växer i en rasande fart. Men ändå blir man lite orolig varje gång det sker.

Känner dock bebis i princip varje kväll nu så det är jätteskönt.

Rul på torsdag (om det inte blir flyttat igen) och jag längtar sååååå.

Sambon kan inte följa med så jag har hotat med att inte berätta om det blir en pojke eller flicka. Får väl se hur länge jag kan hålla det ;)

Grattis till alla fina rul ni som har varit :)

Samma här, känner oxå av livmodern som växer. Det drar, sticker och spänner lite här och var. Mest nertill.
    Oxå
Svar på tråden BF Augusti 2016