BF Augusti 2016
Skattenmust verkar ha försvunnit helt :( Hon har tagit bort sig från bf-listan också.
Hoppas inget hänt :(
Skattenmust verkar ha försvunnit helt :( Hon har tagit bort sig från bf-listan också.
Hoppas inget hänt :(
Hur är eran mage, lågt eller högt sittande?
Min mage börjar nedanför naveln typ och sitter alltså väldigt lågt, har gjort så från början.
Inga nya bristningar än vad jag kan se. Smörjer mig mig olja varje gång jag duschat på magen.
Ikväll var mini väldigt aktiv i magen och kickade så mycket att storebror fick känna flera gånger. Var så mysigt och roligt för honom. Min sambo har inte lyckats tajma in det och fått känna än.
Har tyvärr fått mycket bristningar på insidan av låren! Känns inte kul.. Har inte blivit större över låren så de är konstigt :( har fått två streck på varje sida på höfterna också..
Har haft foglossning nästan ända från början. Vissa dagar är värre än andra. Skönt att jag studerar hemifrån, annars hade jag vart tvungen att bli sjukskriven då ja arbetade på förskola innan! Vissa dagar kan jag inte gå. Är hemskt att promenera med hundarna dessa dagar.. Har använt mig av kryckor.
(Oj vad jag gnäller!)
Min sambo tycker jag är ute i alldeles för god tid när det gäller typ...allt! Det är ju låååångt kvar säger han när jag pratar om grejer att köpa :-/ Men jag är värsta planeraren och vill vara ute i god tid. Har bilbarnstol kvar och skötbord + kläder då.
Shit vad ni är aktiva. Jobbat hela dan och har massor att läsa ikapp
Jag fick brev från FK idag och blev beviljad graviditetspenning från 23/6 fram tills 10 dagar innan BF. Såå skönt känns det!
Är inne i en period nu då jag mår riktigt bra. Såå skönt efter att ha mått skit första tiden. Pyret sparkar varje dag och mest kvällar/mornar
Tänkte tipsa alla om en supergod och fiberrik frukost! Hjälper mig och min hårda mage jag fått under graviditeten och efter järntabletterna.
Muggkaka: Mosa 1/2 banan och blanda med 1dl fiberhavregryn, 1 ägg, några hackade mandlar eller hasselnötter 1msk kokos. Häll i en mugg och värm på full effekt i 1,5 minut i mikro. Häll upp på ett fat och strö på råsocker/kokos eller valfri topping
Supergott och nyttigt!!
Står typ att barn som avnavlas för snabbt mår sämre än de som avnavlas senare, alltså att det påverkar barnen i senare åldrar.. den sista näringen i navelsträngen hinner liksom inte tas upp av barnet innan den klipps av. Hade ingen aning om det heller förrän någon tog upp det här på forumet!

Armband, Postafen och Lergigan Comp hjälper inte. Spelar inte heller någon roll om jag äter lite och ofta eller inte alls. Akupunktur har jag inte testat mot illamåendet. Får det mot foglossningen och min sjukgymnast vet om att jag mår illa men hon har inte sagt något om att man kan få det mot illamåendet. Ska fråga henne nästa vecka. Äter imgefärstabletter och B-vitamin som ska vara bra mot illamående, men de hjälper inte heller något vidare tyvärr. :( Det enda som hjälper är Primperan, men vill ju inte ta de om de kan skada Lilleman i magen.
Är sjukskriven 50% tom nästa vecka. Sen vet jag inte, min bm skulle prata med läkaren idag.