• Mulan91

BF Augusti 2016

Va jobbigt ni verkar ha det med svärisarna, hoppas ni får det enklare snart! Själv så har ena sidan av familjen tagit avstånd eftersom jag valt ett liv som inte följer deras religion... Så mina svärföräldrar får gärna komma över några gånger i veckan haha..

(MinMonchini)Ang amning så har det gått bättre den här gången än första. Jag fick sjukt såriga bröst och hade det i typ 3 månader med min första. Tillslut hände något och det klickade! Helammade då och nu. Nu använder vi medela amningsnapp för att jag har plana bröstvårtor. Fungerar bra men ska försöka vänja av bebben när han är någon månad äldre! Mitt tips är att inte ge upp! Vi är ju i princip byggda för att amma så det ska gå! Bebisar lär sig så mkt också så rätt som det är kmr det förmodligen att klicka. Har du pratat med BM om dina problem? Finns stöd att få.

(Zarisen, Nefermiw) Ang huvudform så ligger min son också mest på sidan xD har också funderat på om det kanske kommer att innebära smalare huvud haha, hoppas inte det..

(Nmg)När det gäller att gå ut så går jag ut med min son varje dag, och handlar också nästan varje gång! Han har inte blivit sjuk eller nåt. Tror frisk luft och dagsljus e viktigt :) och Djurgården är ju finast spec med barn. Jag hänger inte så mycket i City men d kanske hade varit kul för er att se Mall of Scandinavia om ni inte redan gjort det? :) kanske ni vill gå på Skansen eller något museum? Haha jag vet inte :/ jag har mest hängt på söder innan man blev gravid haha (fest område) :D hoppas ni hittar nåt skoj att göra!

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-09-27 17:46:39 följande:

Vad använder ni för blöjor? Vi har libero touch 2 men tycker det har blrjat lukta så starkt.. Känner ni oxå så? Anledningen till att jag undrar ör För att min dotter fick uvi när hon va bebis och då

Upptäckte jag det eftersom det luktade så starkt av kisset men nu vet man inte om det är kisset eller blöjan?

Jag har testat både Libero Touch och Pampers än så länge... Ingen av de har luktat nåt men Pampers är inte lika mjuk som libero... Min son blev ganska röd när vi använde Pampers men nu när vi bytte tillbaka till Libero så börjar rodnaden att avta :)
  • Mulan91

Moen nej jag vet väldigt lite om öppna förskolor här i området :/ tyvärr. Man får väl testa sig fram haha :P

Min son ammar minst varannan timme :o under natten alltså! Och vi samsover... Visste ej att man inte bör dela täcke! Ska tänka på det..

det här med att sova på rygg funkar inte så bra hos oss.. Min son vill ligga på sidan och ibland på mage ovanpå mig när han e gasig.. Orkar inte stressa så låter honom sova på sidan om han vill det.

• Mulan91

Zarisen; nej det är du verkligen inte! Min son vaknar jämt när jag lägger honom i nestet så det la jag undan.. Liggamning är bäst haha :D så jäkla skönt! Jag brukar också somna ibland haha!

• Mulan91

Nmg min pojke är 3,5 veckor gammal o håller på som din ungefär. Han vägrar vara ifrån mig, det är som att han har ett 6:e sinne?! Går jag mer än 2 m bort vaknar han och blir inte glad förrän jag håller i honom. Mycket ammande blir det också... Enda gången han är glad och helt nöjd även själv är när vi precis vaknat haha . Det är gulligt men väldigt slitsamt också, spec när man har andra barn att ta hand om också...

• Mulan91

PS tjejer sorry Familjeliv laggar än en gång det e drf det tagit tid med nya listan..

Här är den än så länge:

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke??

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka ??

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke ??3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

??5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

??8/8 Nefermiw, 39 år, Lund, andra barnet, pojke ??

12/8 Augustibarn2016, 23 år, Söderköpng, första barnet, flicka??

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka ??

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke ??19/8 Kela1981, 35 år, Staffanstorp, andra barnet, flicka??23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka ??

23/8 DigiC, 23 år, Malmö, andra barnet, flicka ??

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

??4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke ??

8/9 jess06, 24 år, Kristianstad, första barnet, flicka ??

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke??

Om nån mer vill skriva upp sig så går det bra tills listan kmr upp!

• Mulan91

Hahaha, så roligt med tråden haha :D jag flätar mig ofta för att slippa mitt hår, har superlockigt stort hår som gärna tovar sig om jag inte tvättar och borstar det i duschen... Lite svårt när jag knappt hinner ta en snabbdusch haha.

Sjukt jobbig natt :( bebben bara gnällde och vaknade hela tiden blööh. Ska bli skönt när man får sova mer än maaax två timmar i sträck igen...

• Mulan91

Jag har inte börjat med det än, men jag tycker inte man ska tvinga fram det... Skriker hon så kanske hon inte e redo? Vänta och testa igen om några dagar kanske? :)

Har min son på mage bara när han har ont i magen men det är ovanpå mig :P ska nog börja när han är lite större :)

• Mulan91

Har du provat att lägga henne på dina lår? Typ tvärsöver så huvudet ligger lite utanför och benen också. Svårt att förklara haha. Men då kan man massera samtidigt och min son blir lite distraherad av massagen har jag märkt när jag har honom så... Lärde mig det knepet i Afrika haha :P

Svar på tråden BF Augusti 2016