Nmg skrev 2017-02-20 09:45:26 följande:
Alltså hur har era barn varit när tänderna kommit? Vi har det så jobbigt här jag blir galen på detta snart!!!
Min kille är 5,5 mån. När han ca knappt 3 mån kom 2 tänder samtidigt där nere det ca gnäll och skrik i 3 v. När jag trodde att det lugnat sig( var lugnt 2 v) så började det igen, gnääälllll skrik och knappt så han sover under dagen. Igår var hab lös i magen och så kände jag på tandköttet att det är svullet igen det verkar var tänderna som kommer 9-11 mån som är på gång! Helt sjukt. Stackarn måste ha så obt men jag vet inte va jag ska göra snart. Han har bitringar kalla och vanliga, har gett han alvedon nu, kylande gel på tandköttet men det gnälls så in i h*lvete. Tack o lov sover han rätt bra under natten men kan inte sova under dagen. Igår sov han 2,5 Tim på 12 timmar. Han var alltså vaken 14:30-21:30. Han kan inte sova när jag försöker lägga han då ligger han o vrider o vänder på sig, ser att han nästan blundar men han bökar så mycket så han kommer inte till ro. Han sover inte i vagnen heller, han skrek typ2 tinmar i vagnen igår vägrade somna.
Jag förstår att det måste göra så ont på honom men jag känner att jag inte orkar höra detta gnäll och skrik nåt mer.Det är helt sjukt!!! När han inte sover så blir han såklart övertrött och då skriks det ännu mer.... Pust...
Min lille fick tänder när han var 4 månader. Märkte det knappt förrän han gapade och då såg jag att dom va på väg. Min son e speciell haha har varit väldigt krävande från början. Han vill bli buren mest hela tiden och helst av mig. Han har varit svår att natta sen början, mycket bök och gnäll innan han äntligen somnar. Inte förrän nu har det lugnat sig. När tänderna kom blev han väl lite extra gnällig, han kunde klaga även i min famn. D va under några dagar, dom nätterna sov han dåligt. Han låg o vred på sig och gnällde till men vaknade inte riktigt. Han ville amma konstant -_-
Dom övre tänderna har inte kommit än:) kämpa på det går över snabbare än du tror! <3 sover han o bärsjal eller nåt då? Han e nog jätte ledsen och behöver mycket närhet. Skönt att han sover under natten iaf! Så du får lite sömn åtminstone. Hang in there!