• Mulan91

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-11-25 12:47:19 följande:

Nja vi har bara varit i kyrkans öppna förskola (går nästan varje fredag) och och varit en gång på en i Sätra :) den på kungsätravägen. Skulle vilja gå oftare/ till andra men har inte riktigt hittat sällskap än :/ brukar gå med två andra men dom är lika gamla (30+) och börjar bli väldigt tighta :( du då?

Jag fattar! Jag har nt varit på nåt alls än haha :/ börjar bli dags! Just nu är mini lite gnällig (en sån där utvecklingsfas tydligen) men när d e över tänkte jag ge mig på nåt! Vilken kyrka gick du till? :)
  • Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-11-26 13:24:49 följande:

Nmg

Mulan91

Låter som en bra idé och köra toan direkt. Det ska jag göra! Han bajsade idag igen på pottan. Efter amningen förut så pruttade han nåt fruktansvärt och eftersom han bajsade i onsdags kändes det som det var dags, och det kom direkt. Använde ni en mindre toaring el körde ni utan?

Jag och mina syskon lärde oss på toan direkt så jag förde den traditionen vidare till min son. Det var inga problem, man lär ju sig själv tekniken. Men kanske kmr köpa en mindre ring nu den här gången, beror väl på hur mini är helt enkelt :)
  • Mulan91

Alltså den här appen wonderweeks den passar inte in på min son :o när d e soligt är han orolig och när det är molnigt är han glad. Haha :(

• Mulan91

Jag helammar så min har inte dykt upp än :) men tror det är vanligt att den är lite oregelbunden i början!

• Mulan91

Oj du var snabb du :) jag vart så trött i slutet av graviditeten att jag inte vill tänka på det ens xD haha

• Mulan91

Haha här har vi ent I'll med en gammal navelpiercing. Det är fult och ganska mörkt i området :/ men annars har jag sluppit rejäla bristningar.

Var hos en dietist idag haha för att jag gått ner alla kg och ligger lite minus nu på min normalvikt. Eftersom jag tänkt amma tills bebben blir 1 (om han inte hellre vill äta ordentligt med mat) så rekommenderade min BM att jag går till en dietist så jag inte blir underviktig som jag blev med första barnet.

Var väl helt ok haha :P det mesta visste jag redan. Måste skärpa mig och köra mer mellanmål.

Hallå är era bebisar klängiga fortfarande? Jag kan knappt lägga ner min son :| undrar om d e en fas eller om det är ett personlighetsdrag haha han valde ju ändå att stanna inne 8 dagar extra hos mamma liksom och nu får mamma knappt lägga ner honom xD hos andra kan han vara en kort stund sen vill han till mig igen.

• Mulan91

Känner så igen mig! Grät för några dagar sen för jag kände mig så sliten. Får inte heller nån riktig avlastning,hoppas det blir bättre sen. Skönt att man inte är ensam, då e d ju förhoppningsvis en fas som går över!

Kämpa på tjejer, vi klarar detta!

Att få ihop ett hem just nu är så himla svårt! Tvätta, städa, laga mat och hinna vara med syskonen, puh! Det är mer än ett heltidsjobb!

Tur nog så e dom andra självgående, vet inte hur jag hade klarat av ett till blöjbarn haha måste ge cred till de som klarar av det !

• Mulan91

Hazel det blir bättre, du är inte sämst! Det här är ju det svåraste man kan göra, att vara en mor. Du gör ditt bästa! Och ärligt talat man kan inte bära bebisen jämt och gillar han sittern förstår jag att han fått sitta där. Beskyll inte dig själv, det blir bättre ska du se!

Mal mal min son vägrar babysitter och nu även bärsjalen. Antar att han vill se mer än d går att göra i sjalen så får väl skaffa ett sele... min son har varit kinkig sen början haha :o typ aldrig haft det lätt med läggning !

Haha Moen jag känner igen det där med bebisar som har bråttom xD min son har velat stå sen han var en månad eller nåt! Har inte låtit honom men BM sa att d inte är någon fara så nu får han stå lite på mina lår. Gud vad glad han blir haha!

Juste det där med att ligga på mage! Min bebis vill inte heller riktigt, så jag fuskar lite och låter honom ligga på mage fast med bröstkorg och armar (svårt att förklara) på amningskudden. Då ser han liksom runt och får inte panik på samma sätt. Tänkte sakta vänja honom med att ligga plant nu. Men nacken e iaf helt stabil så BM har inte klagat... kan vara värt att testa för er?

• Mulan91

Moen ja visst e det roligt när se blir så glada! Hahaha! Va roligt att hon tycker om hundarna!

HazelGraze du har ju varit nere och stressar säkert, det påverkar mjölken! Ge inte upp finns mycket att testa, börja med att stressa ner, du gör det bästa du kan och sätt inte för hård press på dig själv! Sen så märkte jag av en stor skillnad när jag drack fänkålste, det ökar mjölkproduktionen. Dock finns det delade meningar om fänkål under amning, jag och min familj har druckit det i generationer så jag kände att jag litade på min instinkt helt enkelt. Och fick inga problem här. Annars ska ju hallonbladsté också fungera! Och pumpa mellan amningarna för att stimulera produktionen . Och vatten, drick en massa vatten! <3

Platt bakhuvud brukar gå att åtgärda så stressa inte för mycket <3 det löser sig!

• Mulan91

I är 3 månader och han är superklängig om dagarna. På kvällen är det bara jag som kan natta (än så länge) och oftast tar det tid (upp till 2h!) Men ibland snabbare. Vad jag än gör så somnar han inte förrän 23 , lyckas jag få honom att somna tidigare så vaknar han ändå.

Han somnar på mitt bröst sen lägger jag ner honom bredvid mig på sitt babynest. Efter det är jag lite fri tills han vill amma igen. Efter amningen brukar han sova djupt och jag flyttar honom i nestet till sin säng.. där sover han väl typ 2 timmar ibland 3. Sen över till vår säng igen där han får ligga resten av natten för att han vill amma oftare... men han blir lite klängig nu, när jag flyttar på mig vaknar han ofta till och flyttar efter på nåt sätt hahaha..

Svar på tråden BF Augusti 2016