• Zarizen

BF Augusti 2016

Grattis alla till lyckade ultraljud!!

Jag var övertygad om att jag skulle få en tjej, har ju en pojke sen innan. Min sambo ville oxå ha en tjej. Vi ska inte ha några mer barn (var svårt nog att kämpa oss fram till detta och jag är 36 nu oxå). Men så blev det en lillebror till. Och självklart är vi glada för det. Jag menar, vi skaffade ju inte ett barn till pga könet! Utan vi skaffade ett barn till just för att vi ville ha ett BARN till :) Friskt och välskapt, sen blir det vad det blir :)

• Zarizen
    Serah skrev 2016-04-01 08:22:01 följande:

Hej tjejer. Sitter här superorolig på gyn akuten just nu. Ringde min bm igår som tid in mig idag för att lyssna på hjärtat för att lugna mig. Men hon hittade inget alls. Så nu sitter jag på gyn akuten. Jag är livrädd

Hua, vad jobbigt!! Hoppas ni hittar hjärtat!!

Tack:)
    Mulan91 skrev 2016-04-01 08:01:01 följande:

Grattis!! :)

• Zarizen
    Serah skrev 2016-04-01 10:43:56 följande:

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.

Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.

Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!

Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset

Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först

Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3

Men åh vad jag lider med dig!! Stackars dig och din familj. Ta hand om er och tillåt er att vara ledsna så länge ni behöver. Kramar i massor...
  • Zarizen

Jag hade med min sambo och min son på ultraljudet. Sonen är 10 år. Stod på kallelsen att man skulle lämna små barn hemma. 10 år tycke inte jag var smått. Och det var inga problem.

• Zarizen

Kul med nya medlemmar! Välkommen nu är vi en grymt aktiv tråd. Härligt att kunna dela med sig av allt här inne till alla!

Tränar ni nått? Jag hade förhoppningar att kunna träna en del styrka och så men här blir det mest promenader. Även jobbat en del i trädgården och det är lite slitigt. Sånt känns ju oxå. Men önskade jag kunde ha mer motivation till just annan form av träning. Men det får helt enkelt bli efter bebben är född.

• Zarizen
    skattenmust skrev 2016-04-03 14:53:19 följande:

Ja kanske var ett blodtrycksfall då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck, jaså heter din mormor det? ....Henne jag såg var en liten tjej på kanske 6 år, mörkt hår ner till axlarna å lugg, klänning och barfota och hon sa- snälla hjälp mig...

jag flög upp ur sängen med ett ryck....

Jobbigt! Tycker oxå det låter som ett blodtrycksfall. Var glad att du inte svimmade. Det gjorde ju jag i vecka 12 på jobbet.. Mitt under en rapport på morgonen. Vaknade upp på golvet och hade då tuppat av och varit borta ca 2 minuter. Krampat hade jag visst med nån halvminut. Svimmat 2 ggr i mitt liv och båda gångerna var jag gravid.
  • Zarizen

Planerar oxå att amma! Hoppas det funkar. Ammade min son i 14 månader och det var grymt bra.

Jag har äntligen köpt vagn! Hade tänkt att vänta men hittade en kanonfin på blocket. Brio Smile svart med aluminium chassi.

• Zarizen
    Mulan91 skrev 2016-04-04 19:03:07 följande:

Wow jag är rädd för att föda, igen! Haha jag tyckte det var förjävligt och hoppas bara på att det ska gå bättre och snabbare denna gång. Det gick ganska snabbt egentligen så borde väl inte klaga haha but the pain, the pain..!

Jag är också ute efter en brio smile! Varför har jag inte tänkt på blocket :o

Man kan fynda på blocket! Så kolla där! Våran vagn är från oktober -13, Ligg+sittdel+chassi. Fick med fotsack (oanvänd), 2 regnskydd (ett oanvänt), Brio åkpåse + fårskinnsåkpåse samt Brio organiser. Allt för 3900:- Nypris på allt skulle varit över 10.000:-
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-04-04 20:44:45 följande:

hehe budade hem vår fina på tradera, den ser helt ny ut med sittdel, liggdel, regn skydd, fotsack ,pump för 1254 :)

Gud så bra! Vad var det för märke? Man kan göra riktiga fynd på beg barnvagnar. Köpa ny kändes bara som att slänga pengar i sjön.. Sen hade jag inte 10.000:- att lägga heller!
Svar på tråden BF Augusti 2016