BF Augusti 2016
Ang. att stanna på BB: vi får bara höra att inte räkna med att få stanna alls typ (som omföderska iaf, men heller inte länge som förstföderska) med tanke på personalbrist och fullbeläggningar över sommaren. Vi har patienthotell i Lund men även där vill de bli av med en så fort som möjligt om man inte har komplikationer eller så förstås. Så jag räknar inte med mycket alls...men hoppas på att få stanna på patienthotellet en natt iaf. Där får pappan vara med, men det är upp till honom och de stora barnen om han åker hem eller inte.
Jag har hund, en 10årig tik, och detta blir hennes tredje bebis i familjen. När min äldsta föddes hade jag en äldre hund också (då var tiken 2) och det gick bra att introducera sonen (jag lade honom på golvet och så fick de undersöka honom, självklart under övervakning). Men när han började röra på sig (krypa) så blev iaf vår situation inte hållbar längre. Jag valde att omplacera min äldre hund (då var han 9 år) för han gjorde inget annat än skällde och morrade när sonen närmade sig, så jag kunde inte lita på honom. Kände inte heller att det var en bra ålderdom för honom. Tiken var som sagt yngre och är van vid barn, så henne oroar jag mig inte alls för, men gör inte så stor grej av det heller. Det är ju jag som tar besluten i familjen (över henne alltså) och väljer jag en ny flockmedlem får hon acceptera det (det lät hårt, men jag tror ni fattar). Sen måste jag självklart lära mina barn att respektera henne och det är de jätteduktiga med.