Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

Mulan91: har du fått ok av din bm att äta spirulina? Det avråds nämligen från det generellt sett. Jag tror inte personligen att det är någon fara men läste att det inte rekommenderas vid graviditet.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen
    moen skrev 2016-07-16 14:59:49 följande:

Ja jag lär väl föda sist även fast jag står först ut.. :(

Nähädå, det kommer jag att göra! Jag som inte ens har SD eller förvärkar och har gått 4-5 dagar över tiden med mina båda andra...min högsta önskan är att få ett augustibarn men det blir säkert september...

Jag har oxå börjat samla vatten och magen är i vägen överallt!!! Har försökt plocka leksaker och bädda säng men det är ju värre än att springa ett maratonlopp :/
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag bor oxå utanför Lund och här är massor med mygg!!! Jag är stungen överallt men då har man ju något att göra när man ändå är vaken på natten pga värmen... ;)

Vi är på Tosselilla idag och har gått alldeles för mycket men det är svalkande i vattnet iaf. Jag hade inte överlevt utan vår pool iaf, svalkar mig där flera gånger om dagen nu.

Ang bärsjal så ÄLSKAR jag det och har haft en tricot slen till båda barnen samt en ergobaby bärsele som jag använder när barnen blivit större. Tusen gånger mer bekvämt än baby Björn tycker jag iaf.

Är det någon av er som åkt in till FL pga ändrat rörelsemönster hos bebisen? Min annars så aktiva kille har varit väldigt lugn de senaste tre dygnen, jag känner honom ju, men mer sällan och mindre tydligt. Vet inte om man ska oroa sig...har tid hos bm på torsdag så om det inte blir markant värre får jag väl fråga då.

Ser att ni pratar om gördel - någon som har erfarenhet av en sådan sen tidigare? Hjälper det mycket?

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Det är kanske för att det blir trängre som man känner det annorlunda...jag har stundtals hunnit bli riktigt orolig men så har han bökat till så han är ju där och jag är så dålig på att våga ringa fl - känner mig bara nojig och besvärlig :/ Hade jag varit riktigt orolig hade jag givetvis ringt!

Jag har inte haft gördel efter de två tidigare förlossningarna men jag antar att det blir svårare för varje gång. Ska fundera på att köpa en!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Vad skönt Moen att hon kom igång till slut! Man blir ju så himla orolig. Men om du bara har en vecka kvar kan det ju oxå vara ett tecken på förlossning - att hon vilar sig inför det som komma ska. Det får såklart inte bli FÖR lugnt men det är tydligen inte ovanligt att det blir så strax innan det sätter igång. Jobbigt med fullt SÖS dock!!!! Vad har du för andra alternativ?

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Vecka 36 :) tycker själv att jag är enorm...men SF-måttet är samma som vid förra graviditeten.
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag har jätteångest för att bara få ha dottern 15-timmarsvecka på förskolan...hon blir snart 4 år, älskar sin avdelning och alla kompisar och är en ganska aktiv och krävande tjej. Jag fattar inte hur jag ska orka stimulera henne nog under veckorna och jag är jätterädd att lämningar och hämtningar blir tuffa. Med sonen blev det iaf katastrof då han hade svårt att komma in i gruppen kl 9 (enligt BVC är det hål i huvudet med lämning kl 9 eftersom alla sociala grupper hinner formeras mellan 8 och 9). Jag vet att jag målar fan på väggen men mitt första halvår som tvåbarnsmamma var verkligen ingen dans på rosor. Sen är det givetvis extremt olika beroende på hur barnet är och hur gammalt syskonet är men...ändå. Min högsta önskan är att få ha dottern 8-14 iaf fyra dagar i veckan och jag är ohemult avundsjuk på de kommuner som har 25-timmarsveckor!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Vad avundsjuk jag blir på dig nefermiw...kanske måste akutflytta till Lund ;)

Här börjar inte nytt schema gälla förrän en månad efter syskonets ankomst (tackolov) så mina barn går som vanligt hela första månaden, sen måste sonens fritidsplats sägas upp och dottern ändra till 15-timmars.

Jag har gått till v 40+5 resp 40+3 med mina och de har båda varit 53 cm och 3,7 kg tunga. Räknar med att gå över tiden även denna gång men jag har en känsla av att denna kille kommer att vara större.

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016