Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

BF Augusti 2016

Härligt Kela!! Min livmodertapp har nog varit helt stängd och opåverkad till dess att förlossningen sätter igång. Jag har med båda barnen haft en latensfas på ca 20-24 timmar, med regelbundna värkar (extremt uttröttande). Är lite avundsjuk på er som har förvärkar innan för då brukar tappen mogna gradvis...

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Lyckas du vila Misszandra? Det har ju jag misslyckats med två gånger under mina latensfaser... :/ otroligt spännande att följa er nu!

Välkomna ni nya - jag gissar att jag får börja snoka i septembergruppen eftersom jag har BF 29/8 och har gått över med båda mina första barn... :)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Stort grattis misszandra!!! Så imponerande ju jobbade på slutet, tror aldrig jag hade klarat att vara hemma till fullt öppen! Hade du lustgas när du kom in?

Grattis än en gång!

Jag mailade min bm igår kväll för jag är rädd att min bebis vänt sig till säte...har känt annorlunda och mer tydliga sparkar i helgen och mkt bökande nedtill. Sen fick han hicka och det var väldigt tydligt på övre delen av magen, inte nedre där jag brukar känna... Hoppas hon har tid att känna på magen snart, för OM han ligger fel vill de nog göra vändningsförsök nu (v 36+0) imorgon. Någon som varit med om detta? Jag har känt och känt men det är utsvårt att skilja ut kroppsdelar tycker jag...

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Och grattis Moen!!! Så härligt! Ni verkar haft bra förlossningar båda två. Ni får gärna berätta mer om förlossningarna om ni har tid och lust sen. När ni kan ta en paus från bebissnusandet :)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag var extra hos bm precis för att kolla hur bebis ligger och både hon och kollegan kände, enades till slut att han "nog" ligger med huvudet nedåt men väldigt högt för att vara i v 36+0...känns ju sådär roligt så nu får jag väl ställa in mig på en septemberbebis ändå. Blä. Har så himla svårt att andas och kan inte ligga bekvämt på något sätt så jag är trött och sur och får utbrott på barnen mest hela dagarna känns det som. Och så minst 4 veckor kvar, säkert fler. Hurra! Not.

Hälsningar från fru Neggo

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Åh, grattis malmal!!! Kändes trean väldigt lurig eller blev det väldigt snabbt till slut? Hur har dina andra två kommit i förhållande till BF?

Jag fick ju höra att min trea ligger ovanligt högt upp för att vara i v 37 så jag antar att jag går över tiden rejält...har fortf svårt att andas, mycket tryck på revbenen och inte mkt ilningar neråt så han verkar inte ens försöka ta sig neråt den busen...!

Så avis på alla er som redan snusar bebis!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen
    Hazel Grace skrev 2016-08-05 23:26:43 följande:

Grattis till bebisarna! Åh va jag längtar tills det är min tur. Min lille trycker jättemycket upp mot revbenen, känns nästan lite krampaktigt ont ibland. Och ibland trycker han jättemycket neråt, nästan så jag tror jag ska typ tappa honom när jag går.

Idag har jag iallafall bäddat spjälsängen och organiserat lite. Saknar spjälskydd dock, hur kan dom vara så dyra!? Många är så tunna också. Hur har ni? Fick en gammal symaskin av mormor i veckan så kanske man ska våga ge sig på att sy ett eget... hallonpajen, visst pysslade du med sånt, har du några tips eller råd? :)

Jo, jag har sytt det mesta men faktiskt inte spjälsängsskydd...det är nästan dyrare och krångligare att göra själv! Istället har jag sytt en sovorm - en tjock korv som ligger runt hela sängen. Det blir nästan som ett jätte-babynest och väldigt mysigt och ombonat.

Curlingmorsan - så spännande!! Stort lycka till! Vi är ju lika långt gångna men du slår mig med flera veckor ;)

Tack för berättelsen malmal! Fantastiskt att det ändå var en så bra upplevelse trots att den var lång. Mina tidigare fl har varit mer lika din sista, så frågan är hur denna blir... Min bm säger att så fort jag är i aktiv förlossning kommer det gå fort - som det gjorde för dig från 5 cm - men frågan är hur lång latensfasen blir..!
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Grattis alla som fått bebisar! Lycka till idag HJohannesson! Det känns som om vi inte är många gravida kvar?!

Moen: sköra slemhinnor är absolut vanligt så oroa dig inte för det (även om det är obehagligt!). Har du haft mycket eftervärkar? De brukar orsaka rejäla skjutsar av blod minns jag...det kan ju vara sluttampen av avslaget du upplever men det låter lite oroväckande att det ändrat karaktär och är mer blod. Jag skulle ringa och höra!!

Jag har 17 dagar kvar och har snart överlevt en hel vecka med barnen hemma eftersom mannen börjat jobba. De är sådär härligt understimulerade efter sex veckors semester... :) bebis är fortfarande extremt stökig, inte i närheten av att ha fixerat sig och jag ställer in mig på tre veckors väntan till iaf...även om jag faktiskt haft mer sammandragningar än jag normalt är van vid (alltid nåt!). Så jag bakar och äter kanelbullar och går upp några kilo till, haha!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016