Hazel Grace skrev 2016-08-05 23:26:43 följande:
Grattis till bebisarna! Åh va jag längtar tills det är min tur. Min lille trycker jättemycket upp mot revbenen, känns nästan lite krampaktigt ont ibland. Och ibland trycker han jättemycket neråt, nästan så jag tror jag ska typ tappa honom när jag går.
Idag har jag iallafall bäddat spjälsängen och organiserat lite. Saknar spjälskydd dock, hur kan dom vara så dyra!? Många är så tunna också. Hur har ni? Fick en gammal symaskin av mormor i veckan så kanske man ska våga ge sig på att sy ett eget... hallonpajen, visst pysslade du med sånt, har du några tips eller råd? :)
Jo, jag har sytt det mesta men faktiskt inte spjälsängsskydd...det är nästan dyrare och krångligare att göra själv! Istället har jag sytt en sovorm - en tjock korv som ligger runt hela sängen. Det blir nästan som ett jätte-babynest och väldigt mysigt och ombonat.
Curlingmorsan - så spännande!! Stort lycka till! Vi är ju lika långt gångna men du slår mig med flera veckor ;)
Tack för berättelsen malmal! Fantastiskt att det ändå var en så bra upplevelse trots att den var lång. Mina tidigare fl har varit mer lika din sista, så frågan är hur denna blir... Min bm säger att så fort jag är i aktiv förlossning kommer det gå fort - som det gjorde för dig från 5 cm - men frågan är hur lång latensfasen blir..!