• Vestra

Är det vanligt att komma tomhänt till barnkalas nuförtiden?

Nej det hade man aldrig utsatt sina barn för. Att dom känner sig utanför för att dom inte ger en present.
    Däremot är det väl helt okej med presentlösa kalas. Alltså att ingen har med sig.
    Men annars kommer man aldrig tomhänt. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Vestra
    vdhdjd skrev 2016-01-09 19:50:44 följande:

#34 hur tänkte du nu? Utveckla gärna :)

Vilket var det som var otydligt för dig?
  • Vestra
    vdhdjd skrev 2016-01-09 20:27:43 följande:

#34 det är ju detta som är intressant,varför tror du nåt va otydligt för mig för att jag ville veta hur du tänkte när du skrev?

Ja, men vilket var det som inte framgick då? Jag svarade ts på ts fråga. Din fråga blir lite konstig för mig då du inte frågar över något specifikt. Utan mer en allmän fråga över hur jag tänkte i mitt svar till ts. Är det något som för dig verkar felaktigt i mitt svar? Eller något som var för svårt att tyda? Eller något du ville ha en vidare förklaring till?

Att bara fråga "hur tänkte du nu" lite sporadiskt sådär blir bara konstigt. 
  • Vestra
    vdhdjd skrev 2016-01-09 21:22:15 följande:

#39 i inlägg 34 skriver du att det är ok med presentlösa kalas ,men att man inte kommer tomhänt.

Ja,då är ju frågan om hur de andra bjudna kommer att göra och ska man gå på det TS säger att det viktigaste är inte presenterna och strunta i och köpa nåt och skämmas när de andra har med sig,eller?

Ja, då utgår jag givetvis från att det i inbjudan står "presenter undanbedes" eller dylikt. Vi har varit på ett par sådana kalas där det undanbetts om presenter. 
    Står det inget så kommer man inte tomhänt. 
    Att skicka mitt barn tomhänt om det inte uttryckligen betts om det skulle jag aldrig göra.
    Skulle jag fråga vad ett barn önskar sig och föräldern säger "presenter spelar ingen roll, det viktiga är att ni kommer" skulle jag givetvis köpa något då det inte från början i inbjudan står att presenter undanbedes.
    Ganska glasklart enligt mig. Och trodde att det var så de flesta resonerade. 
Svar på tråden Är det vanligt att komma tomhänt till barnkalas nuförtiden?