• 879214

    Lika fort gravid med 2an?

    Jag har ett barn, han blev till vid ett enda samlag (jag körde dock med äl-test och har koll på min menscykel). Nu ska vi försöka tillverka ett syskon och jag undrar om ni andra som har minst 2 barn och blev gravid på första försöker med första, hur gick det med barn nr 2? Är jätterädd att ha svårt att bli gravid nu... är ung, 23 år men det är ju ingen garanti..

  • Svar på tråden Lika fort gravid med 2an?
  • Jw83

    Jag är gravid med vår tvåa. Båda ungarna är tillverkade på första oskyddade samlaget. Vi har inte räknat på ägglossning, tagit några ägglossningstester eller liknande. Vi var/är båda över 30 vid första barnet. Friska, normal vikt, mycket sex och är ute och rör på oss hela dagarna. Sånt spelar nog viss roll.

  • gruvan

    Första tog sig direkt. Andra gick på tredje försöket men slutade med mf. Efter det tog det fyra försök till att bli gravid. Har koll på äl. Var 25 när jag blev gravid med första och 28 de andra gångerna.

  • narie24

    Jag blev gravid vid avbrutet sex med första, andra jobbade vi hårt för i 8 månader.

    Dock blivit gravid igen med avbrutet.

  • Jw83

    Blev gravid på första oskyddade samlaget både med ettan och tvåan. :) vi var över trettio båda två och hade noll koll på ägglossningnosv. Vi hade bara kravlöst sex :)

  • Jw83

    Såg nu att jag svarat en gång innan :) inte konstigt att tråden såg bekant ut!

  • milli79

    1a tog ca 3 försök (fast vi hade ingen koll på äl osv)

    2an hade hunnit ha mens 2ggr efter förlossningen men hade långt mellan dem... ammade fortf mycket men tog väl ca 3mån

    3an inte planerad. Körde säkra perioder men fick äl tidigare än väntat.

  • AngelandDevil

    Första gick på första försöket, andra gången vi började försöka blev jag också gravid men slutade med ett jättetidigt missfall och när vi försökte igen (ca 2-3 månader efter missfallet) så blev jag gravid på första försöket igen. Glad

  • Emmask

    Puffar upp denna tråd. Vill gärna se fler svar då jag inte hittar nån statistik om detta. Blev gravida av misstag med första och planerar nu syskon.

  • Emmask

    Återkoppling efter lång tid. Vi blev gravida på första försöket även med andra. Skulle ha varit mer optimistisk.

Svar på tråden Lika fort gravid med 2an?