• sextiotalist

Ansvar för bonus?

På din nivå, dvs lagade maten, tvättade etc. Det övriga låg på föräldrarna, sedan kunde jag hoppa in och hjälpa föräldrarna om det krisade, då de bad mig om det. Eller när sambons ex låg i influensa och knappt kunde ta sig ur sängen, då hämtade jag barnen, trots att det inte var vår helg, för att hon var sjuk.
    Sedan gjorde jag en hel del roligt med dom, för att dom var dom, inte som pappas sambo eller något sådant. Som en snäll moster eller faster, på den nivån.

I förlängningen är jag en del av deras nätverk, men just på nivån, faster, moster eller så.

• sextiotalist
    Anonym (L) skrev 2016-01-11 11:24:18 följande:

Det verkar som att det är en viss skillnad beroende på om man har barn sen innan eller inte. Kanske hade jag tagit större ansvar för bonus om det var mitt barn, fast vid närmare eftertanke hade jag antagligen inte gjort det. Men det är nog väldigt individuellt också, hur relationen är. Verkar spontant som ni med barn är mer öppensinnade.

Har nog inte med att man skulle vara mer öppensinnade, utan mer att man lever olika liv. När jag träffade sambon så hade jag inga barn, jag arbetade mycket, var mycket på tjänsteresor. Var ofta ute med vänner och levde helt enkelt ett liv där barn inte passade inte. Sambon hade inga som helst problem med detta, så det var helt OK och hans barn tyckte bara det var kul, eftersom jag ofta hade med mig något roligt till dom när jag varit utomlands.
    När jag själv fick barn, så fick jag ändra om mitt liv en del. Men eftersom sambons barn var så stora då, så påverkade de förändringarna inte dom.

• sextiotalist
    Fia 28 skrev 2016-01-11 11:27:34 följande:
    Jag tror nog också det har väldigt stor betydelse om båda har egna barn eller om bara ena har det. Tror även det inverkar om man är en sån person som älskar alla barn och lätt tar till sej barn, eller om man är en sån som bara gillar sina egna barn.

Jag kan mycket väl tänka mig att om man passerat småbarnsåren och inte tyckte de var så fantastiska, så tror jag man tvekar rejält att börja leva med en man med barn i småbarnsåren.
    Nu kommer det förhoppningsvis inte bli aktuellt, men om jag skulle bli singel idag, inte en chans att jag skulle flytta ihop med en man med förskolebarn, den tiden är förbi.
  • sextiotalist
    Brumma skrev 2016-01-11 13:32:47 följande:
    Jag skulle aldrig välja en man med barn under 16/17 igen faktiskt. .

Dels påfund av att jag inte vill ha ner småbarnsårnär mina väl växt upp. Men mestadels pga att jag ALDRIG mer tänker ingå en relation där det är en tredje spelare (mamman) som har ngt att säga till om gällande planering av min tid.

Just planeringen av ens tid, sambons ex ville även bestämma min semester (en dam med stort kontrollbehov och gärna ville bestämma åt andra, hon ville planera barnens vistelsetid hos oss när de var över 20 år, men då tänkte hon om när jag påpekade att de är vuxna, myndiga och bor inte ens hemma längre, så den biten klarar vi nog utmärkt utan hennes hjälp).
    Nix, inte en chans (kan väl tillägga att hon lyckades inte bestämma över varken min eller sambons semester, min semester var projektstyrd och sambons produktionsstyrd)
Svar på tråden Ansvar för bonus?