Augustibebis 2016
Hej!
Gravid i v 9 med första barnet. Bf 19/8 enligt app. Någon som vill följas åt?
Hej!
Gravid i v 9 med första barnet. Bf 19/8 enligt app. Någon som vill följas åt?
Skoj och grattis! Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid, men det går väl in så småningom :)
Vi bor i Karlstad, vart bor ni?
Har varit på ett första möte och fått info mm men ska tillbaka för lite prover i månadsskiftet.
Jag är 30 men kommer att fylla 31 ganska snart jag med :)
Har du mått bra hittills? Jag har haft ont i magen men det börjar gå över nu, är hungrig hela tiden istället ;)
Jag med! :)
Vi har bara berättat för våra närmsta vänner än, känns lättast att de vet då vi umgås och pratar ofta. Väntar också med att berätta för övrig familj och vänner tills vi passerat vecka 12, känns säkrast så.
Min man har ganska roligt åt att jag går runt och äter hela tiden. I vanliga fall är det han som är den hungriga i huset :) Har inte fått några särskilda cravings än i alla fall, ska bli intressant att se hur det fortsätter.
Hej Grethas! Kul med en till :) Hur mår du?
Hej igen! Lite mycket på jobbet så jag har inte hunnit titta in på en stund. Kul att fler joinat och kul att några av er verkar bo nära varandra också :)
För oss var det ingen tvekan om att göra Kubtest. Vi vill veta hur det ligger till helt enkelt, och oavsett vad det visar så känns det skönt att veta. Ska in den 2 februari nästa gång och kolla läget. Är både spännande och nervöst. Har lite svårt med blodprov i armvecket bara så vi får väl se om jag överlever :)
Det blir säkert bra oavsett vad ni väljer till slut, lita på magkänslan ;). Jag tänkte att det är ett relativt enkelt sätt att få en hint om att allt är ok, tillsammans med ultraljud också såklart. Och skulle det visa något annat än ok så får vi prata med vår bm och se hur vi går vidare. Men vi hoppas på det bästa :)
[quote=76248758][quote-nick]Amilynn skrev 2016-01-20 00:27:09 följande:[/quote-nick]V12 här (11+3) beräknad den 7/8 med mitt första barn. :)[/
Hej! Hoppas du mår bra, första barnet här också :)
V12 här (11+3) beräknad den 7/8 med mitt första barn. :)
Hej!
Varit lite stilla här i tråden ett tag. Hur går det för er alla? :)
Här har vi precis genomgått KUB och allt gick bra. Så himla fränt att man kan se så mycket på ultraljudet redan - det trodde jag aldrig. Fick framflyttat datum för bf också, nu är det 27/8 som gäller.
Någon som magen börjat synas på ännu?
Hej! Jag väntar en augustibebis, bf 8/8 :) vårt första barn så Google går på högvarv här hemma ;)
Jag har fått början till ölmage :) men jag har är ju v 17 med så det är väl på tiden.
[quote=76353034][quote-nick]Empie skrev 2016-02-18 20:54:19 följande:[/quote-nick]Jag mår väldigt bra faktiskt, knappt haft några symptom alls! Nu börjar magen puta oxå :) längtar till rul 17 mars!! :)[/
Härligt! Vi ska på det 29 mars, spännande :) Vart bor ni?
Jag mår väldigt bra faktiskt, knappt haft några symptom alls! Nu börjar magen puta oxå :) längtar till rul 17 mars!! :)
Norrköping, ni? :)
Nej inga cravings alls... Är sällan hungrig och när jag väl äter så orkar jag oftast inte äta upp. Innan var jag ett riktigt marvrak. Men det kan ju ändra sig när barnet ska växa och lagra mer fett :)
Apelsiner låter som en god craving :)