• Februari85

Augustibebis 2016

Hej!

Gravid i v 9 med första barnet. Bf 19/8 enligt app. Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Februari85

Skoj och grattis! Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid, men det går väl in så småningom :)

Vi bor i Karlstad, vart bor ni?

• NinjaBarbie

Grattis till er också!

Vi bor i Sthlm :)

Nej kan inte riktigt fatta det heller, ska på inskrivning hos bm på fredag så kanske blir lite mer 'verkligt' då. Har du varit än?

ålder? Själv är jag nyss fyllda 31.

• Februari85

Har varit på ett första möte och fått info mm men ska tillbaka för lite prover i månadsskiftet.

Jag är 30 men kommer att fylla 31 ganska snart jag med :)

Har du mått bra hittills? Jag har haft ont i magen men det börjar gå över nu, är hungrig hela tiden istället ;)

• NinjaBarbie

Men vilket roligt sammanträffande! jag är också född 85, fyller tidigt på året :)

Jag har mått helt okej, lite illamående ibland (men absolut inte i närheten av att spy). Mest har jag varit väldans trött! Men känner också att kroppen börjar vänja sig mer vid alla hormoner, så nu går jag mest runt och tänker på att jag vill äta hela tiden jag med ;)

Har ni berättat för många i er närhet än? Själv vill jag gärna komma över den magiska gränsen 3 månader först, men har sagt till några nära vänner/släktingar. Om något skulle gå fel skulle jag ändå berätta för dom och vilja ha deras stöd liksom.

• Februari85

Jag med! :)

Vi har bara berättat för våra närmsta vänner än, känns lättast att de vet då vi umgås och pratar ofta. Väntar också med att berätta för övrig familj och vänner tills vi passerat vecka 12, känns säkrast så.

Min man har ganska roligt åt att jag går runt och äter hela tiden. I vanliga fall är det han som är den hungriga i huset :) Har inte fått några särskilda cravings än i alla fall, ska bli intressant att se hur det fortsätter.

• Goo

Jag är beräknad till 21 aug, enligt app, så det vet man ju inte riktigt, men är gärna med och skriver här!

Är 33 år, bor i Sthlm, första graviditeten, efter lång väntan (skulle just börja ivf-behandling när det gick på egen hand). 

• NinjaBarbie
    grethas skrev 2016-01-13 23:51:44 följande:

Jag har också inskrivning nu på fredag, är i vecka 8. :)

Spännande! Hur mår du? Jag har räknat ner dagarna till inskrivningen, tänker att graviditeten kommer kännas mer påtaglig efter det..:) i vanliga fall tycker jag tiden springer iväg, helt plötsligt går allt såå långsamt.! ;)
Svar på tråden Augustibebis 2016