Inlägg från: kajsaemma |Visa alla inlägg
  • kajsaemma

Vad ångrar ni att ni inte köpte?

Ångrade att vi inte köpte en bumbostol! Jag hade totalt missat att det fanns.. Hade varit perfekt för min flicka att sitta i eftersom hon var nyfiken på allt omkring och ville gärna sitta upptätt istället för att halvligga babysittern.
    Ja just de! Jag ångrar så fruktansvärt mycket att jag inte gjorde en avgjutning av hennes små fötter och händer. Grämer mig hela tiden över detta..
    Annars finns det nog inget jag ångrar att jag inte köpte. Köpte aaaaaldelles för mycket saker!
    Saker jag köpte som jag inte borde köpt var:
    En liten spjälsäng, hon växte ur den inom några månader.
    Amningskudde. Använde den en gång. Fungerade alldeles utmärkt med vanliga kuddar.
    2 Bebistäcken och 2 påslakanset. Vi använde endast filtar och pyjamas första året.
    Bärsjal. Fick ryggproblem och trodde sjalen skulle funka bättre än att bära men det gjorde den inte. Användes endast 1 gång.

De saker vi hade mest användning av var utan tvekan babynest, babysitter och hoppgunga!

• kajsaemma
    Tess1990 skrev 2016-01-11 22:30:03 följande:
    Fast om du använde sjalen bara en gång så kanske du gjorde nåt fel som gjorde att den inte funkade?

Många övar med gosedjur och får sen prova flera gånger, läsa och kolla nån video innan dom fått till det och då funkar det perfekt

Vad var det för sjal och hur tung var dottern då?
    Jag köpte en Baby K'tan sjal. Färdigknuten.
    Kollade på videor på youtube för att se att jag hade sjalen rätt och att bebisen satt/låg som den skulle i sjalen. Hon var runt 2 månader då. Prövade flera olika positioner. Men största problemet var ryggen som var inflammerad. Kunde knappt sitta vid matbordet och äta när det var som värst. Problemet med ryggen finns fortfarande kvar så därför använde jag aldrig sjalen mer, är nog bäst att bära så lite som möjligt.

Om jag är frisk i ryggen till nästa barn ska jag absolut göra ett nytt försök med sjalen.
  • kajsaemma
    Tess1990 skrev 2016-01-11 22:30:03 följande:
    Fast om du använde sjalen bara en gång så kanske du gjorde nåt fel som gjorde att den inte funkade?

Många övar med gosedjur och får sen prova flera gånger, läsa och kolla nån video innan dom fått till det och då funkar det perfekt

Vad var det för sjal och hur tung var dottern då?
    Såg att jag skrivit lite luddigt! Det var alltså inte bärsjalen jag fick ryggproblem av. De fanns där sedan innan.
Svar på tråden Vad ångrar ni att ni inte köpte?