Vad ångrar ni att ni inte köpte?
Hej alla!
Jag undrar vad ni nu erfarna småbarnsföräldrar ÅNGRADE att ni aldrig köpte när era bevisar var 0-12 månader gamla? Allt från ullunderställ till ligga-på-sidan-kudde! Bomba mig!!
Hej alla!
Jag undrar vad ni nu erfarna småbarnsföräldrar ÅNGRADE att ni aldrig köpte när era bevisar var 0-12 månader gamla? Allt från ullunderställ till ligga-på-sidan-kudde! Bomba mig!!
Hmm.. Ångrar bara allt som köptes och aldrig användes..
Ja det är ju oftast så tyvärr! :(
En riktigt bra babywatch (med ettan), köpte en billig som inte var bra. Den tappade täckning, larmade i onödan, lät inte fastän bebisen var ledsen osv.
Med tvåan satsade vi på en Philips och den var grym! Fungerade perfekt.
Sen använde vi allt vi köpte/lånade/fick.
Bästa grejorna - billig babysitter med schwung. Älskades av alla 3.
lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/babysitters-o-babygungor/carena-arholma-babysitter-bouncer-f%C3%A5r-svart
Bärsele, var bra när de var små.
Barnvagn - begagnad.
IKEA antilop barnstol.
Spjälsäng.
Ångrade mer: köpte inget babynest, men det verkar kanon.
jag ångrade att jag inte köpte sjal till mina äldsta - till dem hade jag babybjörn sele, men en sjal är så mycket mer praktisk!
Tackar!!
Ergonomisk bärsele. Hade bara en Babybjörn med ettan och den orkade jag inte bära i så många månader.
Fler omlottbodys i 50-56. Praktiskt att slippa dra bodyn över huvudet på de minsta!
Ergonomisk sele till 1an. Vi bar i trikåsjal på tok för länge innan vi skaffade vävd sjal som dock bara användes nån månad innan vi gick över till vagn. Vår 1a hade ett enormt närhetsbehov och skulle ha mått bra av att bäras betydligt längre än 6-7 mån.
Med 2an har vi skippat vagn helt och har inte ångrat det en sekund.
Annars kan jag inte komma på nått som vi saknat trots att vi inte köpt särskilt mycket det första året.
En grej jag hade velat haft men som inte fanns när mina var bebisar är insatsen till Tripp Trapp-stol, sjukt smart idé. Dvs bebisen har som en liten babysitter som sitter fastspänd på en hög stabil stol så bebis därmed kommer upp i höjd istället för att bara sitta på golvet i babysitter. Perfekt både vid köksarbete och middag.
En sak till:
Trist att jag inte tänkte på att huvudet är det största på ett nyfött barn.
När jag lärt mig att ta på bodyn från andra hållet, dvs trä bodyn över kroppen på samma sätt som man vill trä den över huvudet, så blev det ju enormt mycket smidigare!
Samma när den ska av - trä ner bodyn över kroppen istället för att kränga den över huvudet... Extra bra om det kommit kiss och bajs i bodyn, som man inte gärna vill kleta ner hela barnet med.
Diskuterade detta med en mamman en gång och hon envisades med att hennes baby minsann var så tjock när den föddes, att det inte gått att göra så.
Stackare! Tänk den förlossningen...
BM: Krysta! Nu är huvudet ute, men vänta... Det värsta är visst kvar! Nu måste du ta i ännu mer! För nu kommer kroppen!
Men håller även med om att omlottbodys är praktiskt!
En sak till:
Trist att jag inte tänkte på att huvudet är det största på ett nyfött barn.
När jag lärt mig att ta på bodyn från andra hållet, dvs trä bodyn över kroppen på samma sätt som man vill trä den över huvudet, så blev det ju enormt mycket smidigare!
Samma när den ska av - trä ner bodyn över kroppen istället för att kränga den över huvudet... Extra bra om det kommit kiss och bajs i bodyn, som man inte gärna vill kleta ner hela barnet med.
Diskuterade detta med en mamman en gång och hon envisades med att hennes baby minsann var så tjock när den föddes, att det inte gått att göra så.
Stackare! Tänk den förlossningen...
BM: Krysta! Nu är huvudet ute, men vänta... Det värsta är visst kvar! Nu måste du ta i ännu mer! För nu kommer kroppen!
Men håller även med om att omlottbodys är praktiskt!