Vad ångrar ni att ni inte köpte?
Hej alla!
Jag undrar vad ni nu erfarna småbarnsföräldrar ÅNGRADE att ni aldrig köpte när era bevisar var 0-12 månader gamla? Allt från ullunderställ till ligga-på-sidan-kudde! Bomba mig!!
Hej alla!
Jag undrar vad ni nu erfarna småbarnsföräldrar ÅNGRADE att ni aldrig köpte när era bevisar var 0-12 månader gamla? Allt från ullunderställ till ligga-på-sidan-kudde! Bomba mig!!
Det vi INTE använde första året var täcke, även om det var fint att bädda med.
Det jag lärt mig är att alla företag har olika mått på påslakan och örngott, så jämför med det som ska passa, där gjorde vi en stor tabbe, täcket var dubbelt så stort fast det angavs passa till samma sak ...
Tillräckligt med bodies och haklappar till en kräkis.
Att vi torkade tumvantar i tumlaren så de krympte. Likaså har en tvättpåse varit super till alla strumpor som lätt försvinner.
Hmm.. Ångrar bara allt som köptes och aldrig användes..
Vinteråkpåse till vagnen. Fattar inte att jag tyckte det var smartare att trilskas med overall och tossor och vantar och annat strul, "ifall man behöver plocka upp honom ute". Hände typ aldrig men det var alltid jättestruligt med påklädning när vi skulle iväg.
Nästa barn blir det definitivt ett vagntillbehör som gör det möjligt att stoppa ner ungen med bara innekläder och mössa.
Det var onödigt att köpa minsta storleken på nappflaska (Avent) då det inte tig jättelång tid innan den var för liten och meckig att blanda ersättning i.
Jag ångrar att jag köpte så mycket engångsblöjor för de dagar vi strosade hemma. Finns jätteenkla tygblöjor nuförtiden. Hade sparat mycket sopor för oss som har tre trappor ner till sopkärlen.
Vi ångrade att vi inte köpte en bra bärstol direkt (använde från 12 mån) utan köpte billiga på loppis/blocket som gick sönder varje år. Tror vi betade av 2-3 dåliga innan vi köpte en osprey (osäker på stavning). Vi hade sparat på att köpa en bättre direkt.
Håller med precis. Det bästa tycker jag är att köpa så lite som möjligt innan, då har man pengar kvar att köpa de saker man faktiskt känner behov av eftersom när bebisen kommit. Många köper massor innan "ifall att", menman kan ju faktiskt handla när bebisen väl är född. Allt finns på nätet, går fint att sitta hemma i soffan och klicka hem.
Jag borde, inför förlossningen, ha köpt bindor, såna stooora blöjor, visste inte att man blödde så mycket.
Sen hade jag nog haft nytta av en bärsjal, hade bärsele men den var lite obekväm.
Det finns många saker som nog är trevliga att ha och som underlättar, men som det också går lika bra att vara utan om man inte vet vad man missar.
Ja det farliga med såna här trådar är allt man kommer på som "måste" köpas.. .
Sen sitter man med en massa saker som aldrig används, inte ens vid 3-4:e barnet...
Då tycker jag definitivt att du ska köpa en sjal!
Jag ångrar att jag köpte en sprillans ny bröstpump inkl flaskor, en Avent. Hade läst så bra om den innan och tänkte att det vore fiffigt om det gick att pumpa ur lite då och då. Men den funkade inte alls för mig, det kom inte en droppe mjölk hur jag än försökte. Däremot med den stora "mjölkproduktions"-pumpen som man fick låna från sjukhuset, och som lät som en smärre kompressor där den stod, då minsann blev det drag
Jag ångrar också att vi INTE köpte en babywatch... alltså en sån som man lägger i sängen och sen har man den andra delen med sig tex. ut på balkongen eller ner på tomten eller så.
SOM vi sprang upp och ner på fester och liknande för att se så att inte sonen vaknat och var ledsen. Men vi blev dumsnåla och tänkte att det är för sent att köpa nu och det är nog bara onödigt osv. Den hade man nog kunnat använda bra länge. Får vi fler barn så ska vi garanterat ha en!
Jag ångrar att jag inte skaffade ett babyskydd med bas,samt mjuklift till barnvagnen. Hade underlättat mycket under första tiden! Bärsjal hann jag prova två gånger,dottern hatade den och jag hade kastat 700 spänn i sjön. Så den var nog mitt onödigaste köp. Hoppgunga gick inte heller hem!