Vad ångrar ni att ni inte köpte?
Hej alla!
Jag undrar vad ni nu erfarna småbarnsföräldrar ÅNGRADE att ni aldrig köpte när era bevisar var 0-12 månader gamla? Allt från ullunderställ till ligga-på-sidan-kudde! Bomba mig!!
Hej alla!
Jag undrar vad ni nu erfarna småbarnsföräldrar ÅNGRADE att ni aldrig köpte när era bevisar var 0-12 månader gamla? Allt från ullunderställ till ligga-på-sidan-kudde! Bomba mig!!
Jag ångrar att vi inte köpte en Ergo Baby från början. Hade en massa gamla babybjörnmodeller (en från 80-talet, en från sent 90-tal, en med ryggplatta, en Miracle med "höftband") till nr 1 som alla var helt omöjliga att bära vettigt i. Nr 2 HATADE babybjörn så då blev det en Ergo till honom. Vilken skillnad, plötsligt kunde jag bära hur länge som helst.....
Jag ångrar även att vi köpte första vagnen med en liggdel och sittdel som visade sig helt värdelös i jämförelse med Emmaljunga Nitro med quadrolift.
Jag ångrar tyvärr en del begagnade ytterkläder som vi köpt som visat sig vara utnötta, dragkedjorna småpaj osv så det slutat med att vi fått köpa nytt istället oxå. Från och med nu köper vi bara nytt.
Fler och större bindor, jisses vad mycket man kan blöda!
Bärsjal och sen ergonomisk bärsele, använde babybjörn några månader och pajjade ryggen, har nu en tula toddler och kan bära 13kg i flera timmar utan problem
Bättre bröstpump, hade en asdålig mest basic man kan ha och den var inge bra
Bättre babymonitor
Bästa vi köpte var nog babynestet, spjälsängen var totalt onödig
Brio happy med sittdel och hårdlift! Guld värt när vi inte kunde få upp vagnen i lägenheten och han kunde sova i liften när vi var på besök hos folk, behövde inte plocka upp honom utan bara att ta den och gå
Purelan kräm till bröstvårtorna är också väldigt värt!
Omlottbodys och är man bara hemma så är torra tvättlappar som man blöter själv både skonsamt för bebisrumpan och bra för miljön (bäst är ju återanvändbara tvättlappar men vi hade ingen egen tvättmaskin och orkade inte med de)
En ergonomisk babykudde, ex pandakudden. Det har jag nu till barn nr 2. Och ett babynest. I övrigt ångrar jag nog inget vi inte köpte...
Oj. Ingenting. Jag ångrar en massa som köptes och aldrig användes (spjälsäng, för mycket minikläder, bärsjal, hoppgunga, bebiskudde..). Men jag kan inte komma på en enda sak som jag ångrar att jag inte köpte..
Så köp inte en massa prylar. Avvakta istället tills du känner att du behöver det.
Ångrar att jag inte köpte en elastisk bärsjal till de första månaderna.
Ångrade att vi inte köpte en bumbostol! Jag hade totalt missat att det fanns.. Hade varit perfekt för min flicka att sitta i eftersom hon var nyfiken på allt omkring och ville gärna sitta upptätt istället för att halvligga babysittern.
Ja just de! Jag ångrar så fruktansvärt mycket att jag inte gjorde en avgjutning av hennes små fötter och händer. Grämer mig hela tiden över detta..
Annars finns det nog inget jag ångrar att jag inte köpte. Köpte aaaaaldelles för mycket saker!
Saker jag köpte som jag inte borde köpt var:
En liten spjälsäng, hon växte ur den inom några månader.
Amningskudde. Använde den en gång. Fungerade alldeles utmärkt med vanliga kuddar.
2 Bebistäcken och 2 påslakanset. Vi använde endast filtar och pyjamas första året.
Bärsjal. Fick ryggproblem och trodde sjalen skulle funka bättre än att bära men det gjorde den inte. Användes endast 1 gång.
De saker vi hade mest användning av var utan tvekan babynest, babysitter och hoppgunga!
Ångrade att vi inte köpte en bumbostol! Jag hade totalt missat att det fanns.. Hade varit perfekt för min flicka att sitta i eftersom hon var nyfiken på allt omkring och ville gärna sitta upptätt istället för att halvligga babysittern.
Ja just de! Jag ångrar så fruktansvärt mycket att jag inte gjorde en avgjutning av hennes små fötter och händer. Grämer mig hela tiden över detta..
Annars finns det nog inget jag ångrar att jag inte köpte. Köpte aaaaaldelles för mycket saker!
Saker jag köpte som jag inte borde köpt var:
En liten spjälsäng, hon växte ur den inom några månader.
Amningskudde. Använde den en gång. Fungerade alldeles utmärkt med vanliga kuddar.
2 Bebistäcken och 2 påslakanset. Vi använde endast filtar och pyjamas första året.
Bärsjal. Fick ryggproblem och trodde sjalen skulle funka bättre än att bära men det gjorde den inte. Användes endast 1 gång.
De saker vi hade mest användning av var utan tvekan babynest, babysitter och hoppgunga!
IKEA har nattlampa
IKEA har nattlampa