• nanna100

Orkar inte bära min 1-åring till sömns, hjälp!

Hej!

Nu börjar min kropp säga ifrån rent fysiskt. Söver vår dotter dagtid i famnen men känner att jag inte orkar gå och bära henne mera till sömns... På kvällen lägger vi henne i sängen på en gång och det går jättebra. Gör jag det på dagen när jag känner art jag verkligen inte orkar bära mer börjar hon bara stöka och ställa sig upp i och fara runt i sängen.

Har ni några tips? eller ska man bara bestämma sig för att lägga ner henne i sängen på dagen och så får det ta den tid det tar?

Någon som varit i samma situation? Hur har ni gjort? :)

• Svar på tråden Orkar inte bära min 1-åring till sömns, hjälp!
  • Anonym (P)

Bestäm dig. Ha en skön fåtölj i rummet och sitt ner och gunga barnet i din famn. Vi hade samma problem. Jag bestämde mig, min man fortsatte... Barnet vande sig vid att sitta med mig men att pappa fortfarande gick. Så visst går det bra. Jag försöker verkligen att inte skapa en vana jag inte är beredd att fortsätta med under lång tid.

• straw2008

Lägg henne i sängen breve dig o bestäm dig för att du inte går upp förens hon sover, samma vid lunch. 

I kinamockaskogen.....
  • nanna100

Har försökt sätta mig ner OCH ligga ner med henne i vår säng (hon sover dock aldrig där). Men så fort jag sätter mig ner så vaknar hon ju till och börjar böka och försöker jag "hålla fast" henne så skriker hlon bara och bökar ännu mer och i sängen busar hon bara och vill krypa ner...

Hur har ni gjort då?

När du bestämde dig för att sitta ner? Bökade barnet inte då? Ledsen?

• straw2008
    nanna100 skrev 2016-01-12 13:57:38 följande:

Har försökt sätta mig ner OCH ligga ner med henne i vår säng (hon sover dock aldrig där). Men så fort jag sätter mig ner så vaknar hon ju till och börjar böka och försöker jag "hålla fast" henne så skriker hlon bara och bökar ännu mer och i sängen busar hon bara och vill krypa ner...

Hur har ni gjort då?

När du bestämde dig för att sitta ner? Bökade barnet inte då? Ledsen?

Du ska lägga dig ner i sängen medens barnet är vaket. Hon ska somna där. 
    Vid ett år börjar DE FLESTA på fsk, där tar det 3 dagar sen sover alla jättebra på egna madrasser utan att någon går eller vaggar dom. 
    Lägg hene i er säng, lägg dig breve o ligg där tills hon somnar. Låt henne gnälla det är ju inget farligt. 
    I kinamockaskogen.....
  • Alexi

Bestäm dig bara, det är inte farligt. Så länge du finns där så får hon bli ledsen. Men fundera noga på hur du vill att hon ska somna och var så du inte skapar en ny rutin som du sen vill ändra på igen om en månad.

• isolande

Sluta bär. Lägg dig i sängen med henne, alt ha henne i spjälsäng och sitt bredvid tills hon somnar. Första dagen kanske hon håller sig vaken, gör likadant nästa och dagen efter det så ska du se att det ger sig. Var envis bara.

Svar på tråden Orkar inte bära min 1-åring till sömns, hjälp!