Bodelning under betänketid
Bodelningen behöver inte ens registreras hos Skatteverket. Den ska vara skriven på ett juridiskt hållbart sätt och har ni båda skrivit under den så är den giltig. Se till att ni har ett varsitt påskrivet ex, den gäller sedan. Ni kan ta hjälp av en jurist som gör detta, men det behövs inte egentligen.
När de sex månaderna gått kommer ni få hem papper från tingsrätten där ni ska besvara om ni vill färdigställa skilsmässan, ångrat er eller i vissa fall tror jag ni kan be om ytterligare tid. Det räcker t.om att en av er skickar in pappret, så kommer tingsrätten besluta om skilsmässa (inget ni behöver vara där om). Allt det här vet du kanske redan, fråga mig annars, jag är ofrivillig expert på ämnet. :)
PS. Be någon utomstående gå igenom bodelningen. En månad efteråt kan man lura sig själv och gå med på en bodelning som man i efterhand förstår inte är bra. Har ni både skrivit på så är ni rökta att riva upp det, även om avtalet är tydligt oschysst fördelat. Så se verkligen till att allt är med och att allt är "fair". Även om det är en som lämnar eller dylikt.