Kan barn bli understimulerade och inte lära sig saker?
Enda sen dottern föddes för 20 månader/1,5 år sen så har jag mått dåligt, drabbats av förlossningsdeprassion och pappan i huset dricker mycket och jobbar mycket och är inte delaktig med dottern.
Imed att jag har mått dåligt så har vi sällan varit ute bland varken barn eller vuxna (jag känner heller ingen, umgås sällan med familj/släkt). Sen är jag heller inte den lekglada mamman när jag mår dåligt men jag försöker. Så som sagt har vi knappt varit ute ens i naturen eller bland folk.
Jag upplever att min dotter är understimulerad och kan väldigt lite saker o ting jämfört vad andra 1,5 åringar kan, så som att leka med dockor osv. Hon började krypa sent, gå sent, hatar att äta vill bara amma . Jag har gjort det rätt bekvämt för mig så vi har typ inga rutiner och vi samsover osv osv, vilket jag inser nu blivit kaos ....
Men till frågan, kan ett barn bli understimulerat? Hon har inte börjat på dagis heller ännu och aldrig varit ifrån mig då hon är sjukt mammig o släpper mig aldrig. Dock börjar hon nu om 3 månader......
Men kan hennes "okunskap" bero på att vi är sällan ute i natur och bland folk? Nästan isolerade och att jag är dålig på att leka med henne och läsa o allt de där ? (Klart att jag leker nån gång per dag)