Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

vara med i kommunal eller inte???

Som mammaledig eller sjukskriven har du rätt till en försäkring via facket som ger dig 10% av lönen när du är hemma. (alltså utöver det du redan får)

• Fjäril kär
    Kung Markatta skrev 2016-01-15 18:58:37 följande:
    Så superduperbra är den inte:

www.arbetarbladet.se/gastrikland/sandviken/familjen-johnsson-litade-pa-hemforsakringen-nu-ar-de-hemlosa

Familjen Johnsson litade på hemförsäkringen - nu är de hemlösa

Maria Johansson från Järbo trodde att hon hade en bra försäkring via Kommunal. Hon hade fel. Nu tvingas familjen flytta runt medan huset saneras från svamp.

Arbetarbladet har inte kunnat nå Kommunal för en kommentar om försäkringen de erbjuder.
    fat oavsett försäkring eller bolag så är det ju den enskilde försäkringstagaren dvs du och jag som är skyldig att se till att man fattar vilken typ av försäkring man faktiskt tecknat och vad den täcker. 

hemförsäkringen täcker inte allt, det är ingen nyhet.
  • Fjäril kär

Just nu är jag sjukskriven pga arbetsskada. Tack vare att jag är med i facket får jag ut pengar på en försäkring via facket så mitt inkomstbortfall är inte så stort.

• Fjäril kär
    Gladskit skrev 2016-01-19 11:54:19 följande:

Hej! En fråga bara. Du är säker på att du har ersättningen tack vare ditt medlemskap i kommunal? Det är inte så att det är en kollektivavtalad försäkrings om omfattar alla på din arbetsplats?

Nix den är direkt kopplad till mitt medlemskap.
Svar på tråden vara med i kommunal eller inte???