• Anonym (TS)

SÖS blev förvånade över att vi skyddat oss??

Ringde SÖS för att boka tid för abort. De sa att inför besöket kunde ju jag och min sambo fundera på det här med preventivmedel, hur vi vill göra i framtiden. Jag sa att vi såklart hade skyddat oss, hon i telefonen lät då helt paff! Är det verkligen så ovanligt att folk ser till att skydda sig?? Jag förstår inte detta!

Fler som känner som jag, att det nästintill är katastrof att så få skyddar sig?? Det görs mängder av abort och bara ett fåtal har använt skydd, verkar det som. Det är ju för f*n vuxna människor vi pratar om!

• Svar på tråden SÖS blev förvånade över att vi skyddat oss??
  • Anonym (Eh)
    Anonym (TS) skrev 2016-01-16 16:31:04 följande:

Ringde SÖS för att boka tid för abort. De sa att inför besöket kunde ju jag och min sambo fundera på det här med preventivmedel, hur vi vill göra i framtiden. Jag sa att vi såklart hade skyddat oss, hon i telefonen lät då helt paff! Är det verkligen så ovanligt att folk ser till att skydda sig?? Jag förstår inte detta!

Fler som känner som jag, att det nästintill är katastrof att så få skyddar sig?? Det görs mängder av abort och bara ett fåtal har använt skydd, verkar det som. Det är ju för f*n vuxna människor vi pratar om!

Det är äl inte så ovanligt att folk skyddar sig, men ovanligt att man blir gravis trots att man skyddar sig.
  • Anonym (Säkra)

Efter att ha hängt här på familjeliv har jag märkt att det förmodligen är mycket vanligare än man tror att folk kör med "säkra" perioder eller att killen drar ut innan han kommer.

Känns som att man bör se till att vara extra noga med att påpeka att detta är osäkra metoder på sexualundervisningen i skolan. Hade ingen aning att så många trodde på de metoderna innan.

• Anonym (Inte konstigt)
    Anonym (Ingen skillnad) skrev 2016-01-18 14:07:27 följande:
    Vad är det för skillnad på abort som görs när man skyddat sig, och abort som görs när man inte skyddat sig? En avbruten graviditet är en avbruten graviditet oavsett.

Eller du kanske tänker på kostnader som kunde ha undvikits?
    Men du vet, ts är tydligen liiiiiite bättre och hennes abort är tydligen mer moraliskt försvarbart även om det i slutändan innebär exakt samma sak, dvs en abort. Tydligen ska de andra skylla sig själva, men inte ts för hon är minsann ett offer för omständigheter, till skillnad från alla andra.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Inte konstigt) skrev 2016-01-18 19:31:07 följande:

Men du vet, ts är tydligen liiiiiite bättre och hennes abort är tydligen mer moraliskt försvarbart även om det i slutändan innebär exakt samma sak, dvs en abort. Tydligen ska de andra skylla sig själva, men inte ts för hon är minsann ett offer för omständigheter, till skillnad från alla andra.

Håller med. Så jäkla äckligt resonemang.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Inte konstigt) skrev 2016-01-18 19:31:07 följande:
    Ja..? Precis så känner jag. Jag anser att vuxna människor ska ha vett nog att skydda sig. I vårt fall är det, som två BM sagt, "ren otur".
  • Monkii
    Anonym (TS) skrev 2016-01-19 08:52:30 följande:

Ja..? Precis så känner jag. Jag anser att vuxna människor ska ha vett nog att skydda sig. I vårt fall är det, som två BM sagt, "ren otur".

Och ingen annan har haft otur?
  • Anonym (TS)
    Monkii skrev 2016-01-19 09:37:32 följande:
    Och ingen annan har haft otur?
    Givetvis.
  • Fiona M

Vad är det hemska med abort TS?
    Kostnaden? Att du tänker att det är ett barn?
    Det är ju lika dyrt och samma cellklump för dig.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (TS) skrev 2016-01-19 08:52:30 följande:
    Har du något förslag på hur det problemet kan åtgärdas?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Monkii
    Anonym (TS) skrev 2016-01-19 10:11:24 följande:
    Givetvis.
    Dåså...
Svar på tråden SÖS blev förvånade över att vi skyddat oss??