Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Juli 2016 (ny!)

Får man hoppa in här även om det är lite sent? Har en liten kille i magen som är beräknad till 26/7 (min födelsedag!) och har en 15 månaders son som härjar runt hemma :)

Jobbar 7 dagar till och längtar så tills ledigheten! Dock vet jag att foglossningen kommer bli värre då.. Men har min man föräldraledig hemma med oss till 1 november så hoppas på att det ska funka ändå.

• tovemaja

Känner samma, och gillar också mitt jobb... Men det är klart, inte det bästa för bebisen om den kommer 6 v tidigt som det skulle bli i mitt fall om han kom andra veckan i juni :)

SommarDahlia skrev 2016-05-28 13:02:08 följande:

Jag jobbar 3 v till. Tycker om mitt jobb, enda problemet nu är att jag jobbar långa dagar (14h) och även nätter, visserligen sovande natt om inget händer men det är jobbigt att lägga sig efter 23 när man lägger sig vid 21 när man är hemma.

Såfort jag slutar är bebis välkommen ut :)

• tovemaja

I både denna och förra graviditeten har omeprazol varit min räddning! Det enda som funkat mot den vidriga halsbrännan. Dock verkar magen ha sjunkit lite nu sista dagarna och jag har inte behövt tablett på två dagar nu *peppar peppar*.

Är också i v.32 (33 imorgon!) och fick en släng illamående igår... Visste inte att det var vanligt!

Sommarmalva skrev 2016-05-30 22:20:03 följande:

Jag är med i vecka 32 och kan må lite småilla men inte alls så farligt som du verkar råkat ut för. Gick det över? Hoppas du inte kommer dras med det nu. Däremot får jag sån halsbränna nu. Vissa kvällar är det så jag mår illa av den. Har funkat med samarin hittills men bm rekommenderade omeprazol så får köpa det i morgon. Hur har du det med andra krämpor nu?

• tovemaja

Jag hoppade också in precis :) kul med fler nykomlingar!

Förra graviditeten fick jag två dagar med vidrig mensvärk när bebisen fixerade sig. Kan det vara något sådant?

Var hos BM idag. SF 32 och vågen står på +13kg och jag känner mig sååååå stor! Har nu 5 arbetsdagar kvar... Nedräkning!!!

Trollsländan3 skrev 2016-05-31 16:24:21 följande:

Tack

Har sen ett par dagar tillbaka fått hemsk molvärk(mensvärk) känns precis som när man har mens. Nån som har lika eller vet vad de beror på?

Min 4:e graviditet. Läste att foglossning kan ha en molande värk men de här känns som nå helt annat.

• tovemaja

Kul att det händer lite! När har du bf? En stund kvar om du "bara" är i v.34? Här är jag i början av v.33 men känner mig tung, tung, tung och har det lite jobbigt fysiskt. Dock känns värmen hanterbar än då länge... Bor precis vid vattnet så det hjälper ju lite också.

Tre arbetsdagar kvar nu! Idag och onsdag-torsdag! Härligt att gå hem sedan... Gymnasielärare i maj-juni är en pest att vara!

Moorii skrev 2016-06-03 04:36:29 följande:

Hur mår alla i värmen? Här blir man smått tokig! Tur det finns fläktar :)

Börjar hända lite så smått nu. I lördags började jag få sammandragningar för första gången, och sen två dagar har jag börjat få mensvärk, dock väldigt svagt än så länge. Fick en ond sammandragning igår också, men har förstått att det är lugnt så länge det inte blir regelbundet? Vecka 34 nu iallafall.

• tovemaja

Heja heja! Förlossningar är coolt men jobbigt :) håller tummarna för att allt ska bli så bra som möjligt för dig och bebben!

Namnlös2015 skrev 2016-06-06 11:59:00 följande:

Det fanns tillräckligt med vatten kvar så de försökte vända hn och de lyckades :D så nu slipper jag förhoppningsvis snitt!

Jag har fått antibiotika och väntar på att värkarna ska komma igång själv, annars sätter de igång mig inom 3 dagar!

Resultatet: vår planerade julibebis blir en junibebis :p

• tovemaja

Va nära det är för många av er! Är själv "bara" i mitten av v.34, har 45 dagar kvar! Med en liten 16-månaders hemma så har jag knappt hunnit tänka på lillebror i magen! Hoppas på att kunna förbereda mig lite mer mentalt nu när jag gått på semester! Inget mer jobb nu innan augusti 2017. Gött!!

Stort grattis namnlös2015 till din nykomling! Skönt att höra att allt gått bra trots den tidiga starten! Uppdatera oss mer när du vill och orkar! Kram

• tovemaja

Jag känner tvärtom! Vill att tiden ska sakta ner just nu! Har gått hem från jobbet, maken är föräldraledig och sonen (16 mån) är på så mysigt och glatt humör. Han är centrum av vår tillvaro just nu... Verkligen! Är lite rädd för den förändring som komma skall om just 42 dagar... Men självklart är mini välkommen när han vill :)

Axelberg79 skrev 2016-06-14 08:38:31 följande:

Det börjar kännas att det börjar bli dax, igår tvättade jag bebiskläder och köpte färgen till spjälsängen. Allt är nu inhandlat och väntan kommer nog att bli lång de resterande 42 dagarna.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)