Moorii skrev 2017-01-13 20:44:07 följande:
Vet inte riktigt vad jag ska kalla den metoden för, men den är inte rolig och man måste ha en stor klump med is i magen..
Jag brukade liggamma honom väldigt ofta när det var som värst, Gustav var van att somna vid bröstet, så det var där jag var tvungen bryta mönstret och byta ut bröst mot napp. La mig precis likadant som vid liggamning, la honom mot mig på sidan och stoppade nappen i hans mun. Problemet var ju att han sög ju inte tag i den alls, så fick hålla en hand på den så den inte ramlade ut. Det tog ca 50 minuter med skrik och gråt innan han tog nappen och somnade. Jag klappade, sjöng och pussade på honom under hela tiden bör tilläggas, han kände sig aldrig övergiven utan var arg för att han inte fick som han ville.
Senare samma kväll var det dags igen, då tog det en halvtimme. Dagen efter fem minuter och sen har det bara funkat sen dess. Det jobbiga var ju det psykiska när han skrek, man blir ju sjukt stressad. Hon som berättade om detta för mig hade haft öronproppar, jag körde utan. Men värt det hundra gånger om iallafall! Vet inte om det funkar om bebisen aldrig tagit napp, men man vet ju inte förrän man försökt :)
Skönt att det funkade! Vet dock med mig att jag inte skulle palla det! Kanske när det så småningom är dags att avsluta amningen.