Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

BF Juli 2016 (ny!)

Hej, hoppar in här fast det snart är dags. Är i v 36+5 idag och har haft mensvärk hela kvällen igår, natten och dagen idag. Vet att det är väldigt vanligt men hoppas ändå att det ska vara på G nu. Jag längtar så mycket efter bebisen och jag står inte ut med tanken att behöva gå 3 veckor till eller till och med över tiden!! Fast blir det så blir det väl så :P Har också haft lite höjd temperatur idag, inte mycket men så det känns men det kanske inte är tecken. Vet ni? 

• cutepoison
    Axelberg79 skrev 2016-07-04 17:10:12 följande:
    Då är vi 3 st här som har samma datum :) roligt att se vem som hinner först. Min mage har sjunkit lite och jag har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu till och från.
    Vad kul! Ja då får vi se vem som får först :) Har haft jätte mycket sammandragningar nu på eftermiddagen och de gör ju inte ont men kombinerat med mensvärken så känns det jobbigt just nu. Min sambo var så snäll och kom hem med en vetekudde som jag värmt lite och har mot svanskotan. Jätte skönt! 
  • cutepoison
    tovemaja skrev 2016-07-04 21:51:38 följande:

Skoj med många som är beräknade 26/7 som jag! Hoppas verkligen att mini inte kommer på bf dock eftersom det även är min födelsedag :)

Nytt här är att första delen av slemproppen just lossnade. Samma sak hände förra förlossningen. Då kom en bit några veckor innan bf... Sedan lossnade en megabit 3-4 dagar innan det satte igång. Spännande!

Åh vad spännande att slemproppen lossnat! Undrar om jag kommer märka det. Kul att du har BF samma dag som din födelsedag men jag kan förstå att du vill att bebisen inte ska komma då. Min sambo fyller år i imorgon, 6 juli och det finns ju en chans att bebisen kommer då eftersom jag haft så mycket förvärkar och sammandragningar nu. Han ser fram emot det men det kan ju vara roligt om de har egna födelsedagar också. Blir det så, så blir det! :D 
  • cutepoison

Jag hade verkligen känningar att förlossningen skulle sätta igång i söndags och måndags. Hade riktiga menssmärtor. Sen försvann det och nu känns det som om jag ska vara gravid för alltid igen. Har storstädat lägenheten nu på morgonen men inga känningar alls. Men har ju inte BF förrän om två veckor så jag får snällt vänta..

• cutepoison
    Axelberg79 skrev 2016-07-07 23:46:11 följande:
    Jag har bara sett bilder på lagom stora gravid magar och en massa smala ben. Hahahaha...Så nu bjuder jag på en bild med min gigantiska mage och mina stora lår. Men jag är absolut inte missnöjd med mitt utseende. Jag verkligen älskar mig själv så om jag ser ut nu <3. V38 (37+1).
    Ser också ut så :) 

Åh vaknade nyss och drömde igen att jag födde barnet. Det är så sjukt! Denna gång var det kö på förlossningen så man fick ligga utanför typ och krysta och helt plötsligt bara känner jag hur barnet ålar sig ut och jag skriker "barnet kommer NU!" Så får alla skynda till mig. Det är lite psykiskt påfrestande att behöva vänta när jag föder nästan varje natt. Haha
  • cutepoison
    Laanaaa skrev 2016-07-10 09:27:50 följande:

Ringde till förlossningen kl 6 och dem tyckte det lät som förlossningsvärkar men att dem skulle hålla i sig längre..

Jag är rädd för att åka in sen få åka tillbaka för att jag inge öppnat mig..

Förstföderska, ej känt någon slempropp gå eller vatten.. Plus så har jag bf 18 juli..

Nu har jag testa alvedon o varm dusch, har dock ej hjälpt först va duschen lite skön men såg att de ej hjälpte när jag va i hög smärta..

Hur ont ska det egentligen göra?

Ska avvakta fram till kl 12 o se vad som händer.. Försöka få i mig lite frukost!

Btw tack för svaren tjejer!! ????

Klockar du värkarna? Så du vet hur länge de håller i sig? Jag läste bara att det vanligaste är att man har 3-4 värkar på 10 min när man åker in men det är säkert olika också. :) Lycka till! Hoppas det är på gång nu. 
  • cutepoison
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:07:17 följande:

Uppdatering:

Fullt på ackis när vi kommer in vid 9. Fick väga mig, blodtryck,ctg i 20 min o undersökt 2 cm öppen.

De kunnde inte lova något men ska tillbaka till 13.30 o se om de fanns plats åt oss då.

Känner mig något frustrerad

Vad dåligt!! När man har tid borde de göra plats åt en tycker jag. Hoppas ni får komma in senare! 
  • cutepoison
    Pkb skrev 2016-07-12 00:40:42 följande:
    Tack :) han är här nu. Åkte in till förlossningen vid 19.45 och 21.30 är han född.

Trollsländan3 skrev 2016-07-12 05:33:13 följande:

Kl 15.50 sattes ballongen in o hon föddes 00.45! Gjorde de med två alvedon o lustgas o är så sjuk stolt över mig själv o hur fin hon är.

2885 g o 49 lång v 37+3

Grattis till er båda två!! :D Njut nu massor och ta hand om er. 
  • cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-12 12:27:17 följande:

Åh jisses vilka fina bebisar, grattis!! 

Själv har jag exakt 2 veckor kvar och längtar som en galning efter min lilla pingla!

Samma här! Hoppas att bebisen ska komma tidigare eller att de ska gå fort nu. Alla jag känner har fått för tidigt : p men sån tur har väl inte jag. haha
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-14 10:59:51 följande:

Har varit hos bm nu, 38+6 så 1 vecka till bf och inget som tyder på att förlossning ska komma igång snart. Hon trodde också att bebis var stor och mitt sf-mått är uppe på 38cm nu, är så orolig så hon skickar en remiss för ett tillväxtultraljud som nog blir av nästa vecka.. Glömde fråga vid vilken viktgräns som man kan sätta igång innan 42+0, är det någon som vet?

Ang. igångsättning för er i Skåne så sa hon att i Malmö/Lund ringer man förlossningen 42+0 så får man komma in på kontroll och oftast sätts man igång. Man brukar lyssna mkt på vad mamman tycker och vill även på de andra sjukhusen verkar det som. Så då verkar det som att man slipper vänta senare igångsättning åtminstone..

Frågade också om hinnsvepning och hos oss görs det inte förrän 41+0 och endast om bebis är fixerad.. inget som jag kan gå o hoppas på då han trots att jag är förstföderska fortfarande är rörlig.. 

Är så emotionellt känslig idag, är så less på graviditeten och att man är så utelämnad till sin egen kropp.. 

Jag förstår din frustration. :) Det är tungt att vara gravid nu mot slutet och helst vill man bara att BM ska säga "nu sätter vi igång det hela". Förväntade mig nästan det när jag var på senaste besöket men hon sa "då ses vi om två veckor då" och jag tänkte "TVÅ VECKOR IGEN??? Ska jag vara gravid så länge till" Haha, jag tänkte nästan det var mitt sista besök hos henne men då var jag ju bara i 37+3 så det är ju inte så konstigt. Jag bara går runt och väntar att det ska sätta igång men känner ingenting som skulle kunna tyda på det. Jag läser, ser på serier, försöker träffa folk (men det är många som jobbar eller är bortresta så tyvärr blir det inte så mycket sånt :() Ibland får jag ett ryck och städar men annars blir det mycket sitta och fundera... 
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)