fastfrusen skrev 2016-07-14 10:59:51 följande:
Har varit hos bm nu, 38+6 så 1 vecka till bf och inget som tyder på att förlossning ska komma igång snart. Hon trodde också att bebis var stor och mitt sf-mått är uppe på 38cm nu, är så orolig så hon skickar en remiss för ett tillväxtultraljud som nog blir av nästa vecka.. Glömde fråga vid vilken viktgräns som man kan sätta igång innan 42+0, är det någon som vet?
Ang. igångsättning för er i Skåne så sa hon att i Malmö/Lund ringer man förlossningen 42+0 så får man komma in på kontroll och oftast sätts man igång. Man brukar lyssna mkt på vad mamman tycker och vill även på de andra sjukhusen verkar det som. Så då verkar det som att man slipper vänta senare igångsättning åtminstone..
Frågade också om hinnsvepning och hos oss görs det inte förrän 41+0 och endast om bebis är fixerad.. inget som jag kan gå o hoppas på då han trots att jag är förstföderska fortfarande är rörlig..
Är så emotionellt känslig idag, är så less på graviditeten och att man är så utelämnad till sin egen kropp..
Jag förstår din frustration. :) Det är tungt att vara gravid nu mot slutet och helst vill man bara att BM ska säga "nu sätter vi igång det hela". Förväntade mig nästan det när jag var på senaste besöket men hon sa "då ses vi om två veckor då" och jag tänkte "TVÅ VECKOR IGEN??? Ska jag vara gravid så länge till" Haha, jag tänkte nästan det var mitt sista besök hos henne men då var jag ju bara i 37+3 så det är ju inte så konstigt. Jag bara går runt och väntar att det ska sätta igång men känner ingenting som skulle kunna tyda på det. Jag läser, ser på serier, försöker träffa folk (men det är många som jobbar eller är bortresta så tyvärr blir det inte så mycket sånt :() Ibland får jag ett ryck och städar men annars blir det mycket sitta och fundera...