Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

anarv90 skrev 2016-06-26 18:56:11 följande:

Har börjat dricka hallonbladste med nejlikor och kanel. Har druckit det i 4 dagar nu och känner redan stor skillnad då jag fått betydligt mer mensvärk samt lite mer sammandragningar.
    Är i v 37+1 idag. De ska ju tydligen inte bara påskynda förlossningen utan också göra värkarbetet kortare och stärka livmodern, de flesta blöder också mindre då de druckit hallonbladste de sista grav-veckorna :)

Oh! Hallonbladste, är det vanligt te i påse du köper? Eller lösvikt? Eller tom gör eget? Är det en blandning av allt som ska göra susen eller är nejlikorna och kanel bara för smaken? Blev sugen på att prova
  • Sommarmalva

Åhhhhh! Idag är jag sååå less! All ork ligger nere i fötterna! Kanske därför de är så svullna hehe..., magen känns enorm och är lägre än någonsin, känns som om den är i knät på mig hela tiden och jag vill bara gå o lyfta upp den liksom. Vanligt hushållsgöra tar kål på mig, och då städar jag inte ens. Men denna mat som ska lagas. Disk som ska i och ur diskmaskinen. Tvätt som ska hängas. Och alla dessa sammandragningar! Jag orkar inte längre. Hade helst bara legat i soffan o läst en bok. Hela dagarna! Men tre underbara ungar kräver sitt. Nu ikväll orkade jag knappt sitta o pussla med lillan... Får stå ut tre veckor till.
    Vet inte vad jag ville med detta inlägg. Bara gnälla lite.

• Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-06-28 06:30:07 följande:
    Det blev en tid för igångsättning!!!! Imorgon ska dom försöka få igång förlossningen... Känns helt galet. Jag hoppas bara min kropp är redo så det går hyfsat lätt. Men vi vågar inte vänta längre, vill inte att lillebror ska lägga på sig för mycket! Så imorgon eftermiddag är det bara hålla tummarna:)
    Åh spännande! Vet du på vilket sätt de har tänkt sätta igång?
    Önskar stort lycka till!
  • Sommarmalva
    fastfrusen skrev 2016-06-28 08:46:36 följande:
    Jag tror jag förstår precis hur du känner dig! Är så trött på detta nu och blir matt när jag tänker att om man går över tiden så kan det vara 5 veckor kvar.. Svullnaden, svårigheterna att röra på sig pga gigantisk mage, tröttheten, foglossningen - gah. Min mage vägrar sjunka och bebis vänder sig fortfarande åt alla håll och trycker ofta upp mot lungorna.. Och eftersom han inte fixerar sig tänker jag att det säkert kommer bli en augustibebis. Jag tänker att det är okej att klaga litegrann, de är ju i princip fullgångna nu!
    Jag har "turen" eller vad man ska säga att veta att jag inte kommer gå över, eftersom jag ska bli igångsatt. Det är räddningen för mig nu tror jag. Att jag VET att det är tre veckor kvar. Bara att härda ut och räkna ner. Jag känner mig lite orolig över bara att lillebror ska vilja komma tidigare. Sammandragningarna har ändrat sig lite tycker jag och känns kraftigare. Och detta huvud som trycker neråt är obehagligt... Så även om jag vill att bebis ska komma ut NU så vill jag att den stannar tills den 18e. Vi har ju igångsättning av en anledning...
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 12:06:15 följande:

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

3088g och 50 lång å helt perfekt :)

Åh! Grattis!!!! Så härligt när det börjar droppa ner bebisar i tråden! Underbart! Grattis än en gång!
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:02:16 följande:
    Tack...börja bra men sluta i akutsnitt pga att han låg i säte.
    Men oj! Då kan han inte vart fixerad, eller kan de vända på sig då med? Skönt att det gick bra ändå!
  • Sommarmalva
    Adis83 skrev 2016-06-28 19:54:06 följande:

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

Stort grattis!!! Så härligt med bebis nu längtar jag ännu mer efter lillebror när det dimper ner bebisar här i tråden.
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-30 08:16:48 följande:

Igår gjordes sista flödes o tillväxt kontrollen. Hade min vanliga läkare och tyckte att bm som hade gjort förra tillväxt ul hade mätt fel (hon gick igenom hennes bilder).

Igår låg hon på ca 2500g o alldeles normal för veckan (35+4). Flödet o fostervattensmängden såg bara bra ut de med.

Ska tillbaka till henne den 5/7 o bli undersökt o kör en ctg kurva. Och sen få komma till FL den 11/7 för en bedömning och igångsättning om de finns plats.

Där känner jag mig lite besviken då min bm sa at man fick en dag o en tid och så är de det som gäller.

Så nu känns de så där osäkert ändå :-/

Tog en pw på 2 km igår kväll då jag kände mig bitter o less vilket bara resulterade i ryggont.

Ont i nedre delen av ryggen nu också, men de är väl bara träningsvärk o trötthet.

Så jobbigt när det inte blir som man tänkt sig! Hur kommer det sig att det är tal om igångsättning?
    Jag var hos läkaren och fick en tid för igångsättning, och då är det den som gäller. Så som din bm hade sagt. Jag har fått tid den 18 juli men det känns i kroppen som att lillebror kommer vilja ut tidigare. Vilket jag innerligt hoppas han inte gör. Har bara en känsla, och särskilt idag. Helt matt är jag. Orkar inte stå länge alls. Hade jobbiga förvärkar tidigt i morse som avtog. Haft magknip flera ggr idag. Vet inte, känner mig inte alls i form...
    Hoppas det löser sig för dig och det blir som du vill!
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-30 13:18:28 följande:
    Har förlorat ett barn i v 36 pga proppar i moderkakan. Ätit blodförtunnande tills för en vecka sen.

Ska ju dit på tisdag o hoppas jag är mogen där nere så jag verkligen kan få en dag ich en tid. Tär på psyket o hoppas verkligen min läkare kan förstå.

Min FL får gärna hoppa igång, heller va några extra dagar på neo är min känsla. Går in i v 37 på lördag så bebis är ju i princip klar.
    Ja då förstår jag verkligen att du vill bli igångsatt! Det borde läkaren verkligen först! Varför ska du behöva gå på en bedömning? Tycker du kunde fått tid direkt!
    Jo, jag känner också egentligen att förlossningen gärna får starta, fast vi har fått egångsättning pga raketförlossning, så känns ju onödigt att starta innan och det går lika snabbt denna gång. Då står vi ju där igen... Så även om det känns som att det är nåt på g så väntar jag helst till den 18e...
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-30 13:49:46 följande:

Jag känner mig helt annorlunda idag. Svårt att förklara men jag är ständigt hungrig och törstig, har även fått för mig att allt måste göras nu, allt måste bli klart. Men endå så känner jag mig så trött i kroppen, blir nästan som mjölksyra i hela kroppen. Även foglossningen slog till ännu värre igår kväll.

Hoppas verkligen inte att det är på gång redan, sambon har mycket att göra på jobbet i minst 2v till. Men jag känner mig lite orolig..

Ja men jag känner ju också nåt idag! Vet inte om du läste mitt inlägg från tidigare idag. Men jag är helt färdig! Orkar knappt stå upp. Måste sätta mig hela tiden och dricka lite. Hela kroppen känns tung på nåt sätt, lite som du säger om mjölksyra.... Hade förvärkar nån timme i morse med, vid 4 tiden, men de gick över, men de gjorde riktigt ont!! Längst ner i magen, ner i ena ljumsken och lite i benet. Har haft magknip flera ggr idag med och var tvungen att gå på toa. Jag som i vanliga fall nu är hård i magen av järntabletterna.... Hmm...
    Vad är det som händer?? Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)