Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Mal Mal skrev 2016-07-25 07:27:34 följande:
    Har bf nästa vecka med mina 3:a. Men med båda mina andra barn svettades jag sjuka mängder i veckor. Fick byta sängkläder varje dag. Med första barnet var jag väldigt orolig och hade önskat att de på BB hade sagt att det var normalt. Samma hände sen med tvåan... Vet inte om det är amningen el kombon amning/tiden efter fl.... Det gav sig efter några veckor. Kanske ingen tröst i denna värmen dock.... Hoppas det ger sig snart för dig!
    Minns inte att jag haft så här med de andra, men är så sjukt jobbigt! Känns inte så kul att gå omkring med blöta svettfläckar på kläderna liksom..., konstigt att de inte säger nåt om det, att det är normalt och förmodligen kommer bli så. Trodde jag var sjuk eller nåt :-/
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-25 08:16:53 följande:
    Jag hade så veckan efter att sonen föddes. Fick som värmevallningar hela tiden och svettades jättemycket. Det var kroppen som gjorde sig av med massa vätska som den lagrat under graviditeten. Gick ner 13 kg första veckan!
    Ah! Är det det som händer!? Då förstår jag mängderna som jag svettas, så mycket vätska jag har haft. Får nog ta o väga mig.
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-25 08:16:53 följande:
    Jag hade så veckan efter att sonen föddes. Fick som värmevallningar hela tiden och svettades jättemycket. Det var kroppen som gjorde sig av med massa vätska som den lagrat under graviditeten. Gick ner 13 kg första veckan!
    Var tvungen att väga mig nu när du skrev så, och tusan!! Idag är det en vecka sedan förlossningen och jag har gått ner 10 kg! Kan vara värt att svettas lite för bara 5 kg återstår till ursprungsvikten. Och denna fruktansvärda mjuka plufsiga mage! Ser ju ut att fortfarande vara gravid.
  • Sommarmalva

Låter som att alla här tröttnat nu. Förstår er!! Jag har ju min lille här, men så trött jag var på att vara gravid det sista! Och då kom ju min kille två veckor tidigt. Snart har ni era små bebisar! Vet att det är svårt att se positivt när det är skitjobbigt men snart!! I morgon är min Max redan två veckor! Tiden går otroligt snabbt! Nu halvligger jag här i sängen och han ligger hopkrupen på mitt bröst och sussar.
    Vill inte göra er mer frustrerande utan bara påminna om det mysiga som kommer som gör det värt att hålla ut. Hoppas jag inte gjorde det värre för er. Försökte bara peppa lite.

• Sommarmalva

Tänkte höra hur det går för alla er där ute som fått era bebisar? Hur gamla har bebisarna hunnit bli? Själv fick jag min son för två veckor sedan idag!! Fattar inte hur fort det går?!? Två veckor!?!? Känns som i förrgår...

• Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-08-02 08:57:44 följande:

Det går bra! Min pojk blir en månad idag :)

Åh! En månad redan! Så fort det går. Min blev två veckor i går. Gick din pojk ner mycket i vikt i början? När var han isåfall tillbaka på födelsevikten? Min lille gick ner mycket och ökar väldigt långsamt! Vägde närmare 4300 när han föddes, gick ner till 3700 och nu när han är två veckor är han bara uppe i 3900... På BB sa de att de helst ska vara tillbaka på födelsevikten på en vecka!!
  • Sommarmalva

Grattis till nya bebisar! Och till er andra som verkar vara på G! Hur många är kvar nu? Tänkte det vore kul att fortsätta tråden nu efteråt, och följas åt med små bebisar.
    Min lille blir tre veckor på måndag!! Helt otroligt vad tiden går! Lite läskigt...,

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-08-07 16:02:31 följande:
    Ja, det vore roligt att hålla igång tråden! Vår lille plutt blir en vecka imorgon, det känns också helt galet, jag var ju nyss på förlossningen känns det som. Har allt gått bra för er?
    Ja visst går det fort! Det går bra här men kämpar fortfarande på med amningen... Vill så gärna amma, men har inte riktigt så det räcker, så får ge ersättning efter varje mål. Känns trist. Max har även svårt att öka i vikt. Det går sakta men säkert. Har nu efter tre veckor inte kommit tillbaka till födelsevikten, men vi närmar oss. Idag blev jag dock barnsligt glad när han lyckades amma utan amningsnappen som jag varit tvungen att använda. Han har inte fattat hur man äter utan den förut, knasbollen
    Hur funkar allt för er? Hade ni fler barn innan eller var detta första?
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-08-07 23:01:55 följande:
    Det där med amning är ju ett kapitel för sig, helt klart. Har haft problem precis som du, kanske på lite olika sätt bara. När mjölken rann till blev brösten stenhårda och han fick inget grepp, och när han väl fick det var det som att han aldrig blev nöjd, så mycket ilskna illvrål blev det första två dagarna hemma, som slutade med ersättning mitt i natten. Igår köpte jag ergobaby amningskudde och det går så mycket bättre! Duschar varmt då och då och försöker pumpa lite mellan varje matning för att brösten ska bli mindre spända och det funkar faktiskt bra nu! Kudden är fantastisk! Gjorde nästan hela skillnaden. Inatt sov han 6 timmar i sträck, galet.

Vad jobbigt med vikten, men skönt att han börjar lägga på sig lite nu! Jag har ingen aning om ifall våran lille har börjat gå upp ännu, bm kommer hem till oss på torsdag. Haha, vad roligt :) skönt att han gillar den äkta varan nu då

Det är mitt första barn och mannens andra, han har en son på snart 7 år sen innan. Är detta ditt första?
    Ja jag minns det där när mjölken rinner till, och brösten blir stenhårda! Såå obehagligt! Precis efter det så fick jag mjölkstockning på ena bröstet. Ont som tusan och hög feber. Max som haft svårt att suga från första början hade problem att få loss eländet så mjölken sinade och kom inte riktigt tillbaka så nu ammar jag bara med ett bröst, så försöker få igång mera så jag kan helamma men vet inte om det kommer funka. Sova på natten får jag göra någorlunda. Inte nu dock... Sitter här o tittar på en kille som absolut ska ha ögonen öppna fastän han är skittrött! Och nappen ska man spotta ut för att kunna gnälla över att den just åkte ut... Hmm...
    Detta är mitt fjärde barn så det här med att vila på dagen när bebis sover.... Nja.... Inte riktigt... Och nu är det sommarlov med vilket innebär att alla är hemma. Men nu till hösten börjar min lilla tjej skolan också, känns konstigt. Kommer bara vara jag o Max hemma.
    Nu tror jag tusan att Max somnat! Bäst att sova nudå så man hinner det innan han vill äta igen...
    God natt!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)