-
Usch det låter inge vidare! Så du har kvar dom alltså? Är de inte till besvär? Eller hur gör du? Gör de ont? Ska man behöva gå med hemorojder livet ut? Jag lugnar mig lite med smörja tror jag, känns bättre nu ikväll än förut. Hoppas innerligt att de försvinner av sig själv...Liinaa91 skrev 2016-07-10 21:33:23 följande:Jag fick mina hemorrojder under första förlossningen och olyckligt nog har dom ej försvunnit (nr 2 är 1v nu) smörjde mig i början med nr1 samt tabletter men slutade efter någon månad eftersom salvan har en bedövande effekt som ledde till olyckor. -
Trollsländan: stort lycka till i morgon! Äntligen är dagen inne!
-
Tycker absolut du ska prova omeprazol! Mådde jättedåligt innan av min halsbränna men mår nu så bra! Losec funkar också, i princip samma sak, fast mycket dyrare.Moorii skrev 2016-07-10 22:44:31 följande:Nej, det är väl inte charmigt på något sätt att vara gravid, iallafall inte de sista veckorna..!
Har faktiskt inte provat Omeprazol, kanske ska ta och göra det. Tack för tipset!
Usch för alla dessa krämpor och besvär :/ vad skönt att det bara är en vecka kvar för dig! Måste vara en lättnad att veta vilken dag det blir. Jag har 9 dagar till BF, men med min tur så går jag säkert över två veckor.. Nej, ja e int bitter ;) hoppas på att jag har fel!
Ja det är sååå skönt att ha ett datum. Skulle inte orka mer än en vecka till. Men utan igångsättningen skulle jag haft TRE veckor till bf! Kanske plus om man går över! Fattar inte hur jag skulle klarat det.
Men nu har både du o jag snart våra bebisar här! Vad härligt!! -
Men fy så frustrerande! Har man tid så har man ju tid! Nu blir jag lite orolig att de ska skicka hem mig med nästa måndag! Vilka turer du varit med om nu. Har du långt till förlossningen? Tänkte på alla ev resor som blir för dig. Är ju inte kul det heller.... Får verkligen hoppas att det blir av idag! Håller tummarna!Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:07:17 följande:Uppdatering:
Fullt på ackis när vi kommer in vid 9. Fick väga mig, blodtryck,ctg i 20 min o undersökt 2 cm öppen.
De kunnde inte lova något men ska tillbaka till 13.30 o se om de fanns plats åt oss då.
Känner mig något frustrerad
-
Underbart! Stort lycka till nu!Trollsländan3 skrev 2016-07-11 13:39:39 följande:Inne på FL, de städar ett rum åt oss nu!!
-
Fast måste man få den godkänd? Menar du det där att du fyllde i hur många dagar i veckan oså som du ska ta ut? Isåfall är det bara att vänta på pengarna efter hur du lagt dagarna, eller missuppfattar jag? Anmälan är väl gjord? Sen ansökningen av pengarna behöver ju inte bli godkänd vad jag minns. Pengarna kommer betalas ut efter hur du planerat.Moorii skrev 2016-07-11 20:47:23 följande:Fråga: Jag har beviljad SGI och allt sånt, har gått på graviditetspenning sen slutet på maj. 29:e maj skickade jag in planeringen för föräldrapenning, tänkte att det måste ju vara mer än tillräckligt med tid att få den godkänd innan bf. Är nu 8 dagar kvar och jag har fortfarande inte fått något beslut! Börjar gå lite panik :/ hur har det sett ut för er andra?
-
Har tid för igångsättning på måndag och jag börjar få ångest över denna smärta jag vet kommer! Har ju gjort detta tre ggr innan, och inte blir det bättre av det!! Konstigt nog är jag mer oviss om vad jag vill ha för smärtstillande.... Vet bara att jag måste ha lustgasen.... Men dessa ryggbedövningar. Vad har ni för erfarenheter? Vill gärna ha allt som går att få, känns onödigt att ha ont när man inte behöver liksom. Samtidigt har jag läst om dessa biverkningar med huvudvärk och ryggsmärta efteråt.
Det är ju själva öppningsskedet jag är orolig för. Inte själva smärtan när bebis ska ut.
Hur tänker ni med smärtlindring? Några tips o råd? Usch, hoppas innerligt att det går fort!! -
Haha, så du rekommenderar ryggbedövning iallafall? Är det spinal eller Eda? Är väl olika va? Jag har ju också vart inne på att klara mig på enbart lustgas, men det bara för jag är så rädd för ryggbedövning. Vet jag fick det med första och det gick ju bra. Men vet inte vad som hänt med mig nu. Sååå nojjig!!! Skönt att ha ditt överstökat va? Minns ej om du berättat hur det gick? Gick det snabbt? Hur var det? Hur blev du igångsatt?Trollsländan3 skrev 2016-07-13 22:45:03 följande:Haha jag skrattar lite åt mig själv när jag läser ditt inlägg!
Har ju haft ryggbedövning med mina 3 tidigare och nu tänkte jag att jag skulle ta revansch mot mig själv och skulle minsann klara mig utan. Fy fan vad jag ångrade mig
Klart man ska ta den bedövning som finns. Visst fick jag min revansch och överlevde på lustgas men de va knappt
Tar hellre lite biverkningar utan en ryggbedövning än att känna att man behöver krysta vid 6 cm o kanske förstöra något kroppsligt.
Hade jag inte hemorrojder innan så har ja ee nu bland annat
Kommer gå finfint för dej på måndag -
Jamen Netflix är ett bra tidsfördriv, tiden kan gå ganska fort om man tittar på bra saker. Själv har jag ju tre barn redan så igår tog vi en dagstur till grannkommunen och turistade lite. Man behöver inte göra så jättestora saker för att göra barn nöjda har jag märkt. Och denna sommar blir det verkligen inga längre utflykter. Idag ska jag o barnen ut o fika med ex svärmor som jag fortfarande har bra kontakt med. Det blir trevligt.fastfrusen skrev 2016-07-14 11:01:28 följande:"Roar" mig med att titta på "Call the midwife" på Netflix, så man ser massa bebisar födas och det gör ju inte att man längtar mindre :P Hur får ni tiden att gå?
Ikväll och i morgon är det festival här med. Får se om jag orkar mig dit nåt. Ikväll ska hon uppträda som är rösten i frost, kommer ej ihåg vad hon heter, var med i Melodifestivalen tror jag. Ungarna vill ju se det så kanske får masa mig dit. Sen är det bara helgen kvar. På söndag ska vi på 14 årskalas och sen skjutsa ungar till barnvakt. För på måndag bär det av till förlossningen och igångsättning!! Så mina dagar går förbi ganska bra även om det där med vila försvinner... -
Förra veckan när jag var i vecka 37 så var mitt mått 37. Jag har gjort TUL eftersom jag hela tiden legat på översta kurvan och tom strax över vissa tillfällen. Men fick höra att om bebis fortsatte växa i samma takt så skulle den väga närmare 4 kg vid fullgången, vilket inte alls är stort enligt mig. Så det behöver inte betyda att bebis är gigantisk bara för att måttet är stort. Fast jag är ändå lite nervös över att de mätt fel och att det ändå är en stor bebis. Fast nu blir hag ju igångsatt två veckor innan så då hinner den ju inte lägga på sig det sista iallafall. Nåt som är positivtMoorii skrev 2016-07-14 11:17:56 följande:Blir ju orolig när du säger så! Är själv på 39+1 och mitt sf mått var 37 :/ hoppas verkligen inte att bebis är jättestor!
Jag kollar på Gilmore girls på netflix har redan kollat alla säsonger av Call The midwife, grymt bra serie! Idag är min man ledig dock, så jag har sällskap :)