Inlägg från: Gemmy |Visa alla inlägg
  • Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

frida ahl skrev 2016-01-18 10:01:37 följande:

Hej!

Hoppar in här, kul med en ny tråd :)

Väntar andra barnet och är enligt KUB beräknad till den 6/7, så är idag i vecka 16 (15+5).

Har mått illa från typ v 7 tom v13, efter det gick det över :)

Var magsjuk i onsdags och det gjorde tyvärr så att lite av mitt illamående också kom tillbaka då jag frisknade till. Hoppas att detta dock är övergående.

Har inte haft någon aptit för fem öre under hela tiden men har ändå lyckats gå upp 6kg trots att jag inte äter mycket alls :/

Är otroligt svullen och öm uppe i magen på kvällarna, någon annan som känner likadant?

Har RUL den 27/1, kommer att vara väldigt tidigt men jag, mannen och vår son (2 år) åker till Thailand den 28e och är borta i fem veckor så annars hade jag inte fått göra nått RUL alls och det hade vart jobbigt :/
    Hoppas dock att det inte är för tidigt för att undersöka allt som ska undersökas då.

Är du typ i vecka 18 då? För då borde man kunna se allt. Har för mig att rul görs mellan 18-20 veckor
  • Gemmy
    Sommarmalva skrev 2016-01-18 20:17:43 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag kan också ligga o känna efter men jag är bara i 13 och det är nog ganska osannolikt att jag skulle känna något redan. Men efter att ha sett Liten på ul idag streckandes och stretchandes så vet man ju att den verkligen rör sig. Tycker det är svårt att veta vad som är vad i början. Nu är jag så gasig med så det förvillar ju endel. Längtar verkligen efter att kunna lägga handen på magen och få en liten buff tillbaka.
    Går in i vecka 16 på fredag.
    Tycker också att det är jätte svårt att veta om det är bebisen eller tarmarna, men man vill ju så gärna känna att det är bebisen. 
    Åh jag med! snart så förhoppningsvis :)
  • Gemmy

någon annan som jag problem med förstoppning :$?
    eller har tips på hur jag kan motverka det här?

• Gemmy
    gladatjejen86 skrev 2016-01-20 20:37:58 följande:
    Har du testat kiwi, russin,plommon?

Annars går du till Apoteket i köper ducolax de va min räddning
    tycker inte om plommon eller russin och av kiwi får jag ont i tungan så kan inte äta det :( men tack för tipsen
  • Gemmy
    idaadi skrev 2016-01-20 20:54:09 följande:
    Jag köpte lactulose på Apoteket som man droppar i något drickbart. Funkade okej men det var trögt där i början. Jag är i vecka 17 nu och det har blivit bättre, använder inte lactulose längre.
    får man använda det som gravid?
  • Gemmy
    SommarDahlia skrev 2016-01-21 17:40:27 följande:

Det här låter som en tråd för mig! Är inte så förtjust i fb men vill gärna prata här! Jag har BF 18/7 med tredje barnet.

Hoppas det är okej att jag hänger på här!

Grattis och välkommen!
  • Gemmy
    Sommarmalva skrev 2016-01-21 17:14:13 följande:

Någon som har erfarenhet av igångsättning? Hur gick det? Gjorde det ondare än en "vanlig" förlossning? Tog längre tid? Tar gärna emot all erfarenhet ni har om detta eftersom det kan bli aktuellt för min del denna gång...

Jag blev igångsatt sist- på bf +14. Det var min första förlossningen så har inget att jämföra med, det gjorde dock jätte ont och mina värkar kom för fort och för starka, så fick någon spruta för att "lugna" ner dem. På bf 16 hade det fortfarande inte hänt något, så det blev akut kejsarsnitt, men det är en annan historia :)
  • Gemmy

Tack för alla tips, jag åt en kiwi idag och katrinplommon, så vi får se hur det går :)

• Gemmy

förresten vem är först ut med rul?
    mitt är den 2 mars, så långt kvar :(

• Gemmy

Åh vad nära ändå för er tjejer! Hade hellre haft i februari än i mars! Mars!!! Det är fortfarande januari :'(

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)