Inlägg från: Gemmy |Visa alla inlägg
  • Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

jag fick min tid för rul några dagar efter att jag hade varit på inskrivningen också. 
    Förresten en släkting till mig fick reda på idag att dem väntar en pojke.
    Åh vad jag längtar tills det är vår tur att kolla

• Gemmy
    Moorii skrev 2016-01-27 21:21:27 följande:
    Åh, lyllos dom som redan varit på rul! Imorgon är det exakt tre veckor kvar tills det är dags här.
    åhhh vad härligt, ganska nära ändå, för tänker man efter, så är du då halvvägs igenom gravideten, vilket är sjukt i sig själv! liksom har det redan gått så fort? haha
    kan inte fatta att jag kommer vara i vecka 20 snart, gått alldeles för fort!
  • Gemmy
    Moorii skrev 2016-01-27 21:58:38 följande:
    Jo, det är ju det! Har både gått fort och långsamt på samma gång tycker jag! Känns så overkligt att ha passerat den kritiska tiden och sett ett levande foster i vecka 15, det går ju en att faktiskt känna att detta kan gå bra (har ett missfall i bagaget). Känner mig dock väldigt ogravid nu, bortsett från min stora, svullna mage. Har du kvar några symtom?
    Jag har faktiskt inga symptom. Ibland kan jag må illa, så där lite på kvällen. Annars är brösten fortfarande ömma sen ingenting mer typ.
    Har du några symptom?
    Och jusste kan tro mig känna bebisen på kvällarna, men är fortfarande väldigt osäker på om det är bebisen eller inte
  • Gemmy
    Moorii skrev 2016-01-29 08:47:26 följande:

Åh, nu blev jag glad! Var på vad jag hade planerat var det sista mötet med min nuvarande barnmorska, då hon har varit förvirrad tidigare gånger och jag känt mig otrygg. Så gör hon en helomvändning och det visar sig att hon har stenkoll på våra önskemål och verkligen gjort allt för att vi ska få den specialundersökning vi bett om vid rul. Dessutom, helt otippat eftersom anledning till tiden idag var blodprov för att kolla tsh-värde, så frågar hon om jag vill lyssna på hjärtat! Så det gjorde vi, och till slut hittade hon det på sidan :D blev så glad! Fick tårar i ögonen på väg hemåt igen. Lite ledsen att min man inte var med på detta bara, men det kommer väl fler gånger. Så blir inget byte av barnmorska trots allt, tänk så det kan vända :)

åh låter bra, blir glad för din skull!
  • Gemmy
    Namnlös2015 skrev 2016-01-29 18:49:58 följande:

Hur mår alla??

Vi ska helt plötsligt stå mitt i en flytt, hur mycket vågar man egentligen hjälpa till och göra?!

Vilken vecka är du i och hur mår du?

Det beror ju egentligen på hur du mår, skulle jag säga. Själv skulle jag vara försiktig med att bära mycket och tungt, för att ryggen brukar göra ont då, men att packa ner saker skulle nog gå bra. Tror det är viktigt att ta det lugnt o känna efter. Lycka till
  • Gemmy

Välkomna alla nya!

Jag har faktiskt känt sparkar nu, fast inget fladder, fisk eller något sånt, fast jag ligger varje kväll på rygg innan jag ska sova och bara väntar. Istället känner jag små sparkar, går in i vecka 18 imorgon :)

• Gemmy
    Micajin skrev 2016-02-05 06:59:55 följande:

Jag känner vår pojk i magen både som fladder och ibland en spark. Efter de första gångerna man känner bebisen kan man urskilja gaser och bebis-fladder. Det tar inte lång tid.

Har kännt vår bebis varje dag nu i ca. 1 vecka. Kunde se på ultraljuden när han rörde sig och jag kände det samtidigt i magen :)

Går in i vecka 19 imorgon.

åh vad häftigt! att se bebisen röra på sig och känna det samtidigt :o
  • Gemmy

Vi har inte köpt någonting än, men jag vet nästan vad jag vill ha. Vill gärna ha en Stokke Step eller Tripp Trapp, ni vet den man kan använda från födelsen? Efter vi har ett barn och äter vid matbordet varje dag, så är det viktigt för mig att bebisen kan sitta (ligga) i samma höjd och vara med, när vi sitter vid matbordet. Någon som har en?

Sen vill jag ha en bedside crib, en sån där liten säng som man fäster fast i sin egna säng. Detta för att underlätta för oss på nätterna, så vi slipper vakna, gå upp osv. Jag kommer ändå köpa en vanlig säng att ha i bebisens sovrum, som han får sova i på dagarna, och när han blir äldre. 

Eftersom vi fick vårt första barn för nästan fyra år sen, så sparade vi inget, ingenting alls! Alla kläder, vagn, säng, alla baby prylar, ALLLLT, slängdes, men jag ser framemot att köpa nya saker. Finns massa nytt där ute på marknaden som underlättar för nyblivna föräldrar. Ett tips är ju att gå på barnmässan, och kolla runt sen.

Vagn?
    Vagn har jag inte kollat på än. Ville ha en bugaboo förut, men det känns väldigt ute? 
    Bärselse vill jag gärna också ha, fast är osäker på vilken eller om vi ska ha en sån där sjal istället? De sägs ju vara bättre.

Kläder börjar jag nog handla kanske i vecka 30, eller innan om jag inte kan hålla mig :p

• Gemmy

Jag har också börjat känna molvärk, känns ibland som mensvärk + tryck i magen, och tror jag känner av sammandragningar också? men är så osäker, då jag inte kände av dem med min första, och hade en väldigt lätt gravidetet. Nu känner jag mig tyngre, och det känns i ryggen också

• Gemmy
    Moorii skrev 2016-02-17 10:58:30 följande:

Jaha, nu börjas det.. Ska på akuttid hos tandläkaren om en timme, fick tandvärken från helvetet för några dagar sen, varje gång jag drack nåt kallt. Jag är inte förvånad då jag småätit en hel del sen jag blev gravid, men kommer olämpligt då vi ska köpa barnvagn och åka till ullared inom två veckor. Håll tummarna för att det inte blir svindyrt! Och att det inte gör alltför ont :S (hatar tandläkaren)

lycka till! hoppas allt går bra
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)