BF Juli 2016 (ny!)
Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!
I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)
Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!
I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)
Bara sju arbetsdagar kvar, sen tar jag semester och vilar upp mig innan bebben kommer. I kväll tvättar jag bebiskläder och längtar efter det lilla pyret. Fem veckor kvar, men man vet ju aldrig, han kanske vill komma ut tidigare eller senare.
Ska till BM nu snart också... V.36 imorgon!
Är inte så rädd för förlossningen, den grejar man! Men är orolig för första veckorna efteråt när man är på någon slags hormonell emotionell karusell... Och denna gången har jag en 1,5 åring med i karusellen... Intressant minst sagt! Men, men... Det gick ju över på någon månad sist så hoppas på samma nu!
I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.
3088g och 50 lång å helt perfekt :)
Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!
Håller tummarna att ni får era små snart.
Jag är i vecka 40 nu och har gått upp 17 kg. Hoppas bebisen kommer snart, längtar så mycket. Han har varit väldigt livlig den senaste veckan, han kan hålla på att sparka och sträcka ut sig i över en timme i sträck. :)
Mitt största nöje just nu är att sitta och titta på hur hela magen sträcks ut åt olika håll, även om det gör lite ont ibland är det fascinerande.
I kväll har min bebis haft ett tre timmar långt träningspass. Den har inte haft en minuts paus knappt. Den sträcker sig åt alla håll samtidigt, sparkar och lever om. Det känns som den försöker bryta sig ut. Har suttit hela kvällen och sagt aj aj aj! Försökt sjunga vaggvisor och klappat och pratat lugnande till den utan resultat. Men nu tror jag bebisen äntligen somnat så då kan jag oxå sova. God natt på er!
Grattis till er alla som fått bebisar!
Jag går här och längtar, 2 dagar kvar till bf...
Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.
I torsdags, den 14/7 (på bf-dagen) kl 18.27 föddes vår älskade son! Efter 17 timmars hårt värkarbete tittade han äntligen ut! 3528 gram tung och 51 cm lång. Vi mår alla bra!
Nu är vi bara hemma och myser, äter, vilar och sover.