Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Juli 2016 (ny!)

Vad är det som skrämmer dig med KS? Bara genuint nyfiken få jag har en hemlig önskan om att få planerat snitt... Tyckte att min första förlossning, som var helt normal, var så jobbig psykiskt och fysiskt. Dock har jag ingen egentlig anledning till ett snitt och kommer därför inte att be om ett. Hoppas istället på att det går snabbare och smidigare nu andra gången.

Linafina22 skrev 2016-06-13 16:16:13 följande:

Idag är jag 36+2 och var inne på tillväxtultraljud. För att mina tidigare två har varit stora. Bebisen beräknas redan väga ca 3500g, så det känns ju ganska stort. Vi var inställda på att få kriga för igångsättning, men istället visar det sig att han inte bara är stor utan han har lagt sig i säte sen senaste ultraljud. Så nu blir det vändningsförsök på torsdag! Det värsta är att jag är dunder rädd för kejsarsnitt!!!!

• tovemaja

Så skönt att läsa inlägg som ditt! Det kommer att bli ganska precis 17 månader mellan mina pojkar och alla bara säger till mig hur jobbigt allt kommer att bli för oss! Eftersom nr 2 inte var planerad (men otroligt välkommen!) så är det lite för lätt att lyssna på det örat ibland. Då är det skönt att höra om erfarna föräldrar med barnen tätt och om de fördelar som finns!

Tack!

Käpy84 skrev 2016-06-17 22:45:28 följande:

Det är exakt 1 år -2 dagar mellan dom. Hur tätt är det mellan dina? Både min man och jag tycker det har varit väldigt bra att ha dom så tätt, det var planerat. Allt har gått smidigt och dom är väldigt bra vänner och stöttepelare för varandra. Många praktiska saker som att dom kan gå i samma gymnastikklass, simkurs, mm. Har faktiskt inte märkt några nackdelar med att ha dom så tätt.

• tovemaja

Ska till BM nu snart också... V.36 imorgon!

Är inte så rädd för förlossningen, den grejar man! Men är orolig för första veckorna efteråt när man är på någon slags hormonell emotionell karusell... Och denna gången har jag en 1,5 åring med i karusellen... Intressant minst sagt! Men, men... Det gick ju över på någon månad sist så hoppas på samma nu!

• tovemaja

Fortsätt tajma ett tag, ta en alvedon och vila. Går det inte över kan det ju ha dragit igång. Förra förlossningen började med väldigt svaga och relativt oregelbundna värkar för mig i en dag och två nätter innan vi fick åka in. Då tog de hinnorna och värkarna fick mer fart....

Sommarmalva skrev 2016-06-23 08:07:37 följande:

God morgon! Vaknade tidigt i morse av vad jag tror är förvärkar. Har faktiskt inte haft det förut så här innan. Är i vecka 35 nu. Ska förvärkar försvinna när man vilar? Jag har bara legat i sängen och suttit i soffan nu men de fortsätter. Magen blir stenhård som med sammandragningarna men det känns som mensvärk och neråt ena ljumsken. Någon som kan nåt om förvärkar? De kommer rätt ofta och håller i närmare minuten. Gör inte jätteont utan mer att de känns om ni fattar.

• tovemaja

Suck! Första bristningarna på magen upptäckta! Fick inga med Barn nr1... Men nu med barn nr2 dök de alltså upp med en månad kvar till bf ganska precis. Ni som fått i tidigare graviditeter, har ni blivit av med dem?

• tovemaja

Skoj med många som är beräknade 26/7 som jag! Hoppas verkligen att mini inte kommer på bf dock eftersom det även är min födelsedag :)

Nytt här är att första delen av slemproppen just lossnade. Samma sak hände förra förlossningen. Då kom en bit några veckor innan bf... Sedan lossnade en megabit 3-4 dagar innan det satte igång. Spännande!

• tovemaja

Samma här! Känner plötsligt att bebisen kommer komma tidigt... Massa sammandragningar och så lite slempropp igår. Plus en rastlös känsla i hela kroppen. Detta ledde till att jag tvättade skötbordet och packade upp alla kläderna idag. Bäddade korgen igår... Lär väl få äta upp detta i mitten på augusti vid igpngsättning :)

Axelberg79 skrev 2016-07-05 20:15:23 följande:

Här hemma är vagnen och spjälsängen bäddade väskan packad och babyskyddet är placerad i bagageutrymmet... Så nu är jag redo. Kände att jag ville fixa allt nu för jag får sd så fort jag vänder mig eller rör mig i sängen på natten och att det trycker ganska rejält nedåt mest hela tiden. Är i v 37 (36+6) nu.

• tovemaja

Lycka till! Låter absolut som det är på g! Min första var också 1 vecka tidig och värkarna började 9 dagar innan bf

Laanaaa skrev 2016-07-10 09:43:42 följande:

Yes har klockat värkarna i flera omgångar och de kommer vart 3 minut ungefär och håller i sig i 30-40 sekunder och det tyckte hon va lite lite och att det kanske slutar. Men det verkar inte så.. För det slutar ju inte:(

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)