Trollsländan3 skrev 2016-07-04 16:33:09 följande:
Måste få ventilera mig lite, hoppas ni orkar med ett gnälligt inlägg.
Är i dag i v 36+2 o jag orkar verkligen inte mer. Är lovad igångsättning, men de vill helst vänta till 37 fulla veckor o ska till fl den 11/7 alltså om en vecka, för bedömning o igångsättning om de finns plats.. men inget lovat alltså :-/
Imorgon ska jag träffa min läkare, hon ska göra en undersökning o sen ska jag ligga med ctg ett tag.
Som de känns nu kommer jag förmodligen bryta ihop när ja väl är där, mina dagar består av att tänka på att hon rör sig som hon ska o all min vakna tid går åt att oroa mig att hon ska dö.
Känns som mina chanser är små att bli igångsatt tidigare o de är så jobbigt! Önskar att fl kunde hoppa igång av sig själv, men de är ju alldeles för tidigt att den skulle göra de. Frustrerad, trött och less
Vi har visst samma datum, är också 36+2. Jag börjar också nå bristningsgränsen snart känner jag. Fast inte precis av oro utan mer av konstanta smärtor sen v.25. Foglossning, huvudvärk, karpaltunnelsyndrom och annat otyg. Sen har jag början på HF och -18% tillväxt på bebis (följer dock kurvan) oxå vilket visserligen oroar mig lite, men jag har inte samma skäl att vara orolig som du. Jag kan absolut inte förstå hur de kan ens tänka tanken att neka dig igångsättning med din bakgrund! Och ffa att du ska behöva gå i ovisshet hela tiden! Hoppas verkligen du får ett rakt och bra besked imorgon.
Hur gick det till när sonen dog, om du vill berätta? Märkte du att nåt var fel eller upptäcktes det på nån rutinkontroll? Hade ni märkt då i förväg att tillväxten var dålig? Jag har en kompis som också förlorade sin son i vecka 36, första barnet. Sånt totalt mörker..