Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Bf idag, fast lillen verkar ignorera det fullständigt.. 39+6 idag alltså, nyss hemkommen från bm. Magen hade växt en cm sen förra veckan till 38, blodtryck var bra, bebis fortfarande ruckbar. Jag klagade på att magen fortfarande inte sjunkit, men då sa hon att det nog berodde på att jag har så kort överkropp.. Så får stå ut med andnöd tills han bestämmer sig för att komma ut.

Fick ett papper också, där det stod att i 42+0 så får jag välja om jag vill bli igångsatt eller om jag vill låta det komma igång själv. Skönt att man kan välja iallafall! Hoppas ju på att han kommer tidigare än så, men ifall att det går så långt så får det bli igångsättning. Hur går det för er andra?

• Moorii

Huva, förstår dig! Jag vill inte heller föda ut nån jättebebis :S men två veckor till innebär ju nästan ett halvt kilo extra, det är ganska mycket det. Suck.

Åh, blir avundsjuk. Här görs inte hinnsvepning alls, vilket är tråkigt. Fast hade väl inte fått det ändå nu, iom att han inte är fixerad. Håller tummarna för att han sjunkit ner lite till på fredag :)

Jag har 4 säsonger kvar av Gilmore girls, så har nåt att titta på ett tag till. Och så fångar jag så många pokemons jag orkar ;) men nu börjar jag känna mig stressad faktiskt, nu när dagen faktiskt är här. Nu skulle han ju vara ute!

• Moorii

Hmm, jag har ju 38 nu.. Fast som sagt, kort överkropp, magen har ingen annanstans att ta vägen förutom rakt ut :P

Åh, vad skönt att ha ett pokestop så nära :) mitt närmsta ligger typ 100 meter bort, men ett som ligger nära Ica brukar ofta ha ett lure, så brukar passa på när jag ska handla ;) för att inte tala om när jag åker in till stan, det är som en guldgruva ^^

• Moorii
    Loppan30 skrev 2016-07-19 14:48:12 följande:

Igår 7.42 kom vår lilla dotter till världen. Kan inte förstå att jag nu är mamma till två. Tårarna kommer titt som tätt. Är verkligen inne i bebis bubblan just nu. Och min stora dotter är helt underbar med sin syster. Byter blöjor och myser hela tiden. Barn är livet!

Grattis! Vad härligt det låter :)
  • Moorii

Calabalic, du kommer inte bli sist.. Har bf idag och känner inget heller :/ kommer antagligen gå över två veckor, så känns det nu. Usch, så trött på detta nu! :(

• Moorii
    cameleon skrev 2016-07-20 12:57:47 följande:

Nu har det gått ett dygn sedan hinnsvepningen och inget har hänt. Vaknade med hemsk magknip i morse och förvärkar men inte värre förvärkar än jag brukar ha så svepningen lyckades nog inte :(

6 dagar kvar till BF och min barnmorska var säker på att vi åtminstone kommer träffas två gånger till.. Suck!

Vad tråkigt :/ var hos bm igår också, frågade lite om hinnsvepning och hon menade att det egentligen bara fungerar om kroppen i princip är redo för förlossning redan, så det funkar nog långt ifrån för alla tyvärr. Förhoppningsvis dyker bebis upp hyfsat snart ändå, håller tummarna!

BF +1 och jag är så sjukt less, har en riktig skräpdag. Tycker det ser ut som jag fått bristningar vid naveln, vilket gör mig ännu mer ledsen och irriterad, för hade han kommit igår eller lite innan så hade de aldrig dykt upp. Blir väldigt orolig att jag måste gå omkring i två veckor till så här.. :(
  • Moorii
    cameleon skrev 2016-07-20 13:36:18 följande:

Det blir långa dagar av att bara gå och vänta och vänta.. Jag sitter i soffan och håller min man sällskap när han renoverar rummet, hehe..

På söndag funderar vi på att åka till Stockholm och bo på hotell eftersom min man har ett ärende i stan tidigt på måndag morgon.. Men vi ar inte bokat något än.. Men jag tror inte det är någon fara, min lilla pingla har nog inte tittat ut då i alla fall..

Har en bekant som inte hade några bristningar alls men några veckor efter ungen kommit ut så var magen full.. Man kan tydligen få det efteråt också, sorry..! 

Låter mysigt att bo på hotell :) lyxigt!

Jo, jag har hört talas om det, antog att det skulle hända mig, så kommer säkert dyka upp massor senare.. Fy vad bitter jag är! Hoppas att det försvinner efter bebisen kommit ut..
  • Moorii

Men va fasen, snacka om att inte lyssna! Min pappa är värst faktiskt, han sms:ar minst en gång per dag och ringer ibland, men jag ger honom det, vi hörs inte så ofta och ses nästan aldrig annars.

Tråkigt att det känns långt borta :/ det gör det här med.. BF +2, känns ingenting. Håller med om värmen, vidrigt! Var en ren plåga att gå ut i solen idag, det gör jag inte om frivilligt.

Känner mig också stressad. Blev så ledsen igår med. Har inte fått en bristning under hela graviditeten, men som i ett trollslag, dagen efter bf så dök det upp runt naveln. Kändes nästan som ett hån :/ vill bara att han ska komma ut nu!!

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-22 11:21:22 följande:

Varit hos BM nu och ska tydligen få ett väldigt stort barn. Känner mig ledsen och rädd.

Ojdå! :/ gjordes tul eller hur kom hon fram till det? Pratade ni om igångsättning?
  • Moorii

Kul, då är min bebis antagligen jättestor med, mitt sf-mått var 38 på bf i tisdags. Har legat mellan mitten och övre kurvan hela tiden, förutom på slutet då det planat ut. Ja, jag vet inte om det är så bra att hon sa det till dig, för det gör ju ingen skillnad för förlossningen så sett. Det enda som händer är att man blir mer rädd än vad som är nödvändigt. Jag är så sjukt stressad, för varje dag jag går över, desto större kommer han vara :/

Hur länge har du kvar till BF? Jag trodde det skulle hända nåt inatt, men icke..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)