Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Linafina22 skrev 2016-06-09 08:07:21 följande:

Mitt problem är mina barn, dom sover dåligt. Å min 2 1/2 åring vaknar innan fem och då åker min man till jobbet. Som tur var kan jag åka hem och sova efter 9 när jag lämnat på dagis!

Ojdå, ja det kan man ju inte göra så mycket åt :/ tur du kan ta igen det då!
  • Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-10 09:41:05 följande:

Någon mer än jag som springer på toa då jag känner mig kissnödig ofta? Men de kommer bara lite, ibland mer(på natten o morgonen)

Säker går jag 15 ggr per dyng!

Jag gjorde det under flera veckors tid, väldigt många toalettbesök! Nu verkar det dock som jag lärt mig när jag antagligen inte är kissnödig egentligen och när jag faktiskt behöver gå, så blir inte lika ofta längre, men oftare än innan jag blev gravid ändå.
  • Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-10 10:07:18 följande:

Bra att man inte är ensam om de "problemet". Tänkte ändå fråga bm på måndag om att lämna urin för uivtest.

Börjar bli ömmt där nere av att torka sig så ofta, blir nu att badda bara

Aha, du tänker så. Jag hoppas inte jag har nåt sånt, men nojar gör man ju när folk påstår att man kan ha uvi utan symtom då man är gravid. Har haft det rätt ofta innan nämligen och nu när det ska vara så lätt att få det så har jag inte märkt att det skulle vara så. I vanliga fall är det ett helvete att ha! Jobbigt det där :P

Ojdå, ja det är ju lite av ett problem :)
  • Moorii

Åh, tvättade alla kläder förra veckan. Kändes konstigt att det hängde små babykläder på tork :) 5 veckor och några dagar kvar här. Han får gärna titta ut tidigare dock! Vill bara träffa honom nu <3

• Moorii

Nu händer det konstiga saker igen. Tidigt imorse vaknade jag av att hela magen krampade, det gjorde ganska ordentligt ont! Kunde inte röra mig på ett tag eftersom det då bara gjorde ondare, tills jag till slut lyckades vända på mig. Då släppte det. Vad var detta? Någon som haft liknande?

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-14 22:51:44 följande:

Hmm var det som sammandragningar, eller hur menar du med kramper? Känt nåt mer av det?

Jag har sammandragningar många gånger om dagen, detta var nåt annat. Svårt att förklara, men det spände och drog på och runtom hela magen, på ett smärtsamt sätt. Har som tur är inte känt av det mer, men molvärk har satt igång sen några dagar. Tror han ligger långt ner! Hur mår du nu?
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-06-15 11:11:18 följande:

Alltså nu börjar det ju närma sig, 34+6 idag och magen är enorm! Sover dåligt, foglossning, sammandragningar, tröttheten börjar komma tillbaka - huu. Vi är mitt uppe i att påbörja försäljning av vår bostad också så allt känns jättekaosigt och stressigt och jag har knappt hunnit tänka på förlossning och tiden efter.

Hur förberedd måste man vara inför förlossningen?! Går det att bara ta det som det kommer eller måste man läsa på en massa om smärtlindringsmetoder etc?

Åh, vi är nära varandra, 35+0 här! Känner mig också stor och har fått väldigt ont i svanken nu, så kan inte röra mig så mycket längre :/ samma med sömnen och sammandragningarna, huva. Igår fick min mans bror och hans fru sin bebis, så nu är jag ännu mer otålig!

Ojdå, ska ni flytta också innan bf?

Det beror nog helt på om du är orolig över något, känner att du vill ha koll osv. Jag har kollat upp det mesta, skrivit förlossningsbrev, börjat packa BB-väska osv. Vad är viktigt för dig?
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-20 22:56:53 följande:

Jag ska till BM på torsdag. Jag tror oxå att min ligger nedåt, sparkarna är mest uppåt och på vänster sidan. Och arrangemang det ilar och trycker väldigt mycket ganska ofta nu.

Min låg neråt för två veckor sen, så hoppas han inte har flyttat på sig.. Men ska jag gå efter var det känns som hans fötter är så borde han ligga kvar :) ska till bm idag, det ska tydligen vara någon slags sammanfattning av graviditeten denna gång, så ska vara där 45 minuter! Går in i vecka 37 imorgon, nu känns det faktiskt att det börjar närma sig.. Gah :P någon mer än jag som börjar bli nervös?
  • Moorii
    calabalic skrev 2016-06-21 06:46:33 följande:

Jo lite nervöst börjar det bli, trots att jag redan har ett barn. Gjorde ju KS då och nu blir det förmodligen vaginal förlossning, så det är ju nytt för mig. Sen grubblar man ju på hur det ska gå att ha två små barn också, kommer man nånsin få sova? Lite rädd att få skador också som tar lång tid att läka. Är du mest nervös för själva förlossningen eller tiden efter?

Ok, spännande! Det med två barn måste också vara en stor förändring. Jag brukar försöka tänka att så många andra klarar ju av detta, så varför skulle inte jag? Fast oroa sig kommer man nog göra oavsett.

Både och faktiskt! Vet ju inte hur förlossningen kommer gå, också rädd för skador och så. Och efter blir ju ingenting som förut. Jag vet att jag och min man klarar det, men är ändå lite orolig att vi inte ska få tid för varandra. Men vi får ta oss tid, helt enkelt :) vad oroar du dig mest för?
  • Moorii
    calabalic skrev 2016-06-21 09:56:42 följande:

Ja livet blir verkligen helt annorlunda. Man får inte särskilt mycket tid för varandra eller för sig själv, men min erfarenhet är att det nog är bra att byta mindset. Nu är man ett team med ett viktigt uppdrag, först och främst. Man ska inte jämföra med hur det var innan utan se det som att nu kommer det vara några år när barnet/barnen tar nästan all tid och ork, man får tid för sig själv och varandra igen så småningom. Det är liksom olika faser i livet. Man får fokusera på allt det fina man får ut av barnet/barnen, livstopparna blir högre även om vardagen kanske är mer slitsam än förut. Man får känna lycka och stolthet när man ser mannen vara en fin pappa till sitt barn, istället för när han uppvaktar en själv som tidigare. Dock är det nog bra att vara noga med att planera in lite barnfria dejter med partnern ibland också så man inte glömmer bort vem den andre är. :)

Jag är nog mer nervös för förlossningen och skador än tiden efter iaf. Är beredd på att det kommer bli kämpigt, men ser oxå fram emot att ha en liten nyfödd ett tag igen.

Det var väldigt fint skrivet! Det ska jag lägga på minnet, och ta fram när allt känns jobbigt och eländigt. Så tack för det :) barnfria dejter lär det planeras in!

Ja, det är väl både och det där. Vi får hålla tummarna för att det går fint för oss båda!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)