BF Juli 2016 (ny!)
Vad segt :( Tyvärr tar det ju ofta lång tid när man blir igångsatt. Hur långt har du kommit, hur många cm? Har de tagit hinnorna och så? Håller tummen att det skyndar på lite! Och att du inte måste ha alltför ont.
Vad segt :( Tyvärr tar det ju ofta lång tid när man blir igångsatt. Hur långt har du kommit, hur många cm? Har de tagit hinnorna och så? Håller tummen att det skyndar på lite! Och att du inte måste ha alltför ont.
Öppen nästan två cm och tappen hade kommit ner en bra bit, framsteg! Nu får det banne mig komma igång på allvar snart.
Detta blir nog sista uppdateringen innan bebis, hoppas jag. F.y.f.a.n. för igångsättning säger jag bara. De började ge mig värkstimulerande, ökade och ökade dosen så det slog över istället, hade fruktansvärda värkar och fick ingen som helst paus emellan när det var som värst. Hade de kommit med jämna mellanrum hade det nog funkat, men jag fick ge upp och be om epidural, som är helt underbart. Isättningen är en annan femma.. Nu vilar jag upp mig lite inför slutspurten. Nu hoppas jag resten går bättre!
Håller tummarna för dig Axelberg79!
Calabalic, de satte en elektrod på bebisens huvud förut idag, så hinnorna togs då. Nu får jag en relativt låg dos med dropp, verkar räcka för att det ska rulla på!
Vår lilla pojke kom igår, efter två dagars kämpande, en riktig pärs. Tack gode gud för epidural! 22:48 kom han till världen, efter både klippning och sugklocka, men han mådde fint. Hans hjärtslag var låga, så de ville få ut honom snabbt. Nu ligger han här bredvid mig och snusar, underbart <3

Moorii - Så underbart att det är klart efter så lång tid! Hu sugklocka verkar så läskigt tycker jag men antar att man ser den dom en lättnad när den väl behövs? Nu får ni vila och mysa. :) Jättefin liten kille!
Axelberg79 - Stort grattis, så fin! :) Hur länge var ni inne på förlossningen sen?
Cameleon - Spännande, hoppas det är på g nu!
Stort stort grattis! Vilken kämpe du är!
Grattis till nya bebisar! Och till er andra som verkar vara på G! Hur många är kvar nu? Tänkte det vore kul att fortsätta tråden nu efteråt, och följas åt med små bebisar.
Min lille blir tre veckor på måndag!! Helt otroligt vad tiden går! Lite läskigt...,
Håller tummarna för alla er som fortfarande väntar! Vet ju precis hur ni känner det. Men till slut kommer bebisen ut, jag har ett bevis som ligger och sover inne i sovrummet
tänker på er!
Ja visst går det fort! Det går bra här men kämpar fortfarande på med amningen... Vill så gärna amma, men har inte riktigt så det räcker, så får ge ersättning efter varje mål. Känns trist. Max har även svårt att öka i vikt. Det går sakta men säkert. Har nu efter tre veckor inte kommit tillbaka till födelsevikten, men vi närmar oss. Idag blev jag dock barnsligt glad när han lyckades amma utan amningsnappen som jag varit tvungen att använda. Han har inte fattat hur man äter utan den förut, knasbollen
Hur funkar allt för er? Hade ni fler barn innan eller var detta första?
Ja jag minns det där när mjölken rinner till, och brösten blir stenhårda! Såå obehagligt! Precis efter det så fick jag mjölkstockning på ena bröstet. Ont som tusan och hög feber. Max som haft svårt att suga från första början hade problem att få loss eländet så mjölken sinade och kom inte riktigt tillbaka så nu ammar jag bara med ett bröst, så försöker få igång mera så jag kan helamma men vet inte om det kommer funka. Sova på natten får jag göra någorlunda. Inte nu dock... Sitter här o tittar på en kille som absolut ska ha ögonen öppna fastän han är skittrött! Och nappen ska man spotta ut för att kunna gnälla över att den just åkte ut... Hmm...
Detta är mitt fjärde barn så det här med att vila på dagen när bebis sover.... Nja.... Inte riktigt... Och nu är det sommarlov med vilket innebär att alla är hemma. Men nu till hösten börjar min lilla tjej skolan också, känns konstigt. Kommer bara vara jag o Max hemma.
Nu tror jag tusan att Max somnat! Bäst att sova nudå så man hinner det innan han vill äta igen...
God natt!