Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

cutepoison skrev 2016-09-12 15:11:47 följande:

Nu har min älskade unge äntligen börjat gå upp i vikt och idag hade han nått födelsevikten och lite till 1 månad efter födelsen. Kan slappna av lite grann nu iaf.

Vad härligt, grattis! :D Nu går det verkligen åt rätt håll!
  • Moorii

Alltså, vad i.... Gustav somnade 21 och vaknade nu, strax innan 7! Det är nästan 10 timmar sömn i sträck! trodde inte ens det var möjligt. Jag vaknade vid fyra av att han gruffade och redan då var mina bröst överfulla.. Men han sov vidare och jag önskar verkligen jag hade sovit lika länge som honom, vad utvilad jag hade varit! Men nu får det vara nog så bra att åtminstone han är det :)

• Moorii
    fastfrusen skrev 2016-09-16 07:07:21 följande:

Vad skönt Moorii! Vår lilla bebis sover skitdåligt på nätterna, vaknar var och varannan timme, huu.. så njut!

Ja, det varade inte längre än så.. Inatt vaknade ganska 1, 4 och till sist 7. Nåja, det är ju det jag är van vid så är ju inte så farligt egentligen :)
    cutepoison skrev 2016-09-16 10:47:15 följande:

Åh vad skönt!! :D sötiskillen. Somnade inte du om? :p

I wish! Jag var så inställd på att han snart skulle vakna, så jag satt beredd i typ tio minuter :P sen insåg jag att det var lika bra att somna om och då tog det typ 40-50 minuter.. Suck >
  • Moorii
    tovemaja skrev 2016-09-20 05:10:53 följande:

Aaaahh... Giv mig styrka! Storebror på 1,5 har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

Ånej, vad jobbigt >< storebror måste väl åtminstone vara väldigt trött nu, så han sover lite under dagen? Hoppas det lugnar ner sig lite iallafall!
  • Moorii

Måste ju bara berätta om detta.. Har i flera dagar oroat mig över ont i vaderna. Har inte fattat vad det kommer ifrån och tänkt att det kanske är någon svit från graviditeten.. Tills jag kom på att det är träningsvärk från att ha gått i uppförsbackar med barnvagnen. Snacka om att det var längesen jag tränade när jag glömt hur det känns

• Moorii
    cameleon skrev 2016-09-21 21:25:10 följande:

Har ni varit på efterkontroll hos er barnmorska än? Hur lång tid efter förlossningen? Min mvc-sköterska sade att jag skulle beställa tid när min bebis är runt 3 månader. Är det så lång tid för er också?

Ja, jag var på min efterkontroll förra måndagen och då var det 6 veckor sen förlossningen på dagen. Tyckte det var tidigt, men har läst att den oftast görs mellan 6-8 veckor efter. Säkert olika beroende på var man går!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-09-22 21:09:29 följande:

Tack! Va glad jag blir! Men mitt i kaoset, och kanske också för att bebis vaknade 4.30.... Så ville jag bara hem till mamma!!! Herregud, jag är 37 år och ville bara att mamma skulle komma o rädda mig... Fast jag måste erkänna att jag är så stolt över mig själv, att jag faktiskt behöll lugnet, någorlunda iallafall. Och vem smälter inte lite när en 6 åring som inte kan läsa, sitter o läser bamse för skrikande bebis, för att lugna. Så kul att höra vilken historia hon fick ihop genom att titta på bilderna. Gud vad jag älskar mina ungar <3

Åh, vilken härlig läsning! Jag har bara fått mitt första barn, men jag ser fram emot det där härliga kaoset :D

Man är nog aldrig för gammal för att vara mammig ;)
  • Moorii

Bebisar är verkligen så olika! Vår lille är väldigt envis, så varje kväll är han vaken mycket längre än han egentligen borde, blir gnällig och snuttig. Brukar sluta med att jag lägger mig nära honom i vår säng och håller om honom, då brukar han sluta sparka och lugnar ner sig. Efter det tar det tio minuter max innan han somnar. När han sover djupt är det inga problem att flytta honom till babynestet som vi har emellan oss. Oftast är det två uppvak per natt, första omgången brukar han sova 4-5 timmar och nästa 3, somnar om direkt. Helt ok faktiskt, även om jag drömmer om en natts oavbruten sömn..

• Moorii

BVC idag och nu är plutten 60 cm lång och väger 5820 g! Inte så liten längre :) på söndag blir han två månader, så fort det går! Nu ska vi inte till BVC förrän 2/11 och då är det dags för de hemska sprutorna :/ ser jag inte fram emot.. Någon som gjort det redan?

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-01 02:01:16 följande:

Min Max var 62 lång och vägde 6200 på 2 mån kontrollen vi väntar också på sprutorna, usch! Jag hoppas på att min man kan vara med då och hålla i lillen. Jag är så spruträdd så skulle kännas fruktansvärt att hålla fast honom för att de ska ge spruta. Min man har fått gjort det de andra gångerna.

Ojoj, också en stadig kille :) så härligt!

Åh, det är jag med, men min man jobbar den dagen vi ska dit, så får stå ut med att göra det själv :/ hoppas det går över fort så han inte blir ledsen jättelänge :(
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)