BF Juli 2016 (ny!)
Då kan jag börja...
Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7. Kön okänt än så länge.
Då kan jag börja...
Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7. Kön okänt än så länge.
Eller skicka ett meddelande till gemmy så kan hon skriva in det?

Jag går på ett vikariat just nu och chefen kan inte förlänga längre än till sista juni eftersom det är sammanslagning under semestern (jag jobbar på en förskola) men hon ska försöka hjälpa mig att få graviditetspenning från slutet av maj. Jag och min sambo har pratat om att han ska ta fp varje fredag hela första året. Och då får jag resterande dagar.
Jag känner mig så glad idag. Jag har hittat en kurs i vattengympa för gravida.. Den börjar 5/4 .. känns såååå roligt att unna mig det. Ska maila dom ikväll och boka in mig. Och dessutom så fick våra kompisar sin lilla bäbis i går. En underbart söt liten flicka <3
Jag hade oxå tänkt att ansöka. Jag jobbar på förskola och vissa saker är lite bökig redan nu. Det går ju tex inte att undvika lyft och klättrande barn helt heller. Som tidigast kan jag få från 26 maj. Min chef lovade att hjälpa mig med ansökan så gott hon kunde. Vet bara inte hur länge man ska vänta med att skicka in ansökan. Det är ju säkert lite handläggningstid oxå.
Jag funderar på att ringa till min BM på måndag. Vi var på rul för lite mer än 2v sedan men hennes konstiga sätt förbryllar mig fortfarande. Hon var helt opersonlig och kall. Min son på 12 år var oxå med och då tycker jag att hon kunde väl ha varit lite pedagogisk och visat honom lite, typ stannat till lite när lillsmurf rörde sig ganska mycket. Men hon fortsatte bara med sitt.
Och sen var det att hon sa aldrig att det såg fint ut eller ens att hon sa att allt var bra.... Hon sa att det var ok! För mig känns det som att det var på gränsen till bra.... Vi fick jättedåliga bilder som vi endå måste betala 200kr för. Och hon kunde inte avgöra om det var en flicka eller pojke....
Jag känner mig jättebesviken, är jag bara känslig eller skulle ni oxå ha ringt??
Om du känner så, så tycker jag du ska ringa. Det är ju viktigt att du tycker allt känns bra! Tycker verkligen du borde få ett nytt ultraljud. Jag hade känt likadant som dig.
Funderar på det där med barn på ultraljud, i mina papper stod det att man inte fick ha med sig barn, men det där kanske är olika. Men tänker att anledningen att hon inte var pedagogisk då var för att det inte ingår i hennes jobb, även om man kan tycka att hon trots det ju kunde ha varit det ändå. Förstår att du blev besviken! Hon verkar ju inte vara en särskilt trevlig person.
Jag fick aldrig nån kallelse kom jag på nu för vi bokade rul direkt på plats när vi gjorde KUB. Men många av mina vänner har haft sina barn med så jag tänkte att det var upp till en själv att bestämma.
I morse när jag åkte till jobbet så kände jag mig inte ens gravid, det var bara magen som avslöjade det. Så bra mådde jag. Väl framme och efter att ha jobbat nån timme så så fick jag så oerhört ont vid revbenen under höger tutten. Jag uthärdade men efter ett tag så började det sprida sig ned åt och bakåt nästan enda till ryggraden... Det känns som att det är musklerna för det går över efter några minuters ryggläge. Men jag har inte tid eller möjlighet till ryggläge på mitt jobb när jag behöver det..
Nån mer som har haft så eller som kan veta vad det kan vara??